Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Relithe

Relithe

08-04-2013 om 16:57

Agressie op straat


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Lizelot

Lizelot

10-04-2013 om 12:51

Jeekaa

Een BM??Je bedoelt een bullmastiff?
Nee,ik heb 2 border collies.Ze zijn enorm op mij gericht en gehoorzamen als vanzelf.
Dacht je me te herkennen??

Lizelot

Lizelot

10-04-2013 om 13:11

Eira

Grof worden is natuurlijk nooit netjes en niet nodig.Ik zorg altijd dat niemand last heeft van mijn honden.vind dat er degelijk verschil zit tussen dieren en mensen.Ik laat bv een tegenligger o pde stoep nooit de straat opgaan vooor mijn honden,ik geef ver van te voren al aan dat mijn honden de straat opgaan.In het bos gaan ze los,maar zodra ik een andere hond zie of kinderen gaan ze aan de lijn.Ik irriteer me mateloos aan hondenbezitters die vinden dat hun hond aan die van mij mag ruiken en uitdagen enzo.
Maar ik ben wel vreselijk irritant op een fietspad met een ander dier.Ook al probeer ik altijd optijd de berm in te gaan,maar net wat jij zegt sommige fietsers zijn zo snel dat het me soms niet lukt.Ik krijg dan soms ook de vreselijkste dingen naar m'n hoofd gesmeten.
Niet reageren en net doen of je niks hoort,om de boel te sussen, maar effe sorry roepen is volgens mij de beste manier.Ik ga me niet verdedigen of de duscussie aan met iemand die meteen grof reageert.Dat heeft geen nut.Ik ben ook altijd wel even onder de indruk,maar het is me ondertussen al zovaak overkomen,dat ik er steeds beter tegen kan.
Van de week moest iemand stoppen omdat ik draaide met de auto,daar werd ook nogal heftig op gereageerd,ik was blij dat ik in de auto zat.Ik snap niet waarom mensen zo reageren,het kan anders.

P

P

10-04-2013 om 13:38

Maylise

"Gaat het om een gedeeld pad dan moet de fietser zich aanpassen aan de voetganger. "

Onzin op zo'n pad mag je geen hond aan een lange lijn laten lopen! Op een gedeeld pad dus he (voor ik Eira weer boos maak, ik weet niet op wat voor pad Eira loopt).

Lizelot

Ja dat dacht ik maar is dus niet zo. Bedoelde inderdaad een bullmastiff.

Monique D*

Monique D*

10-04-2013 om 17:01

Kan mij de woede van die man wel voorstellen

..zeker als hij vaker te maken heeft gehad met hondenbaasjes die niet hun honden kort houden en hen alle vrijheid geven om rond te snuffelen met lange lijn of zonder lijn... je kan een behoorlijke smak maken als je tegen zo'n lijn of hond aan komt!
De baasjes moeten hun honden gewoon kort houden en rekening houden dat er ook fietsers kunnen langskomen.
Groetjes van Monique, die bijna een valpartij heeft gemaakt omdat ze struikelde over een lange of uitrekbaar hondenriem omdat het baasje vindt dat die hond overal vrij rond moet kunnen lopen en snuffelen!

mar

mar

11-04-2013 om 08:38

Fietser aanpassen aan voetganger?

Ik vraag mij af of inderdaad de fietser zich aan moet passen aan de voetganger in geval deze op een fietspad loopt. Volgens mij moet de voetganger zo min mogelijk hinder veroorzaken. Idem lijkt mij voor een voetganger op een weg buiten de bebouwde kom, zonder fiets- of voetpad.
Hier een veelgebruikt fietspad door een park, waar ook veel mensen lopen. Het pad is op sommige plaatsen smal, twee fietsen kunnen elkaar net passeren. Wandelaars lopen rustig met zijn tweeën of drieën naast elkaar en zijn zeer ontstemd als je belt of gaan soms amper aan de kant. Hun honden laten ze daar het liefst loslopen, ook al mag dat niet, en als je de hond raakt met je fiets wordt je uitgescholden.
Overigens wandel ik ook wel eens op het betreffende fietspad, maar loop altijd links, zodat ik tegemoetkomend verkeer zie aankomen. Dat valt ook weer niet in goede aarde bij andere wandelaars, die rechts lopen.
Qua honden is mijn tolerantiegrens heel laag, dus ik kan mij de reactie bij Ts wel voorstellen. Het is niet een keer, maar zo'n situatie kom je bijna elke dag tegen. ik ken verscheidene mensen met botbreuken na een botsing met hond, die natuurlijk niet los mocht lopen. Het lijkt mij logisch dat je op een fietspad, in het verkeer je hond aan de lijn houdt.

