Kinderopvang Kinderopvang

Kinderopvang

Lees ook op

zoon 3,5 jaar wil ineens niet meer naar KDV

Mijn zoon van 3,5 jaar is altijd met veel plezier naar het kinderdagverblijf gegaan, maar de laatste weken zegt hij steeds vaker dat hij niet wil gaan en klampt zich vast als we hem achter moeten laten.

Er is op het KDV volgens mij niet iets vervelends gebeurd.

Onze thuissistuatie is wel wat druk, ik werk en volg een opleiding. Man werkt meer dan fulltime in zijn eigen zaak. De kinderen gaan 3 dagen naar een KDV en 1 dag komen opa en oma.

Ik heb het gevoel dat zoon een soort verlatingsangst aan het ontwikkelen is (heeft hij niet eerder gehad), omdat hij aanvoelt dat we niet erg veel tijd hebben. De tijd die we samen zijn besteden we echt samen, dus ik speel veel met hem (en zijn zusje).

Kan een kind ineens op 3,5 jaar verlatingsangst krijgen? Wat kan ik doen om hem veilig te laten voelen en laten merken dat we hem echt niet achterlaten?

Angela67

Angela67

02-12-2016 om 14:21

school

als je 3.5 en ouder bent merk je natuurlijk dat er telkens kinderen naar school gaan.
msischien wil je zelf wel of niet, vind je het spannend etc. Dat kun je als 3.5 jarige natuurlijk niet echt zeggen.
Bij het KDV waar onze jongens heengingen maakten ze een aparte groep 3.5 - 4 jarigen, en deden daar ook wat andere dingen mee, en het 'gesprek' kon dus ook over zoiets als school gaan enzo.
Dus zoek het eens in die hoek, dat hij misschien gewoon 'te oud' wordt voor de anderen in zijn groep, besteed eens misschien wat aandacht hieraan of vraag of KDV daar iet s mee kan?
gr Angela

Maaikes

Maaikes

24-06-2019 om 17:34

Net als Angela denk ik dat je kind misschien gewoon te oud is geworden voor het kinderdagverblijf. Mijn kind gaat momenteel naar een 3+ groep op het kinderdagverblijf. Misschien is dat ook iets voor jullie?

Mocht je interesse hebben, hier is de link: https://topkids.nl/peuterplusgroep-maartensdijk/

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.