Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Merel

Merel

20-03-2019 om 09:34

Bananenplant

Heeft iemand toevallig verstand van bananenplanten? Ik wil er eentje kopen voor in mijn woonkamer. Ik heb een ruime hoek over, maar wil een beetje een wat hoger model, zeg zo'n 150 cm hoog. Ik zie ze nu alleen tot max 120cm maar dan zit de kroon met bladeren op ongeveer heuphoogte en dat vind ik te laag.
Groeit zo'n plant snel? Kan ik hem op 120 cm kopen en dan gewoon goed verzorgen dat hij snel 150cm is, of gaat dat niet zo snel. Ik lees meerdere dingen. De buitenversie groeit heel snel lees ik, maar de plant die je voor binnen koopt dan ook?
Ik kan wel allerlei speciaalzaken bellen hoor, maar wilde het eerst eens hier vragen.

Kaaskopje

Kaaskopje

20-03-2019 om 09:40

Ook belangstelling, maar...

ik hoorde bij zo'n tuinprogramma op tv dat een bananenplant niet per se een makkelijke plant is. Te nat is niet goed, te droog uiteraard ook niet, dus als je geen groene vingers hebt, kan het zomaar misgaan.

40er

40er

20-03-2019 om 12:18

Je mag

De mijne wel hebben.... Wat een k** plant 😉. Hij is lastig qua water geven, qua luchtvochtigheid. De mijne gaat de deur uit ( meer bruin dan groen). Inmiddels een andere gekocht, een philodendron. Makkelijker in onderhoud. (Aldus mijn bloemist, en die heeft meestal wel gelijk wat betreft planten in mijn huis)

Merel

Merel

20-03-2019 om 13:49

oh jee

Haha jeetje, waar begin ik aan. Maar mijn partner en ik vinden 'm er zo leuk uit zien. Beetje tropisch gevoel. We hebben al zo'n palmachtig ding (areca palm, moest het even googlen) en we willen het graag proberen. Hij gaat bij ons ongeveer 1,5 meter van het raam af staan (ramen van vloer tot plafond, dus heel veel licht) en hij staat op vloerverwarming, hopelijk vindt de plant dat lekker. Ik las al dat je ze 2x per week water moet geven en ik denk dat ik in de bak een binnenbak zet op een verhoging zodat het water wat teveel gegeven is in de buitenbak komt, zonder dat de plant natte voeten krijgt.

De philodendron vind ik een beetje te wijd van formaat (je bedoelt de monstera?) zelf vind ik meerdere leuk hoor maar mijn partner wil deze. Ik vind de vioolbladpant en de strelizia zelf ook erg mooi.

Nu nog zoeken naar waar ze een beetje een groot assortiment hebben, hier in de buurt hebben ze alleen maar kleintjes en weten ze niet wanneer er grotere formaten komen. Weet jij trouwens of hij snel groeit 40er?

40er

40er

20-03-2019 om 15:19

Hier

In een half jaar tijd weinig gegroeid.
Kijk eens bij 123plant. Hoor ik goede verhalen over.

Banaantje

Banaantje

20-03-2019 om 15:56

1 blad

De lagere 1 blad per 14 dagen, maar onder verdorren er ook wel bladeren. Daarnaast kwamen er soms nieuwe stekjes uit maar die waren minder volwaardig.
Lastige plant inderdaad

snertplant

Inderdaad heel lastig. Of hij verdroogt, of hij versnottert. Ik denk wel dat hij groeit als een tierelier want er groeit al een nieuwe scheut bij mijn bescheiden bananenplant die ik nog niet zo lang heb. Maar als je een grote wil en dus een redelijk bedrag gaat spenderen kan je beter een wat duurzamer en makkelijker soort uitzoeken.

skik

40er

40er

20-03-2019 om 16:18

Geen monsera

Ik heb een imperial green.

Is een alocasia wat? https://www.123planten.nl/alocasia-calidora-4alcabu32.html
Of een fatsia? Al is die wel wat lager.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.