Kinderopvang Kinderopvang

Kinderopvang

Lees ook op
Sophie

Sophie

11-01-2012 om 15:44

Zomaar mijn dochters jasje meegegeven

Ik haalde mijn dochter op van KDV gisteren, dochterlief staat al ongeduldig op mij te wachten aankleed en wel. Maar wat een vreemde jas heeft ze aan, ik vragen maar de juf zegt dat ze deze juf al de hele dag aanhad.

Dan herinnerd een juf een moeder die vanochtend met haar dochtertje was om te kijken. Bij het naar huis gaan in het gangetje pakt haar dochtertje zelf haar jas van een haakje, het haakje van mijn dochter. De juf vraagt aan de moeder nog of deze wel van haar dochter is maar deze zegt ja en helpt haar dochter de jas aan te treken. Er ligt een jas op de grond de juf kijkt in de jas maar ziet geen naam en hangt deze op mijn dochters haakje terug. 'als u dochter hier op deze KDV is aangemeld dan krijgt ze eigen haakje met haar naam' De moeder bied haar excuses aan dat haar dochter haar jasje op een haakje heeft gehangen van een ander kindje en dat er een jas op de grond is gevallen.

De KDV heeft wel naam van de moeder maar geen adres of telefoonnummer. Lekker is dat, zelfs onder de ogen van de juffen kan er zelfs nog uit een KDV gestolen worden want neem aan dat er opzet in het spel is. Ik neem toch wel aan dat de juffen weten welke jas bij welk kindje hoort, er zitten maar 12 kindjes op de groep. En maandag hebben ze een kinder modeshow gehouden zodat elke juf en kindje weet welke kledingstukken van wie is. Oke ik had de naam van mijn dochter niet niet ingezet dat was mijn fout.

Ik denk dat de jas op grond van het dochtertje van die moeder was. Ik heb nog niks gehoord dus denk dat ik de jas kwijt ben, heb nog geen nieuwe jas voor mijn dochter dus nu loopt ze in haar bodywarmer en een zomerjas met sjaal tot het weekend. De andere jas laat ik mijn dochter echt niet aantrekken, deze is al wat versleten en vies en vooral de afgeknauwde touwtjes van capuchon vind ik echt vies.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vic

Vic

11-01-2012 om 16:14

Tja

Die dingen gebeuren. Ik heb mijn kind wel eens meegenomen in een merkspijkerbroek, terwijl ze gebracht werd in eentje van de Hema. Pas toen de broek uit de was kwam ging me iets dagen. De moeder van het kind wier broek het was, was er trouwens van overtuigd dat ik expres niets had gezegd bij het ophalen. Raar mens
Oftewel, soms weten moeders niet eens welke kleren hun kind heeft, dus dat mag je van een leidster echt niet verwachten.

Mamvantwee

Mamvantwee

11-01-2012 om 17:44

Daarom

Altijd de naam in de kleding zetten. En het goeie goed niet aan naar bso/crèche. Ik kijk er niet van op hoor. Trouwens, ga er ook maar niet van uit dat leidsters van alle kinderen weten wat ze die ochtend aan hadden. Sterker nog: als papa brengt, weet mama bij het ophalen dat vaak ook al niet eens!
Hier ook wel eens 'vreemde' kleren gevonden. En echt geen opzet in het spel.

Groet, Mamvantwee

Roosje Katoen

Roosje Katoen

11-01-2012 om 21:26

Mamvantwee

"En het goeie goed niet aan naar bso/crèche"

Doe jij je kinderen een oude jas aan naar de creche? Ik ga mijn kinderen echt niet drie dagen in de week in een oude jas naar de opvang sturen. Ik heb niet eens een oude jas, die is nl te klein.

Een verkeerde jas meenemen is mij ook wel eens overkomen, tot nu toe kwam dat altijd weer goed. Dit lijkt me wat lastiger omdat het kind misschien wel nooit meer op die creche komt. Ik zou ook balen.

Per ongeluk

Net als Vic ben ik ook niet zo oplettend wat mijn kinderen aan hebben. Had toen ze jong waren ook pas door dat ze hele andere kleren aanhadden als juf zei "we hebben hem wat schoons aangedaan omdat hij in zijn broek geplast had". Hee ja, dat shirtje ken ik helemaal niet ? Maar als juf niets gezegd had, was me dat waarschijnlijk ook pas thuis opgevallen.

Ook heeft mijn zoon ooit per ongeluk schoenen van een ander kind in zijn tas gepropt. Hebben we netjes teruggebracht, maar vader was ervan overtuigd dat mijn zoon ze had willen jatten, ondanks mijn uitleg dat hij gewoon (net als zijn moeder) een chaoot is en zulke dingen niet opmerkt.

