Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

ingebroken

ingebroken

21-09-2012 om 15:17

Bah inbraak!

en nu vind ik mijn hele woonplaats naar en kijk ik iedereen heel anders aan/na.
Hoe krijg ik nu weer een gezellig gevoel? Is dat een kwestie van tijd? Vanaf nu dus alle spullen bij ons houden ,in huis verstoppen? Of is het voldoende dat het raam is gerepareerd en goed dicht zit? [stond helaas helaas op een kier, zo'n kiepraam]
naja er is weinig over te zeggen natuurlijk. Het is gewoon zo akelig. zeker als ze spullen meenemen die bijan niets opleveren voor hen. Sukkels *^%$

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Guinevere

Guinevere

21-09-2012 om 16:27

Rot voor je

Hm, ik denk dat het onveilige gevoel moet slijten. En het helpt als je je huis door een expert laat controleren op inbraakveiligheid. Neem eindelijk die leuke hond waar je al jaren over twijfelde (eentje met scherpe tanden).
Ja, die inbrekers zijn zielige sukkels, blijf dat voor ogen houden!

Petr@

Petr@

21-09-2012 om 18:12

Het slijt!

Wij hebben helaas ervaring met inbraak. Ook bij ons via een kiepraam. Manlief heeft na de inbraak meteen op alle ramen en deuren van die haken gezet die alleen van binnenuit te openen zijn. En dat gaf mij een heel veilig gevoel. Inmiddels hebben we ook alarm. Een hond met heel scherpe tanden hadden we al, maar die zat opgesloten in de gang (
Maar het is klote. Ik heb de eerste tijd ook een bepaalde agressie gevoeld, er had in die periode echt niemand in mijn huis of aan mijn spullen moeten komen...
En je bent een stukje naïviteit kwijt. Bij ons is o.a. mijn laptop, portemonnee en 2 auto's mee genomen. Ik heb heel lang mijn nieuwe laptop opgeborgen en verstopt. En als we weggaan met een auto verstop ik de andere autosleutel. Dat slijt dus niet!
Sterkte!!

Aïda

Aïda

21-09-2012 om 20:03

Ook gehad

Maar ik heb juist daarna nooit iets verstopt, mijn toenmalige man wel alles moest mee naar boven!
EN ik liet alles op tafel liggen, ik had juist zoiets van, wanneer ze weer komen dan ligt alles voor het grijpen en komen ze tenminste niet naar boven!!

Maar bij ons hebben ze dan ook snachts ingebroken terwijl wij boven lagen te slapen..

Maar het gevoel wat je nu voelt dat slijt...

ingebroken

ingebroken

21-09-2012 om 20:17

Bedankt

voor de reacties,

we probeerden er luchtig over te zijn, ook om de kinderen niet banger te maken dan ze al werden. maar al vertel je jezelf dat het maar spullen zijn [wel met foto's, en wel mijn spullen!].. ik heb een heel unheimisch gevoel. we gaan nog verhuizen ook over een paar maanden. ook wonen we in een huurhuis en de verhuurder heeft totaal geen behoefte aan alarmen enzo.

het raam is na 2 nachten open staan ook gerepareerd, ik moest heel wat yeuren om de reparateur hier te krijgen. dus nu voel ik me wat dat betreft wel weer veilig. maar ik weet dat ze in dit buurtje al 3x hebben ingebroken afgelopen week en op 1 adres kwamen ze 's avonds terug. de grotere dingen - tv, dvd, instrumenten - zijn blijven staan en ergens vrees ik dat die nog kandidaat staan. voorlopig ook geen nieuwe spullen.

het nare is dat ik hem wrs heb zien komen aanlopen toen ik mijn kind van school ging halen. ik was ook aan de late kant.. het lijkt er echt op dat ze mijn routine hebben geobserveerd.
ook waren de spullen heel efficient en binnen 30 minuten weggehaald - en we ontdekten net dat de rolkoffer weg is dus daar zal hij het in hebben gestopt. grrrr.
zo naar om steeds weer iets te ontdekken wat weg is.

maar ja, ik zal lekker zeuren tegen mn omgeving en dan krijgt het wel 'een plekje'. ofzo. nu nog hopen dat de verzekering genade heeft of dat ze zeggen: kiepraam open? jammer joh.. en dan ben ik zelf de sukkel.

