Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Emma B

Emma B

16-10-2008 om 11:29

Aboutaleb nieuwe burgemeester rotterdam?

Ik lees net dat Aboutaleb misschien de nieuwe burgemeester van Rotterdam wordt. Laat ik daar nu zomaar een enthousiast gevoel aan over houden? Het lijkt mij wel wat na al die jaren van Lpf-achtigen in het bestuur hier in Rotterdam.
Kan ik niet een steuncampagne beginnen voor Aboutaleb? Aboutaleb voor Rotterdam?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tinus_p

Tinus_p

20-10-2008 om 14:09

Denkfout

Emm a:
"Tinus, ik heb destijds gekeken waar nu de meeste stemmers op Leefbaar Rotterdam woonden, dat was in de buitenwijken van Rotterdam. Een deel van Rotterdam als Alexanderpolder, dáár woonden veel mensen die al die "verloedering" (lees verallochtonisering) niet aankonden zien en op Leefbaar Rotterdam stemden. Terwijl Ommoord, Prinsenland en het Lage Land redelijk "witte" wijken zijn, waar het reuze meevalt met de overlast van Marokkanen (die wonen er namelijk nauwelijks)."
Onzin, en dat weet je best.
Ten eerste is/was LR ook populair in binnenstadswijken. In Charlois 8 van de 25 zetels van de stadsdeelraad; in Feijenoord 7/25. Maar goed, Altair wees daar ook al op, en de onderliggende denkfout ('onbekend maakt onmbemind') is één van de hoofdfouten van het nederlandse integratiebeleid.
Ten tweede, dat in je wijk weinig Marokkanen wonen, zegt niet dat je er geen last van hebt. Immers, zowel autochtonen als Marokkaanse schoffies zijn mobiel, en komen elkaar tegen in -bijvoorbeeld- de metro op weg naar het Centrum, of op de middelbare school.
Maar ik ben blij dat je impliciet toegeeft dat Marokkaanse schoffies overlast veroorzaken

Tinus_p

Tinus_p

20-10-2008 om 14:18

Temet

Temet:
"Wat dat onbekend en onbemind betreft speelt er waarschijnlijk nog iets anders: witneuzen die bang zijn voor/ een hekel hebben aan 'buitenlanders' maken dat ze wegkomen uit wijken waar die naar hun smaak teveel zitten. Het percentage mensen met een afkeer van 'buitenlanders' wordt daardoor juist in de witte gebieden hoger."
Volgens mij laten verkiezingsuitslagen etc consistent zien dat 'antiallochtone' partijen (en trowuens ook de SP) het populairst zijn in wijken met relatief veel allochtonen in combinatie met sociaal-economische en/of veiligheidsproblemen (die al dan niet aan de aanwezigheid van allochtonen zijn gelinkt). Geert Wilders komt niet voor niets uit Venlo.

gaat niet

gaat niet

21-10-2008 om 08:40

Van dichtbij

Ik heb Aboutaleb hier als wethouder in een bepaalde kwestie van heel dichtbij meegemaakt. Nou... als ik dan lees in de kranten dat hij zo goed zou luisteren naar alle partijen, dat hij zo'n goede bestuurder is, nee, dat was in dit geval echt niet waar. Een zo'n geval is misschien niet representatief voor de man, maar hij was dwingend, probeerde regels te omzeilen, luisterde niet. Het was een moeilijke kwestie en er is niets positiefs vanuit hem gekomen.

Kiki

Kiki

21-10-2008 om 08:41

Wat een gedoe over die man zijn achtergrond

Daar kan hij toch niets aan doen.
Ik denk dat Aboutaleb ook moe wordt, aan de ene kant wordt hij een voorbeeld voor de Marokkanen jeugd genoemd en aan de andere kant is die arme man verantwoordelijk voor overlast gevende Marokkaanse jongens.
Op geen enkel moment is hij gewoon een persoon die naar het beste van zijn kunnen zijn werk doet.
Het interesseert me persoonlijk helemaal niet dat hij van Marokkaanse origine is. Ik vind het eigenlijk net zo racistisch dan daar iedere keer de aandacht opvestigen. En dan met zo'n verbaasde ondertoon 'wow een opgeleide Marokkaan'
Dat hij twee paspoorten heeft, kan hij niets aan doen. Want je kan je Marokkaanse nationaliteit niet opgeven.

Tinus_p

Tinus_p

21-10-2008 om 10:21

Polarisatie

Altair:
"Ik hoop dat hij ongelijk heeft, zeker als je bedenkt dat LR uitgaat van polarisatie in plaats van samen."
Hmm, ik denk dat het echte verschil is, dat LR veel meer uitgaat van harde aanpak&repressie. En juist dat repressie-aspect is -in stilte- overgenomen door PvdA en CDA. Alleen is hun PR anders.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.