Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Kinderopvang Kinderopvang

Kinderopvang

Lees ook op
Hes@

Hes@

18-06-2011 om 11:07

Wijziging doorgeven aan belastingdienst

Wie weet hoe ik aan de belastingdienst kan doorgeven dat we de toeslag niet maandelijks willen krijgen maar per jaar? Dit staat niet op het wijzigingsprogramma dat je via internet kunt invullen.

Er verandert steeds van alles en daardoor krijgen we dan eerst meer toeslag en daarna moeten we weer terugbetalen....

Liever krijg ik het geld als het zeker is. Nu stort de bso bijna 800 euro aan ons terug wegens te veel betaald sinds juli vorig jaar. Ze waarschuwen dat je dat aan de belastingdienst moet doorgeven. Maar hoe dan? Het wijzigingsformulier kent geen hokje "ik kom er nu pas achter dat ik vorig jaar teveel betaald heb en dus minder toeslag had moeten krijgen"

Iemand tips?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Twee mogelijkheden

Ik weet niet zeker of ik je goed begrijp, maar ik zie twee opties:
1 KOT per direct stopzetten en pas eind van het jaar/begin volgend jaar met terugwerkende kracht per 1-1-2011 aanvragen. Dit kan tot 1 april 2012. Je krijgt dan nu geen KOT meer, dit moet je dus wel zelf financieel kunnen bolwerken. Volgend jaar (zo'n 6-8 weken na je hernieuwde aanvraag) krijg je dan het volledige bedrag.
2 KOTbedrag laten verlagen. Dit kun je doen door het aantal uren op het aanvraagformulier lager te maken, of door je inkomen (aanzienlijk) te verhogen. Ook hierbij geldt: begin volgend jaar een correctie insturen.
Voor beide geldt: je kunt KOT met terugwerkende kracht aanvragen (of stopzetten). De datum waarop de wijziging in moet gaan vul je op de eerste pagina in.
Ik kies er zelf voor om te weinig KOT aan te vragen (helemaal zonder is hier niet te betalen) door een te hoog inkomen op te geven. Zodra ik de jaaroverzichten (salaris en kinderopvang) binnen heb in januari, stuur ik een wijziging in met ingangsdatum 1 januari het jaar daarvóór.

Vic

Vic

21-06-2011 om 23:16

Iedere keer als ik dit draadje zie staan (o.t.)

... schiet ik in de stress. Ik moet nog een wijziging per 1 juli doorgeven (schiet al op), en heb er zo geen zin in. Nou ja, ik krijg liever te veel dan te weinig. Met die snelheid van de Belastingdienst hoef ik het dan toch pas in 2014 terug te betalen

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.