dat iemand zo gewiekst en gewetenloos handelt.. tja, je weet dat het bestaat, maar als het dan zo gebeurt. beuh.

nuja. bijna verhuizen. naar de grote criminele stad haha. lekker 10 hoog ofzo.

koentje

koentje

21-09-2012 om 20:28

Bij ons heeft

de overbuurjongen bij ons ingebroken. De jongens zijn namelijk enkele dagen later gepakt, bleken onze spullen in de auto te liggen. Dan is inbraak natuurlijk nog niet bewezen. Wel spullen terug. Maar toch wel raar: we komen hem nog dagelijks tegen. Ik heb er nooit iets over durven zeggen. Mijn zoon weet het ook niet dat het de overbuurjongen was.
Waarschijnlijk was hij zelfs ook de oorzaak in die zin dat hij zijn boevenvriendjes had doorgegeven waar er bij hem in e straat mensen op vakantie waren.
Het is natuurlijk wel iets anders als er wordt ingebroken terwijl je boven ligt te slapen.... Datlijkt me erger eigenlijk.

ingebroken

ingebroken

21-09-2012 om 20:55

Koentje

jeetje zeg, dat is ook wat! wat een sufferd dat die spullen dan nog in de auto lagen. heb je hem er helemaal niet op aangesproken? kreeg hij wel straf?

ik kijk nu heel anders naar de mensen die hier in de buurt rondlopen.
de politie kwam vanui een grotere plaats 30 km verderop. die gaan echt niet op zoek ofzo. de plaatstelijke politie heb ik ook niet gezien, die posten wel bij school dus ik zal ze eens aanspreken.

ben vooral benieuwd wanneer de inbraakgolf hier voorbij is - vaak zat heeft onze deur opengestaan of was bijv niet op slot gedraaid als wij in de tuin zaten enz. kansen te over om te komen jatten maar net nu is de moeite genomen om het raam te ontwrichten. een prof dus.

mij benieuwen of ik me in ons volgende huis weer zo onbezorgd als eerst kan voelen. toch maar meer voorzorgsmaatregelen treffen.. mijn ouders zij sinds een invraak heel voorzichtig, elke avond gaat een bakje sleutels mee naar boven, enz enz. ik vind dat zo stom, dat je zo je eigen spullen moet gaan rondzeulen. maar ja, als je dan zeker weet dat je idd je auto nog hebt staan.. tja.

kastanjet

kastanjet

21-09-2012 om 23:08

Kraamtijd verpest

Toen ik lag te bevallen in het ziekenhuis, is er bij ons ingebroken. Vanwege de rompslomp daaromheen bleef ik 1 dag langer in het ziekenhuis. In mijn eerste kraamweek kreeg ik geregeld bezoek van politie, recherche en verzekeringsagent. Bovendien moest ik om de haverklap bedenken wat er nog meer weg zou kunnen zijn, dan wat wij al doorgegeven hadden. Onze roze wolk had in elk geval een behoorlijk grijze rand.

Rode Vulpeninkt

Rode Vulpeninkt

22-09-2012 om 00:11

Ingebroken

Ik heb godzijdank nooit een inbraak meegemaakt, maar herken jouw gevoel terug in verhalen die ik van dierbaren heb gehoord die dat wel hebben meegemaakt.
En inderdaad, het slijt, al moet je jezelf daar de tijd voor geven.
Heel veel sterkte!

koentje

koentje

22-09-2012 om 00:32

Kastanjet....

wat een vreselijke domper op een tijd dat je toch al je aandacht aan dat ene lieve mormeltje wilt kunnen hebben....

Bij ons heeft het best een tijd geduurd voor we weer net zo ontspannen in het huis stonden als daarvoor. Je bent je er wel bewuster van. Mijn man heeft er eigenlijk n og steeds last van; toendertijd is hij vanaf toe slecht gaan slapen en dat doet hij vaak nog steeds. En vanaf de inbraak heeft hij langzaam aan naar zijn'burnout 'toegewerkt'. Er speelden ook andere dingen mee maar op zich...

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.