Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Kinderopvang Kinderopvang

Kinderopvang

Lees ook op

werkende ouders en kinderen wèl brengen/halen, hoe doen jullie dat?

Deze vraag is voor alle werkende mama's (en papa's, als dat aan de orde is)

Zelf ben ik bijna 24 en werk ( nog op invalbasis) in de kinderopvang. Ik werk zowel op PSZ, als KDV en BSO. Het leukst qua werk vind ik peuterspeelzaal. Dat is wat ik later hoop te doen (al dan niet in combinatie met iets anders)

Hoe leuk ik mijn werk ook vind, als ik later kinderen heb zou ik ze liever niet naar het KDV willen brengen. Zeker niet als het ook anders kan.

Regelmatig zie en hoor ik van ouders (vooral mama's) dat zij wèl werken, maar er gewoon
(bijna) elke dag voor de kinderen zijn voor en na school/psz. Door korte dagen te werken, of door hun eigen tijd in te delen, flexibele uren etc.

Mijn vraag aan die mama's; hoe doen jullie dat? Wat voor werk doe je, werk je voor jezelf, en hoeveel uur werk je?

Disclaimer Niks tegen de ouders die hun kinderen wèl naar het KDV en BSO brengen.. Is ook helemaal niks mis mee. Dit is puur een vraag uit nieuwsgierigheid, omdat ik heel benieuwd ben hoe die mama's dat toch doen!

Groetjes,

Peuterjuf

Pappa

Dat lukt omdat er ook een pappa is. Dus beiden parttime werken.

KDV

Een goed KDV biedt ook meerwaarde voor kinderen: ze leren al heel jong dingetjes als liedjes zingen, met andere kinderen omgaan etc. Ik zie het bij mijn kleindochter. Vader en moeder werken allebei 4 dagen, ieder een dag thuis met kind, 2 dagen kinderopvang, 1 dag oma (ik niet). Vooral op het KDV leert het kind veel, ook al zijn de ouders bijzonder goed en heeft het kind een geweldige plek bij oma.