Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Antje

Antje

25-10-2019 om 18:43

Aanbouw bijna klaar, hoe bedank je de bouwers?

Over een paar weken is onze aanbouw aan de woning klaar. De bouwers waren aardig en hebben goed werk geleverd. Ze worden natuurlijk gewoon betaald door hun baas maar hoe bedank ik ze zelf. Dank je wel een uitwaaien vind ik wat magertjes en geld geven niet oké.

Pirata

Pirata

25-10-2019 om 19:03

Tijdens

Mijn bouwlui krijgen altijd koeken tijdens de bouw. Ze hebben energie nodig he 😊
Mijn vaste bouwheld heeft een antieke klok van ons gekregen die hij mooi vond. Maar die is hier kind aan huis en redder in nood.
Mijn schilder krijgt een keer een weekendje weg. Die heeft ons ook al 2 jaar zwaar uit de brand geholpen in alle omstandigheden, voor een laag bedrag.
Als het bij jou "gewone" bouwers zijn: een bierpakketje met een snack er bij ingepakt?

Aagje Helderder

Aagje Helderder

25-10-2019 om 19:14

Eeeuh

door ze hartelijk te bedanken en de rekening op tijd te betalen?! Misschien heel gek, maar zo doen wij het altijd. Aan aanvullende dingen doen we niet.

Aagje Helderder

Aagje Helderder

25-10-2019 om 19:18

Hmmm

te snel gelezen dat is dus wat je niet wilt. Dan had ik evengoed niet kunnen reageren. Maar als ik er over nadenk: ik snap eerlijk gezegd niet goed waarom we mensen steeds meer ‘extra’ moeten bedanken. Ik krijg betaald voor mijn werk en vind het echt totaal onnodig dat mensen dat nog eens over doen.

Aagje Helderder

Aagje Helderder

25-10-2019 om 19:21

Laatste reactie

Als er mensen komen werken bij ons, zijn we wel scheutig met koffie en koeken. Net als Pirata. In die gedragen we ons erg gastvrij volgens mij.

Aster

Aster

25-10-2019 om 19:33

Frikadellen

En wat er meer in de airfryer of friteuse past en wat fris of een biertje? Zo hebben wij het gedaan. De friteuse ging wel vaker voor ze aan en dat waardeerden ze altijd wel. Gezond doen ze thuis wel weer. En verder kun je uitspreken wat je fijn vond, online een goede review enz.

Zorgen

Goed zorgen voor mensen die wat voor je doen, doe dat vooral als ze nog bezig zijn. Voor mensen die je aardig vindt en je netjes behandelen, loop je toch net dat tandje harder en werk je zorgvuldiger. Tenminste ik wel. Bouwvakkers zijn ook mensen. Dus bezuinig niet op koffie en koeken. Ik heb ook wel eens een pan soep gemaakt voor bij de lunch. En een biertje als het project er op zit, is ook niet verkeerd. Verder zou ik het daar bij laten.

Triva

Triva

26-10-2019 om 00:22

inderdaad

Mijn zoon is zo iemand en ze waarderen het enorm als ze wat lekkers krijgen als ze bezig zijn. Aan het eind hoef je ze echt niet nog eens te bedanken.

Triva

Triva

26-10-2019 om 00:23

en geen bier

mijn zoon moet nog naar huis rijden....

Stickertje

Stickertje

26-10-2019 om 07:41

Verwennen tijdens het werk

Koffie, lekkere koeken, soep bij de lunch, op warme dagen wat frisdrank, dat doet wonderen.
Wij hadden tig jaar geleden een klus laten doen samen met de buren.
Op vrije dagen van de buurvrouw werkten de klussers daar, op mijn vrije dagen werkten ze hier.
Na 2 weken was de klus klaar. Kwam de buurvrouw klagen bij mij dat die jongens zo'n rotzooi maakten en dat dan niet echt goed opruimden. Die plek waar ze hebben staan zagen wordt niet echt geveegd, ze scheppen het ergste weg met stoffer en blik en dat is het.
Ik wist niet wat ik hoorde, bij mij werd iedere dag geveegd. Miaschien, omdat ik zichtbaar zwanger was maar waarschijnlijk ook wel het gevolg van de koffie en verwennerij.

Je hoeft de mannen geen cadeau te geven maar verwen ze die laatste dagen dat ze bezig zijn nog even extra, dat doet het altijd goed.

