Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Ava

Ava

29-09-2012 om 11:01

Altijd bij je

Sommige mensen dragen een aandenken aan hun kinderen, huisdieren, dierbaren, aandenken of een heilige bij zich in de vorm van een medaillon, tatoeage, foto's in portemonnee. Sommigen alleen voor privé, anderen juist om ze te laten zien. Of juist bewust misschien, helemaal niets.
Wie draag jij bij je, waarin/mee en waarom? Of waarom bewust niet?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Niets

Ik kan me helemaal niets voorstellen bij een ring met bv 3 briljantjes als symbool voor je kinderen. Ze zitten in mijn hart, ik heb ook geen foto's van man of kinderen bij me. Een trouwring hadden we ook niet bij ons trouwen, hebben we aangeschaft bij ons zilveren huwelijk, man draagt hem al niet meer. Beetje erg nuchter misschien, maar misschien ben ik niet de enige ?

Shonagh

Ik ben ook nogal nuchter vrees ik. Ik durfde het niet zo goed op te biechten, maar sorry ChrisH, ik kan nooit zo goed begrijpen waarom iemand de namen van de kinderen zou willen laten tatooëren. Dat vergeet je toch niet?

Jet Burg

Jet Burg

03-10-2012 om 11:48

Hier ook niets hoor

We hadden iets van vriendschapsringen, die als trouwring fungeerde, maar mijn man kan niet tegen ringen dus heeft hij hem afgedaan. En ik zag dat als een leuk excuus om een andere mooiere ring om te doen (heb er 5 om, zonder betekenis)
Ik heb ook niets met trouwdagen, tatoo's, foto's bij je dragen enz. Ik vergeet zelfs onze trouwdag

Tihama

Tihama

03-10-2012 om 14:16

Trouwring

Ik had er totaal geen behoefte aan. Ben ook geen ringenmens. Manlief wilde het wel heel graag. Nou, vooruit dan, ik ben niet de beroerdste.

Inmiddels heb ik wel een voordeel ontdekt aan die trouwring. Het voorkomt pijnlijke situaties. Ik heb een paar keer mijn ring een tijdje afgehad. Vinger gekneusd, flink afgevallen en zo.
En dan opeens kreeg ik van zakelijke relaties niet-zakelijke voorstellen.
Dan moest ik uitleggen dat ik getrouwd was en zo. Voelden zij zich weer opgelaten.
Als ik mijn ring om heb, gebeurt dat niet. Nou ja, enkele keer dan, maar dan is het niet pijnlijk. Man in kwestie kon dan namelijk heel goed weten dat ik bezet was.

Dus ik beken dat die trouwring toch nog zin heeft

Tihama

Guinevere

Guinevere

03-10-2012 om 16:15

Zolen

Tjee, ik heb geen trouwring en toch krijg ik nooit niet-zakelijke voorstellen op mijn werk! Of ik heb er geen oog voor?
Ik heb niets dat ik altijd bij me wil dragen. Een trouwring vonden wij niet nodig. Ik heb wel altijd dezelfde oorringetjes in, maar daar heb ik geen band mee, da's uit luiheid. Af en toe beweeg ik ze een beetje tegen het aankoeken.
Oh, toch iets dat ik vrijwel altijd bij me heb: mijn halve zolen! Voor mijn schoenen dus. Daar heb ik een goede band mee want ik voel me erg ongelukkig zonder die dingen.

mix

mix

03-10-2012 om 17:16

Tihama serieus?

ik draag nooit een trouwring en heb nog nooit een voorstel gehad. Ik ga er gelijk eentje kopen en dan afdoen, wie weet helpt het; toch fantástisch te weten dat je nog in de markt ligt, zakelijk of niet

Uhm silone

Ik heb alleen een zilveren ring van mijn moeder opgebiecht, geen tatoeages... (die heb ik niet).

Chris

Tihama

Tihama

03-10-2012 om 20:39

Lol

Tja, ik meen het echt. Diverse malen. Niet onoirbaar, hoor. Gewoon een vraag of ik zin om samen buiten werktijd wat te gaan drinken/eten. Helaas ook wel gevraagd door mannen die zelf wel een trouwring droegen.

Ik kan dat toch vrij moeilijk verkeerd interpreteren. Nou ja, ik kán natuurlijk wel net doen alsof dat een zuiver sociaal vriendschappelijk verzoek is, maar daar ben ik net niet naief genoeg voor

Misschien scheelt het dat ik vrij veel samenwerk met mannen.

Tihama

Trouwring

Toen wij naar Schotland verhuisden, dus in een compleet nieuwe omgeving kreeg ik soms wel wat aarzelende vragen over onze familiebanden, we kwamen ook nog aan met een bruin kind :o)
En 5 jaar geleden toen ik opeens een ring droeg aan mijn rechterhand, vroeg iemand of we nu dan eindelijk verloofd waren: hier wordt de trouwring aan de linkerhand gedragen.

O gunst

misschien is dat tatoeëren toch niet zo'n slecht idee. Best lastig nog met namen (ChrisH en Chris 35 door elkaar gehaald)

Rafelkap

Rafelkap

04-10-2012 om 09:03

Fotootjes

Geen ringen, man was bij trouwen geen ringenmens en ik draag ze normaal ook niet, die raak ik maar kwijt. In plaats daarvan een naambordje op de deur geschroefd. Verder geen sieradenmens en tatoeages moet ik ook niet aan denken.
Ik heb wel twee hele kleine fotootjes van mijn zonen in mijn portemonnee, om te laten zien.

vlinder

vlinder

04-10-2012 om 13:14

mijn trouwring kan al jaaaren niet meer af, dus ik kan niet testen of ik nog in de markt lig. Jammer hoor.

May

May

04-10-2012 om 19:26

Ring van ex..

Draag al jaren de ring die ik ooit van ex kreeg. Het is geen trouwring, maar gewoon een hele mooie ring. Zonder die ring voel ik me niet compleet en ik hou 'm dus maar lekker om. Huidige vriend heeft er weleens wat van gezegd maar toen ik aangaf dat 'ie dan maar een mooiere voor me moest kopen, bleef het stil..

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

04-10-2012 om 22:49

Hahaha may

Die vind ik sterk. Touche zou ik zeggen

May

May

05-10-2012 om 11:33

En ondertussen

hou ik de ring lekker om, want ik vind 'm mooi.. Ex moest eens weten wat ik er nog steeds mee rondloop...

JansjeRommy

JansjeRommy

05-10-2012 om 23:03

Ring ex

Ook hier hoor, ring ex altijd om. En dan nog twee mooie ringen van mijn huidige man. Overigens trouwring met 1 diamantje en ons nageslacht is onbedoeld ook bij eentje gebleven. Nooit die link gelegd tot dit draadje. En man heeft eigenlijk nooit iets gezegd over die ring van ex.

Je kinderen in je hart

Ja natuurlijk draag je je kinderen altijd mee in je hart, maar daarom kan iemand toch een ring met steentjes of zo heel mooi vinden als een symbool of zo? Meer is het niet, het blijft een ding, maar het kan toch waardevol voelen voor mensen.

Ilva

Ilva

06-10-2012 om 20:27

Inderdaad geerke

Zo is het inderdaad. Ik kreeg na elke bevalling een gouden kinderkopje van m'n man. Dus dat maakt het extra bijzonder.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.