Kinderopvang Kinderopvang

Kinderopvang

Lees ook op
Miep

Miep

24-06-2009 om 22:26

Wat moet ik hiermee

Dochter is een maand of 3 geleden overgestapt van de ene creche (waar ze het ontzettend naar haar zin had) naar de andere (qua locatie makkelijker voor mij). Echter.. ze heeft het niet naar haar zin. Het lijkt erop alsof ze op de twee dagen dat ze er is niet echt aansluiting kan vinden bij de andere kinderen. Er zitten veel kleintjes (zij wordt in de herfst 4 jaar) en de grotere die er zitten zijn niet altijd even aardig (ze mag niet altijd meedoen als ze daarom vraagt / dat aangeeft).

Heb het probleem aangekaart bij de juffen, maar krijg weinig reactie. Ze roepen altijd bij het ophalen dat "ze het heel goed gedaan heeft" en doen volgens mij overdag helemaal niets om haar zich prettiger te laten voelen. Pas nu er een nieuwe leidster is krijg ik wat meer reactie, ook zij ziet dat mijn dochter niet helemaal lekker in haar vel zit en soms (dus niet de hele dag) noodgedwongen alleen speelt en zich daar niet goed bij voelt.

Het steekt me omdat ze wel heel sociaal is, en hoewel ze niet altijd even assertief is speelt ze bijna overal (vorige creche, buurmeisjes, vreemde kindjes in de speeltuin) heel erg leuk met anderen.
Ik vraag me ook vaak af hoe het "echt" is overdag op een crechedag, omdat ik zowel dochters verslag als die van de eerder genoemde juffen niet echt helemaal betrouwbaar vind...

Wat moet ik doen?
(En de optie "een andere creche" is er niet ivm drukte en wachtlijsten. Wel evt thuishouden, maar dat alleen in het uiterste geval)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Nog maar een paar maandjes toch?

Wat zegt je dochter dan precies? Hoe vreselijk is het dan voor haar? 3 maanden - 2 dagen per week- is natuurljik ook nog maar heel kort dus ik vind het niet zo raar dat je dochter niet meteen volledig opgaat in een bestaande groep.
Ik zou de leidsters nogmaals vragen of ze je dochter willen betrekken in het spel, wellicht dat de nieuwe juf haar een beetje kan stimuleren om mee te doen en verder de laatste maandjes voordat ze naar school gaat uitzitten. Soms kan het opeens van de een op de andere dag wel goed gaan zonder dat je daar wat voor hoeft te doen. En als ze alleen wilt spelen en dat leuk vindt is dat toch ook prima?

Sterkte!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.