Mijn vader had een installatiebedrijfje met een paar man personeel. Soms jongens die er van baalden dat ze weer naar klant X moesten, daar kregen ze geen koffie, laat staan koek en de vrouw an dat stel zat altijd te zeuren over de rommel die het geklus gaf of eigenlijk: zou gaan geven. Ze begon al te zeuren als de voordeur open ging.

zebra

zebra

26-10-2019 om 09:38

ik val in herhaling

maar liefst tijdens het klussen al zorgen dat er altijd koffie of iets anders beschikbaar is, eventueel een pan soep. Bij warm weer fris of bronwater. Een lekkere koek gaat er ook prima in.
Nooit geen troep gehad, de mannen ruimden alles dagelijks netjes op.

Triva

Triva

26-10-2019 om 09:45

Overigens

hoor ik mijn zoon ook wel mopperen over sommige klanten maar ze ruimen altijd op. Ze weten dat een moeilijke klant ook zo klaagt bij de overkoepelende aannemer en dié bepaalt bij klussen als dit welk bedrijf wordt ingehuurd voor het metselen, stuccen, installatie en elektro.

Antje

Antje

26-10-2019 om 09:46

Koffie, koekjes, soep, zelfs een appeltaartje

Ze hadden zelf een keet. Maar ik bracht ze zeker wat extra's. Vandaar dat ze zo aardig waren 🤓
Ik vind koffie met taart bij de oplevering ook wel oké. Bedankt voor het meedenken 😊

Toch geld

Je kan geld niet oké vinden, de bouwvakkers zien dat vaak anders. Zie het als een fooi; een blijk van waardering voor hun afgeleverde werk.
Als iemand een zwaar pakket naar boven tilt, of de kapper je haar knipt, geef je ook een fooi.

Als mijn zoon overwerkt, vind hij het ook fijn een envelop te ontvangen. Gezien het salaris, kan ik dat wel begrijpen .

Triva

Triva

26-10-2019 om 15:17

Hell no

Ik ben gestopt met fooien. Zou iedereen moeten doen. Ik betaal niemand meer een cent extra. Die mensen hebben allemaal gewoon een inkomen. De kapper en de bezorger vd wasmachine ook. Soms moet je meer betalen voor het bezorgen vd wasmachine op zolder. Prima. Mijn zoon is blij met koffie, iets lekkers of, het allerbeste: iets vd snackbar naar keuze! Zover zou ik al niet gaan: koffie en koek krijgen ze hier.

Triva

Triva

26-10-2019 om 15:18

Oja

En een enveloppe bij overwerk komt hopelijk gewoon van de werkgever?

Lanza

Lanza

26-10-2019 om 16:48

Wat een onzin

die mensen krijgen al geld, het is hun werk! Je gaat toch het kassameisje ook geen tientje extra geven? Of de verpleegster die bij je bed komt? Of het magazijn inlopen van een winkel om daar met geld te strooien? Het is in Nederland goed geregeld en het is aardig om koffie en iets lekkers te verzorgen als mensen in je huis aan het werk zijn, maar daar stopt het wel.

Ik neem aan dat ze zelf lunch meenemen? En als ze klaar zijn zeg je bedankt en betaal je de rekening.

Aagje Helderder

Aagje Helderder

27-10-2019 om 12:19

Fooi doen wij ook alleen

in de horeca. Kapper heb ik nooit een fooi gegeven (was dat echt de bedoeling dan?). O j, geldt dat ook als horeca, als ik in een hotel wat geld op de kamer achter laat voor degenen die de kamer iedere dag komen schoonmaken? Dat doe ik dan weer alleen in het buitenland.

Zit weinig logisch in elkaar, de manier waarop wij dat doen. Ik ga er meestal vanuit dat mensen gewoon een fatsoenlijk salaris hebben en dat ik niet voor de extra’s hoef te zorgen.

Doel

Doel van dit topic is wat iemand kan geven als waardering. Ik zeg niet dat je fooi moet geven. Je mag!

Ik gaf de kapper vroeger ook geen fooi. En toen bedacht ik; waarom ook niet! Ik ga maar 4x per jaar en ik vind het fijn hoe iemand mijn hoofd masseert tijdens wassen, of haar best doet met föhnen het kapsel iets meer mee te geven. Föhnen is bij de prijs inbegrepen en ze is heel gunstig met haar prijslijst. Dus waarom zou ik haar niet iets extra’s belonen. Een kleine fooi van €2,50 voor een mooi rond bedrag. Daar heb ik niemands toestemming voor nodig.

Pirata

Pirata

27-10-2019 om 15:34

Waardering

Bij mij is de reden van de extra beloning heel eenvoudig. Mijn waardering voor de inzet en inspanning van (specifiek) deze 2 klussende mensen is veeeeel groter dan ze op hun rekening laten zien.
Daarbij helpen ze ons voor andere zaken ook nog wel eens uit de brand.
Een "gewone" goede klusser krijgt bij mij dus alleen koeken en een 0,75 l fles bier op het eind.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.