Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Kinderopvang Kinderopvang

Kinderopvang

Lees ook op
Kleintje

Kleintje

12-05-2017 om 13:51

Zorgplan zorgkinderen kinderdagverblijf.

Wie heeft er meegemaakt dat er een zorgplan voor je kindje word gemaakt op het kdv ?
Wat houd het precies in ??

Vesta

Vesta

12-05-2017 om 14:00

al weer even geleden

het is al weer even geleden, maar hier werd voor elk kind een zorgplan gemaakt.
Heel basal eigenlijk de beschrijving van de belangrijke dingen waarmee voor jouw kind rekening gehouden moet worden.

Bv: kind mag op de buik slapen, kind gebruikt medicatie x en Y en ingeval van deze of deze reactie moet er dit gedaan worden.
Het kind is allergisch voor of in mijn geval de ouder is allergisch voor.

Bij ons werd dat 1x per jaar of bij overgang naar een andere groep besproken en aangepast indien nodig.
Meestal tegelijk bij het observatie/welbevinden gesprek.

Kleintje

Kleintje

12-05-2017 om 14:11

Vesta

Ja klopt alleen dit is voor zorgkinderen... omdat mijn kindje erg achter loopt namelijk . Dit is een extra gesprek en ze hebben er zelf mog nooit mee gewerkt vertelde de leidster dus voor haar ook nieuw en even aankojken

bij ons

Maken we een zorgplan om in kaart te brengen wat de komende begeleiding gaat zijn en of er evt externe hulp bij nodig is. Wat gaan we doen om t kindje zo goed mogelijk verder te helpen zeg maar.

kleintje

kleintje

12-05-2017 om 16:37

Lilian1

Top dankjewel voor je uitleg , vooral je laatste zin --

kan ik je verder helpen?

Hoe oud is je kindje en in welke groep zit hij/zij nu?Heb je al eerder gesprekken gehad en wat kwam daar uit? Waar wordt tegen aan gelopen?Wat is de beperking/achterstand. Wat verwacht je van hen?

Veel vragen ik weet t maar ik zal t proberen duidelijk te maken.

Wij hadden bv een kindje van een collega in de babygroep die CP na de geboorte had opgelopen. Dit kindje is tot ze bijna 3 jaar werd bij ons in de babygroep gebleven en wij gingen met de peuters regelmatig even langs t raam om contact te maken ( ze begreep veel maar kon weinig). Daarnaast ging ze met 2,5 jaar een paar dagdelen naar een revalidatiecentrum. De oefeningen van daar werden bij ons herhaald. Dat is wat we kunnen en ouders zijn zo toch in staat te blijven werken. Op dit moment gaat dit kindje bij ons weg om thuis verder begeleid te worden door een van onze oud collega's. De afstand tussen haar en de groep werd te groot.

Een kindje met een forse autismebeperking wordt nu opgevangen in de peutergroep, maar daar komt een zorgbegeleider bij omdat 1 op 1 aandacht wel gewenst is. Dan wordt bekeken of dit werkt in de groep.

Kinderen met taal achterstand zijn bij ons geweest enz. Daar gingen we met taalbegrip mee aan de slag en gebaren kunnen ook ondersteunen. Nu gaat 1 kindje naar Kentalis om daar verder te groeien. De andere hebben we in de groep gehad tot hij naar school ging.

Veel verschillen dus zie je wel. Als je niet wil antwoorden snap ik dat hoor. Ik probeer je zorg/onrust wat weg te nemen want hee...ze "komen" wel aan je kind he? Mijn zoon was t eerste kindje met een lichamelijke andere toestand dan de andere kinderen. Dat was toen( hij wordt nu 18) ook een issue, ik moest zelfs een contract ondertekenen dat zij niet verantwoordelijk waren als er wat gebeurde, terwijl ik er zelf werk) en ik denk dat ik wel weet hoe je je voelt. Probeer wel zo rustig mogelijk in het gesprek te gaan, neem iemand mee die mee luistert.

Tuurlijk kleintje

Ik heb je net gemaild

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.