Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Autopech - verhalen

In vervolg op een ander autodraadje: wat is de vervelendste autopech die je ooit hebt meegemaakt?

Hoe werd het probleem opgelost?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Hamer

In mijn vorige auto (nissan almera) reed ik steevast met een hamer in de auto.
Auto in parkeergarage an het ziekenhuis. Bij terugkomst doet het ding niets. ANWB gebeld. Mijn zoon voorspelde al dat die met een hamer zouden komen, en jawel, tikje op de startmotor en we konden weg. het euvel bleef zich herhalen. De hamer werd een vast attribuut in de auto.
Op een dag bood ik een lift aan aan mensen die op zoek waren naar het asielzoekerscentrum. Jawel, auto startte niet. Uitstappen met de hamer en rijden maar. Ik hoop dat dit hun beeld van Nederland enigzsins gekleurd heeft. Auto is inmiddels ingeruild, gaten in het chassis en daardoor het ontbreken van de APK waren echt een onoverkomelijk probleem. Bureaucratie is moeilijker op te vangen dan autoproblemen.
Overigens had ik mijn eerste auto in Suriname, in de tijd dat mensen met een complete voorruit als handbagage het vliegtuig in stapte. Touwtjes en moertjes hielden het ding bij elkaar en ik was een zeer bedreven auto-wielvervanger (15 minuten, hooguit). In Nederland weet ik niet eens waar het reservewiel en de krik zit.

Tsjor

Riny

Riny

05-09-2010 om 15:58

Afloop nog onbekend

zie nu pas dit draadje.
Afgelopen week gingen we een dagje naar Heerlen. Precies op het eerste stukje van de afslag Heerlen Zuid hoorden we een vreemd geluid, gingen er lampjes branden en bij uitstappen: ai ... dit ruikt niet goed.
Wij zijn geen lid van de wegenwacht, wánt ... Toyota's gaan NOOIT kapot. Auto teruggeduwd zodat we van de afrit af waren. Gevarendriehoek geparkeerd, flitsende hesjes aan (gelukkig geen regen), gezwaaid naar de Wegenwacht die voorbijreed Na heel veel telefoontjes met een sleepkabel van de autoweg afgetrokken. Na 'parkeren' op 'n rustige plek bleken de ramen (die wagenwijd open stonden) niet meer dicht te kunnen. Weer bellen naar mensen die wel verstand van auto's hebben: opgelost via startkabel en auto van onze redder.
's Avonds met de trein naar huis (ook een avontuur) ! Auto is opgehaald door vriend met vrachtautootje en nu staat ie in de garage. Broer van manlief was vroeger werkzaam als automonteur, hij was zo lief om alvast even onder de motorkap te kijken. Wie weet: wellicht was het iets kleins dat simpel te verhelpen zou zijn ? Maar ehm.. hij zag geen distributieriem meer, die is dus hoogstwaarschijnlijk geknapt
We bereiden ons voor op een GIGA rekening.

Wilgenkatje-

Wilgenkatje-

05-09-2010 om 19:50 Topicstarter

Aaaah riny

en hoe ging het verder?

Hier ook een Toyota. Ook al is hij (inderdaad) nog nooit kapot geweest, wel lid van de ANWB wegenwacht. Want ondanks de instructie in mijn rijlessentijd heb ik geen idéé wat ik bij problemen zou moeten doen.

Dat die wegenwacht voorbij reed kwam vast omdat hij al 'geboekt' was door een andere klant. Wel vervelend zeg!!

Riny

Riny

05-09-2010 om 21:08

Vragen om ...?

Voor ik manlief tegenkwam reed ik met plezier in een Suzuki Swift. Na 13 jaar kwam hij niet meer door de keuring omdat de tectiellaag ging slijten en er gaatjes in de balk kwamen. Ik in diepe rouw, man metéén na de diagnose op zoek naar een vervanger, het moest een Toyota worden want die zijn het meest betrouwbaar.
Manlief vertelt zóóó graag dat Toyota's geen problemen geven, hij haalde enkele keren een artikel aan waarin de ANWB vertelde dat de Toyota Avensis eigenlijk nooit voorkwam op de lijst 'problemen in het buitenland' (zo ook die betreffende ochtend terwijl we op de autoweg zaten) dat het bijna vragen om problemen wás ...
Wij hébben dus een Avensis en we waren krap 3 dagen terug uit Italië (met diezelfde auto én een caravan er achter) toen hij het pakweg 80 km van huis voor gezien hield. Het had nog erger kunnen zijn, ondanks een Route Mobiel verzekering (voor Europa, uitgezonderd Nederland) zou ik niet graag in Italië of onderweg gestrand zijn.
Auto staat nu in de garage, wordt deze week waarschijnlijk gerepareerd want 'wij' stonden natuurlijk niet tevoren ingepland: afwachten dus .....
PS: mijn Suzuki heeft me nóóit laten staan. Hij had wel een periode een vreemd probleem met de lampen. Na het uitzetten van lampen én de motor bleven de lampen toch branden. Na de eerste verbazing en bellen met schoonbroer was er de daaropvolgende keren geen paniek: gewoon even de motorklep open, het betreffende zekeringetje loshalen en vóór wegrijden weer terugzetten. In no time was ik hier erg handig in. Ik heb indertijd héél wat mensen met dikke vraagtekens in de ogen zien staan kijken
PS2: dochter van bijna 10 vond het helemaal geweldig: autopech, dit heb ik nog nooit meegemaakt

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.