Die lange lijnen

Die lange uittrekbare lijnen vindt ik trouwens de meest onvriendelijke uitvinding voor mede-pad-weg-gebruikers die je maar kan bedenken! Vast erg fijn voor de honden. Maar écht niet fijn voor iedereen die er langs moet lopen/fietsen. Soms zie je de lijnen niet omdat de zon erop schijnt, de kleur overeenkomt met de achtergond etc.Ze zijn ook nog's behoorlijk dun. Ik heb al verschillende keren zowat op kop gelegen omdat er opeens een lijn bleek te lopen tussen hond en eigenaar die ik niet zag en dacht dat de hond los liep. Omdat die lijnen zo lang zijn, is het vaak een situatie van eigenaar loopt rechts, hond snuffelt links aan de overkant pad in de sloot...Ik wil er tussendoor fietsen en moet flink op de rem omdat op het laatste moment blijkt dat er tóch een lijntje tussen zit. Ik begreep van de wijkagent dat die wielrenner die dat ongeluk heeft gehad ook zo over de kop is gegaan. Door een lange lijn. Dat herken ik precies...En ik fiets vast niet zo hard als die wielrenner.
Ook ben ik benieuwd of je nu écht bent gaan kijken? Wat staat er op het bordje aan de ingang/uitgang van dat pad? Een poppetje of een fiets?
groeten albana

Koolmees

Koolmees

11-04-2013 om 10:16

Precies kaaskopje

Ik ben bang voor honden, vooral voor vreemde honden. Honden die ik ken, die gaan wel. Ik vind die lange lijnen ook verschrikkelijk. De bazen van de honden denken dat ze oke bezig zijn, omdat hun honden aangelijnd zijn. Maar ik durf er niet langs, want die baas heeft die hond echt niet onder controle als de hond mij gaat besnuffelen (gruwel). En dan zeggen ze: Hij doet niets. Nou, hij snuffelt aan mij, noem dat maar niets. brrrrr

Als ik langs iemand moet die honden bij zich heeft, fiets ik er ook zo snel mogelijk langs. Met zwetende handen. Bang dus. Misschien was deze man ook wel bang. Sommige mensen worden agressief van angst.

Koolmees

Koolmees

11-04-2013 om 10:17

Ach, 'precies albana"bedoel ik

Haal ik zo maar Kaaskopje en Albana door elkaar. Sorry.

Je tolerantiegrens

Je tolerantiegrens wordt gewoonweg 'lager' naarmate je vaker geconfronteerd wordt/bent met lastige in de weg lopende honden. Daar kan Eira niks aan doen....misschien was dit wel de allereerste keer dat iemand 'last' had van haar honden en heeft ze ze normaal aan een korte lijn en lopen ze op een pad waar geen fietsers zijn.
Maar het kan maar zo zijn dat deze meneer al talloze keren was geconfronteerd met anderen die hun honden wél in de weg laten lopen en dat voor hem de maat nu 'vol' was zeg maar...En dat deze meneer daarom tegen haar uitviel. Zijn geduld was op zeg maar....
Ik merk van mezelf, terwijl ik mezelf toch beschouw als een zeer geduldig en tolerant persoon en nooit agressief zou doen 'zomaar' dat ik naarmate de 'overlast' op dit fietspad toeneemt mijn tolerantiegrens enigzins bereikt is. Ik heb géén geduld meer om iedere keer te bellen/te wachten tot al die hondebezitters/wandelaars zover zijn dat ik erlangs kan. En het feit dat ik naar mijn werk moet en daar toch op tijd wil zijn speelt ook een rol. Is het erg druk en moet ik voor de 3de keer afremmen/bellen/sla-ommen dan heb ik er gewoonweg géén zin meer in en fiets door! Bekijk het maar! (mopper de popper in mezelf) hebben ze dan óók nog opmerkingen dan moet ik echt op mijn tong bijten om ze niet van repliek te dienen. 'Fiets door! Niks van aantrekken!' is ondertussen een vast riedeltje geworden in mijn hoofd op weg naar mijn werk en zeker met mooi weer om mezelf op die fiets te houden en niet te laten verleiden tot oeverloze discussie's die me te laat op het werk laten komen.
Ik snap die man best wel.
En ik snap Eira ook wel. Zij is misschien wel een uitzondering op de vele in de weglopende honden en dan gaat het 1 keer fout en wordt ze meteen voor ál die anderen erop afgerekend. Maar dat kan die man weer niet weten. Voor hem is het de zoveelste in de weg lopende hondebezitter...
groeten albana