Dus niet te snel van diefstal uitgaan... Het kan een foutje zijn, dat moeder zich nu thuis zit af te vragen waar die jas nu weer vandaan komt

Martine

Rosase

Rosase

12-01-2012 om 21:10

Ja verwisselen kan

Maar ik vind dit toch wel een heel erg raar verhaal.

Hier is de schade niet groter dan een (keischattig, dat wel) mutsje. En dat snap ik toch eigenlijk ook niet goed. Maar goed, ik weet meestal wel welke kleren van mijn kinderen zijn. Wellicht dat andere mensen andere prioriteiten hebben.

Hanne.

Hanne.

13-01-2012 om 09:47

Geen idee

Ik ben ook een chaoot en weet vaak niet wat mijn kinderen aan hebben. Heb vorige week uitgebreid naar de jas van mijn kind lopen zoeken en was er al van overtuigd dat hij weg was, toen ik me realiseerde dat ik geen rode maar een blauwe jas moest zoeken. De rode was de zomerjas. En mijne dochter is ook wel eens met de verkeerde schoenen thuis gekomen. Pas toen ze begon te piepen dat ze klein waren ging het belletje rinkelen.

De kans dat je de jas niet meer terug ziet lijkt me groot, maar om meteen te zeggen dat het opzet was? Misschien heeft het kind naast de jas die achter is gebleven ook wel zo'n jas als jouw dochter heeft. Dan is de vergissing begrijpelijk.

Sascha2

Sascha2

14-01-2012 om 16:03

Ook

Op ons kdv komt het ook weleens voor, maar of het opzet is zou ik niet direct zeggen. Ik hou rekening met de kledij, dus niet die prachtige jurk aan naar het kdv/bso. Ach, als ik aan het einde van de dag mijn eigen vier kinderen maar heb, ben ik tevree

Tja

bij ons gebeurt het ook wel eens, dat er iets verwisselt wordt.Niet vaak gelukkig maar ja, het kan wel.

We weten het van de jassen wel van bijna alle kinderen maar sommigen hebben meerdere jassen, tja, dan lukt het me toch echt alleen als er een naam in staat.Met het wisselen van de seizoenen, dan staan we wel vaak voor raadsels.

Dat je jasje weg is,blijft vervelend dat zeker.

Sophie

Sophie

17-01-2012 om 15:13

Jas terecht

Nou heb de jas weer terug, de moeder kwam er vandaag pas achter dat ze een verkeerde jas aan de kapstok had.

Wat was er nu gebeurt volgens haar, ze had een nieuwe jas gekocht voor haar dochter en die leek op mijn dochters jas aan kleur niet het model. De jas was smerig geworden de dag ervoor en dus had ze deze in de was gedaan en later op zolder gehangen om te drogen. Bij het bezoek aan mijn dochters opvang had ze haar dochter maar haar oude jas aangedaan. Bij het naar huis gaan was ze het helemaal vergeten, bij het zien van mijn dochters jas, dat ze haar dochter haar oude jas had aangetrokken. Zo vol overtuiging pakt ze mijn dochters jas en laat haar dochter deze aantrekken.

Pas vandaag kwam ze even op de zolder om wat te pakken en ziet ze haar dochters nieuwe jas hangen. Normaal hangt ze haar was ergens anders te drogen voegde ze er nog aan toe. Dan herinnerd ze zich pas hoe het heeft kunnen gebeuren, ze belde mijn dochters opvang op en vroeg of er jas verwisseld was. Nu komt ze morgen mijn dochters jas brengen op de opvang, want haar dochter is vandaag gewoon naar nieuwe opvang gegaan met mijn dochters jas. Wel heeft ze al haar dochters naam en wat andere informatie in de jas gezet, en een herkenning teken, een roze lintje in de binnenkant.

Ben blij dat de jas terug is, al vind ik het niet fijn dat er al een andere naam in staat en een tekentje in genaaid is. Ook dat ze pas na een week er achter komt en haar dochter mijn dochters jas hebt gebruikt voor week, maar eerst wassen de jas.Maar kan het wel begrijpen al moeders zijnde, zal het ook gedaan hebben als mijn dochters jas niet was verwisselt.

Rosase

Rosase

17-01-2012 om 21:42

Vaag verhaal

Veel kan ze zich niet herinneren, maar wel exact waar de wisseling plaats heeft gevonden. Kijk dat zou ik dan weer niet weten.

Maar goed, belangrijkste is natuurlijk dat de jas terecht is. Gezien de vreemde naam erin zou een klein bloemetje wel op zijn plaats zijn denk ik....

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.