Kinderopvang Kinderopvang

Kinderopvang

Lees ook op
liora

liora

02-05-2012 om 15:41

Zelfstandigheid op de nso

Beste allen,

Mijn zoon zit sinds kort in de oudste groep op de NSO. Ze doen daar veel zelfstandig en dat vind ik ook goed. Nu waren ze gisteren naar Artis geweest en hadden ze de grote kinderen (8+) zelfstandig door Artis laten lopen met elk uur een afspraak waar ze moesten zijn. Ook hadden ze een afgesproken plek waar je heen moest gaan als je de groep kwijt was.
Het was allemaal goed gegaan.
Verstandelijk vind ik het een goede zaak, maar gevoelsmatig heb ik mijn twijfels.

Graag jullie mening!

Liora

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Monet

Monet

02-05-2012 om 19:21

Prima

Ik zou er geen problemen mee hebben, er waren duidelijke afspraken blijkbaar, en vanaf 8 jaar lijkt me dat dat in Artis prima kan.

Ik wel

Mijn 9 jarige zoon zou wel rond mogen lopen. Mijn net 8 jarige niet. Zo'n dag in de dierentuin zou ik niet prettig vinden. Hij is net nog niet handig genoeg. Dus ja, ik begrijp het wel.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

GS

GS

06-05-2012 om 15:10

Niet ok!

Niet elk kind is hetzelfde en dus niet alle kinderen kunnen die verantwoordelijkheid aan vanaf 8 jaar. Daar moeten ze rekening mee houden, vind ik.
Mijn kind zou ik dus nog niet een uur alleen door artis laten rondlopen!
Wist je al dat ze naar artis zouden gaan, of werd je verrast door deze actie?

Anne Carin

Anne Carin

08-05-2012 om 14:08

Artis

Ik moet eerlijk zeggen dat ik 8 ook wel wat jong vind. Mijn destijds 8 jarige zou beslist de tijd vergeten zijn!
Maar misschien in een groepje met meerdere en ook wat oudere kinderen dat het goed zou gaan?
Ik denk dat ik er ook niet helemaal happy mee zou zijn geweest hoor.
En ik neem toch aan dat je van te voren wel wist dat ze naar Artis zouden gaan, of zit de NSO daar toevallig in de buurt? Met een spontane actie als dit zou ik ook niet blij zijn. Ik wil graag van te voren weten waar mijn kind is, zeker als-ie nog maar 8 is.

liora

liora

09-05-2012 om 00:27

Artis

Ik wist dat ze naar Artis gingen eb ze waren in een groep bij elkaar inderdaad.

Ik heb er zelf nog over nagedacht en heb donderdag een gesprek op de NSO hierover. Ik wil toch dat er toezicht is op mijn kind en wil weten wat hun beleid is.

Liora

Vroegah....

ben ik op schoolreisje met groep 4 naar de Apenheul geweest, en in groep 6 naar Ouwehands in Rhenen. Ik kan me van de dierentuin in Rhenen herinneren dat ik aan het einde van de dag er spijt van had dat ik bijna alleen maar in de speeltuin was geweest en zo weinig dieren had gezien, dus toen werden we ook losgelaten. Van de Apenheul kan ik me ook herinneren dat ik daar zelfstandig heb rondgelopen met een paar andere kinderen, maar toen werden we vast niet helemaal zonder toezicht het park in gestuurd. Mijn gevoel zegt dat kinderen van 8 jaar best alleen in de dierentuin kunnen rondlopen, maar het is wel een beetje een grensgeval. Lijkt me ook vervelend als zo'n kind de weg naar de afgesproken plek niet kan terugvinden ofzo!

Lastig. Hoe oud waren de kinderen van de NSO? Was jouw kind de jongste met 8 jaar, of waren er nog jongere kinderen bij? Dan zou ik het niet tof vinden en zeker met de NSO gaan praten.

Oeps...

niet goed gelezen. Ze waren allemaal ouder dan 8 en ze moesten zich elk uur melden. Dan moet dat kunnen lijkt me, tenzij de kinderen niet kunnen klokkijken.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.