Relithe

Relithe

13-04-2013 om 14:38

zo werkt het idd wel Albana, dat weet ik want dat is menselijk. Maar om dan meteen agressief te worden en te gaan dreigen mij de sloot in te gooien is weer iets heel anders of vind je dat normaal?
Tja die man was ws heel erg opgefokt maar dat is niet iets waar ik last van wil hebben en dat verdien ik ook niet.
Ik ben idd een van de weinige? hondenbezitters die ten alle tijde rekening houdt met andere weggebruikers.
Volgens mij doen heel veel mensen dat wel hoor, ik zie tenminste bijna nooit een hondenbezitter die echt asociaal is..
O ja, er staat geen bordje bij het pad of het voor fietser of voetgangers is. Het is er altijd rustig, alleen wandelaars waar ik ook mijn honden kort voor hou.
De man kan niet van mij geschrokken zijn want hij kon mij en de honden van een hele afstand al zien dus reed bewust keihard door. Dat is dus pure irritatie van iemand die blijkbaar niet van honden houdt. Maar als je niet van honden houdt, hoef je ze nog niet ondersteboven te rijden.
En dat is het laatste wat ik er over gezegd heb.

Vraagje, eira

Ik heb niet het hele draadje gelezen dus miscshien is het al gevraagd: je liep waarschijnlijk aan de rechterkant omdat die meneer van achteren kwam aanrijden.
Als ik dat goed heb, waarom liep je dan niet links van het pad? Dan zie je iemand altijd aankomen. Dat leer je je kinderen toch ook: als er geen stoep is, links op de weg. Iemand die aan jouw kant rijdt, zie je dan altijd aankomen.

Oh sorry

nu zie ik dat je er niets meer over wilt zeggen - dat had ik nog niet gelezen sorry.

Relithe

Relithe

15-04-2013 om 22:01

Geeft niet geerke

Maar ik snap het niet? Als je links loopt zie je iemand van achteren wel?

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

15-04-2013 om 22:47

Want die komt dan van rechts. Het idee daarachter is dat jij links loopt en fietser rechts rijden. Dan zie je een tegemoetkomende fietser dus aankomen op jouw weghelft en kun je daarop inspelen en wordt je minder verrast door achteropkomend verkeer.

Lesje nummer 3 ofzo van de oefenstof voor het verkeersexamen van mijn dochter...

Ja die regel bedoel ik

het is meer een ongeschreven regel denk ik, het is gewoon handig. Aan de linkerkant lopen. Fietsers gaan je dan rechts voorbij. Fietsers die wel aan jouw kant rijden, zijn tegenliggers en dus zichtbaar.

Relithe

Relithe

15-04-2013 om 22:57

O zo,

Is misschien wel handig ja dan kunnen ze me dat iig niet verwijten
Maar ja, bellen blijft wel handig op een voet annex fietspad.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Hombre

Hombre

15-04-2013 om 23:05

Vergeet het maar

Dat werkt niet als je je honden aan een lijn van 5 meter hebt. Dan neem je gewoon het hele pad in beslag of je nou links of rechts loopt.

Relithe

Relithe

16-04-2013 om 08:38

Nee he

Waarom reageer ik ook weer
Ik ga niet weer de discussie aan heb genoeg duidelijk gemaakt en voor wie het niet wil zien, dan maar niet.
Doei
Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Eira

De man had vast niet meteen zo agressief hoeven worden en ik kan me voorstellen dat jij ervan geschrokken bent omdat je je van geen kwaad bewust was. Overigens vind ik die lange lijn een uitvinding die nooit uitgevonden had mogen worden. Een bezoeking is het. Zonder die dingen wordt veel leed voorkomen. Je hebt je hond aan een korte lijn of hij kan los. Maar alsjeblieft niet zo'n onduidelijke en gevaarlijke lange lijn.

MariaV

MariaV

16-04-2013 om 17:40

Ach eira

Ik vind het sneu dat het je zo raakt. Ik heb zelf een aantal "helpende gedachten" in dat soort situaties (helpen ook in het verkeer): Hij heeft vast net ruzie met zijn vrouw gehad / Hij is laat en als hij niet op tijd thuiskomt krijgt hij een preek van zijn moeder/vrouw (dan moet ik alweer giechelen) / Ik ben vast de vijfde die hem een beetje in de weg loopt en dat is net 1 te veel. Vaak ligt het helemaal niet aan jou. Probeer je er niet té veel van aan te trekken.

Op de kast

Als iemand uitgebreid met twee honden aan een lange lijn de boel blokkeert en ook nog "licht geirriteerd" vraagt of ik niet even kan wachten totdat je je honden bij je hebt gehaald heb je mij ook op de kast hoor. Ik zal je niet de sloot induwen, maar ik zal wel op z'n minst "licht geirriteerd" terug reageren.
Ik vind dat jij sorry had moeten zeggen, jij was namelijk degene die in de weg liep.

Gr. Poezie.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.