Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Als je een restaurant zou beginnen, welk restaurant zou dat dan zijn?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Valkyre

Valkyre

20-09-2011 om 01:18

Belle!

Heerlijk ja! Hier in "de stad" wemelt het intussen van dat soort restaurants. Wanneer gaan we uit eten?

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Belle Époque

Belle Époque

20-09-2011 om 06:47

Valkyre

Leuk idee!

Een echt kindvriendelijk restaurant

Restaurants die zich nu als kindvriendelijk profileren vind ik niks. Daar is het helemaal niet de bedoeling dat je als gezin gezellig samen eet, maar dat de kinderen na het fantasieloze kindermenu van friet met een snack zo snel mogelijk van tafel kunnen om tv te kijken. En vervolgens vierentwintig keer heen en weer gaan lopen van tv-hoek naar ouders. Heel ongezellig.

Mijn ideale kindvriendelijke restaurant heeft vlotte bediening, want juist het lange wachten is lastig voor kleintjes. Verder zijn alle 'grotemensengerechten' ook voor een vriendelijke prijs in kinderporties te krijgen. Hoeft helemaal niks hoogstaands culinairs te zijn, gewoon een lekker, enigszins verantwoord, bord eten.

Verder zijn de tafels groot genoeg om met een gezin van vijf of zes normaal aan te zitten, zijn er voldoende kinderstoelen (voor babies, maar ook tripptraps bijvoorbeeld). De tafels zijn ruim opgesteld zodat kinderen makkelijk kunnen rondlopen zonder de obers in de weg te lopen. Er is juist geen tv-hoek of legotafel om de kinderen van tafel te 'lokken'. Misschien wel een saladebar waar ze zelf kunnen opscheppen, of een groot raam bij de keuken, zodat ze kunnen zien hoe het eten klaargemaakt wordt.

Hier in de wijk zit aan het plein een ruim restaurant met terras, dat zou perfect zijn voor zoiets. Alleen is het nu een foute tent waar overdag bejaarden thee drinken in rieten stoelen en waar 's avonds de onderkant van de samenleving in de kroeg hangt. Ik zit wel eens met mede-ouders te filosoferen hoe leuk het zou zijn om die tent in een leuk familierestaurant om te toveren. Waar je na school even met de kinderen neerstrijkt voor een kop thee met wat lekkers (of een vrijdagmiddagborrel), waar je met het gezin prijsvriendelijk kan eten als je geen zin hebt om te koken en waar je 's avonds zonder de kinderen een afzakkertje kan halen.

skik

krin

krin

20-09-2011 om 10:26

Skik

Samenwerken? Ik zou morgen bij je komen eten in jouw kindvriendelijke restaurant.

Hibiscus

Hibiscus

20-09-2011 om 10:51

Skik - je zoekt een pub

Skik,

het soort restaurant wat jij beschrijft hebben we hier in Engeland genoeg. Gewoon de pub om de hoek. er zijn natuurlijk een hoop kindonvriendelijke pubs, maar de meeste in de dorpen en wijken zijn ontzettend kindvriendelijk, zeker nu er niet meer gerookt mag worden. Er is meestal een grote tuin waar de kinderen buiten kunnen spelen (en waar je in de zomer buiten kunt zitten), je kunt barfood krijgen, dat is meestal niet zo culinair maar wel heel lekker of je gaat in het restaurant gedeelte zitten en kiest van het menu. Er zijn altijd kindermenu's met de gevreesde friet etc, maar kinderen kunnen altijd van het gewone menu kiezen en de hoeveelheden worden aangepast. De sfeer is ongedwongen. Op zondag komen hele gezinnen naar hun 'local', eten wat, drinken een pintje (of meer...), lezen de krant en gaan weer naar huis. En op zondg hoorjenatuurlijk de Sunday Roast te eten,zo lekker en ook daar is altijd een kinderversie van, voor weinig geld.

Ik vind het zo jammer dat je dat soort cafe's in Nederland niet hebt, we gaan onze local dan ook erg missen.

Hibiscus

rosa

rosa

20-09-2011 om 11:49

Ja, hibiscus

Dat wil ik ook, een pub in de buurt. Even snel iets kunnen eten, maar ook gezellig zitten en kletsen of krant lezen. En thee en boeken, helemaal ideaal.

@viridantia

eh, je schreef dat je jaren geleden zelf in Madrid daar was geweest.
Ik schreef over een barretje in mijn woonplaats, en die ligt 4 uur rijden van madrid.
Maar je bent welkom hoor!

+ Brunette +

+ Brunette +

20-09-2011 om 20:56

Vegetarisch en wel hierom:

1) Er is in de wijde omtrek geen eentje te vinden.
2) Ik eet zelf geen vlees en heb ook geen zin om met dat bloederige spul te werken.
De schotels gewoon lekker en frivool, de inrichting hip, in mijn restaurant geen verantwoord geitewollensokkengedoe.

viridantia

viridantia

20-09-2011 om 20:59 Topicstarter

Chiquita

Ik nodig mezelf niet bij je uit , ik wil graag eens terug naar Casa Mingo. Ik reageerde nl. op je posting met informatie dat Casa Mingo nog open is.

Maar jouw restaurant klinkt ook heel leuk hoor

Valkyre

Valkyre

20-09-2011 om 22:40

Belle (ot)

Volgens mij woon je aan de andere kant van het land

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Ja, een soort pub

Ik ben nog nooit in een pub geweest, maar zoiets als Hibiscus schrijft, dat stel ik me voor. Niet een restaurant waarbij men er bij voorbaat van uit gaat dat kinderen toch niks lusten en geen twee tellen aan tafel kunnen blijven zitten, maar een restaurant wat echt gericht is op gezellig samen tafelen.

Krin, als ik met buurtgenoten zit te filosoferen over het omturnen van foute tent tot familierestaurant vindt iedereen het een leuk idee en denkt ook dat er behoefte aan is. Alleen heeft niemand zin, tijd en geld om zoiets op te zetten. Ik ook niet. Maar 't is leuk om er over te fantaseren.

skik

Matar (of topic)

Ha, in het draadje over douchen op de voetbalclub dacht ik al dat jij het was, ik ben echt goed in het raden van jouw nicks!

skik

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.