Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

échte blondines


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
albana

albana

16-04-2010 om 08:22 Topicstarter

Plaatjes en wenkbrauwen

Als dat eerste plaatje donkerblond is dan ben ik héél erg lichtblond...en mijn dochter...euh nóg lichterblond? ofzo...Dit is wel ongeveer de kleur van oudste broer, die het donkerste is van ons 3-en(en dat ook altijd al was). Jongste broer neigt nog meer naar dochter, maar krijgt in de toekomst w.s. meer zoals ik (jaartje of 10).
Bij dat wenkbrauwenverhaal dacht ik ook eigenlijk aan volwassenen, niet aan kinderen. Het lijkt me vrij logisch dat als je als kind blond bent en je later rond je adolecentie donkerder gaat worden dat je dan donkere wenkbrauwen/wimpers etc. hebt.....Ook in de tijd dat je haar nog blond is.
Maar volwassenen met blond (écht blond dus en niet lichtbruin)haar en donkere soms zelfs zwarte wenkbrauwen daar heb ik m'n twijfels bij.
Daar ga ik altijd van uit dat het dus geverfd is...en ik vindt het gewoonweg niet lijken/bij elkaar passen op volwassen leeftijd.
Ik ken trouwens ook een meisje (12) die blond is en donkere wenkbrauwen en wimpers huid etc. heeft....een vriendinnetje van jongste...en daarvan gok ik dat die later dus donker wordt en buurmeisje (lichtblond, blonde wenkbrauwen etc.etc) blijft vast blond.
groeten albana

albana

albana

16-04-2010 om 08:31 Topicstarter

Balletmama

Wat is er loos met jouw of je p.c dat je berichtjes zo in stukjes gehakt komen? P.c. hapert ofzo?? of wordt je gestoord? (door kinderen/man, niet in je hoofd hoor..)
Wat betreft kinderen die donkerder worden...
Euh hoe oud zijn die van jouw? Ik meen me namelijk te herinneren dat die van mij ouder zijn...En het betreft hier oudste van bijna 17...die die nu nog steeds héél héél licht blond is..nou voordat dat donker is zijn wel al wel een héleboel jaartjes verder, elk jaar 1 tintje...nou tegen die tijd is ze euh...50??
groeten albana

Donkerblond

Pfff...ik ben donkerblond zei mijn moeder altijd. Ook zoon is donkerblond!

Yta Chalne

Yta Chalne

16-04-2010 om 12:32

Dat plaatje

Dat jongetje, dat vind ik dus bijna meer lichtbruin. Net als Albana is voor mij donkerblond blonder. Voor mensen die ik op Hyves heb, daar staan meerdere foto's van oudste, dat noem ik dus donkerblond. Donkerder is dan lichtbruin (dat heeft vaak een mooie gloed) of muizig en niksig (van die mensen die als kind blond waren maar nu...kleurloos?)

Massi Nissa

Massi Nissa

16-04-2010 om 13:02

Andere culturen

Ik vergeet nooit meer dat een klein Turks meisje tegen mij zei: "Ik ben blond, juf!". Het meisje in kwestie had donkerbruin haar. Ik dacht dat ze de woorden 'blond' en 'bruin' door elkaar haalde en legde geduldig uit dat ze bruin haar had. Meisje was helemaal beledigd, ze was blond! Inmiddels heb ik heel wat Turkse en Marokkaanse meisjes ontmoet die vonden dat ze blond zijn, omdat hun haar niet zwart is. Niet zwart = blond. Onze dochter heeft bruin haar met lichtblonde plukken (het lijkt echt op een coupe soleil). Zij wordt in Marokko steevast als 'blondje' aangesproken. Ik vind dat hilarisch, ze heeft veruit het donkerste haar van alle kleinkinderen van mijn ouders. De meesten hebben (wit)blond haar.
Ik ben zelf van spierwit via blond en donkerblond naar uiteindelijk naar bruin gegaan.
Groetjes
Massi

Ja, dat ken ik

Zo riep mijn schoonmoeder ook enthousiast over mijn dochter "ze is zo blond!!". Haar haar is inderdaad lichter dan het donkerbruine van haar broer, maar blond zou ik het bepaald niet willen noemen. Donkerblond of lichtbruin, afhankelijk van je definitie.
Grappig genoeg heeft zij nu precies dezelfde haarkleur als ik, maar ik was blond vroeger. Ben benieuwd of dochter nog donkerder wordt of dat het hierbij blijft.

Groeten,

Temet

Biene M.

Biene M.

16-04-2010 om 15:10

Donkere wenkbrauwen

Ik ken twee volwassen vrouwen met écht blond haar en donkere wenkbrauwen. Ze hebben trouwens ook bruine ogen.

Overigens dacht ik altijd dat met écht blond bedoeld werd dat je ook van onderen blond bent

Vera*

Vera*

16-04-2010 om 22:03

Biene

Ja hoor, ik ben overal blond

Biene M.

Biene M.

17-04-2010 om 09:30

Vera

Ik geloof je op je woord

albana

albana

17-04-2010 om 09:57 Topicstarter

Wat je gewend bent

Het is natuurlijk een feit dat je dit soort dingen ziet in de omgeving van wat je gewend bent. In onze familie zijn ze bijna allemaal blond of blond geweest...Dus niets bijzonders is dat, dat blond, eigenlijk. Dat ik mijzelf 'goudblond' noem of het zo zie,komt eigenlijk omdat ik het vergelijk met hoe ikzelf en mijn oudste en andere kinderen in de familie hun kleur nu hebben. Als je die náást mij zet ben ik écht wel goudblond hoor..er zitten zelfs verschillende tinten tussen. Maar als je mij naast mensen zet met het voorbeeld van dat plaatje van krin (wat dan donkerblond was) op hun hoofd...dan ben ik érrug licht blond.
Het is maar waar je het mee vergelijkt.
Overigens ook hier all te way blond.
groeten albana

Minet

Minet

17-04-2010 om 10:02

57 en zeer blond

Mijn man is inmiddels 57 en nog altijd net zo wit/blond als toen hij klein was. En nee, grijs zit er niet in, het is echt blond, wat hem dus ook erg vaak de vraag oplevert of hij het verft. Nee dus!
Ik was als kind lichtblond, wat verkleurde tot lichtbruin(inmiddels uit een 6-wekelijks flesje)
Onze zoons zijn goudblond geboren, wat al snel wit werd, maar nu, 18 jaar later, is het heel wat tinten donkerder blond, maar in de zomer wordt het weer heel lichtblond.
Het blijft een magisch iets dat haar

Nasha 1st

Nasha 1st

17-04-2010 om 11:47

Blond

ik ben blond. Althans, altijd geweest....ik was heel licht en had donkere wenkbrauwen. Naarmate ik ouder werd, werd mijn haar ook donkerder. Een beetje donkerblond zeg maar....Toen ik 28 was en net bevallen zag ik de 1e grijze plukken....Het werd een soort vale peper en zout kleur en ben gaan verven. Het is nu een beetje donker herfst rood. Dat staat me ook het beste....

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.