Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
11-06-2025 om 15:55
Ik doe een BBL opleiding. 1x in de week naar school en een paar dagen in de week werkervaring op doen. Naast dat ik werkbegeleidster op de werkvloer heb, staat daar boven nog een praktijkopleider. Hoewel ik erg goed mijn best doe en zoveel mogelijk wat doe met de leerdoelen waar ik aan moet werken, wordt dit vaak niet gezien door mijn werkbegeleidster. Zij is het type:je mag doen zoals jij het wilt, zolang je het maar doet zoals ik het wil... Ze is ook te weinig op de werkvloer om te zien wat ik daadwerkelijk doe. Niet zo lang geleden had ik een gesprek met de praktijkopleidster en mijn werkbegeleidster. Hieruit kwamen wat punten naar voren, waarin ik mij niet kon vinden. Maar omdat ik geen energie had, om er tegenin te gaan (werkbegeleider is ook het type ik duld geen 'ja maar' ) ben ik er maar in mee gegaan.
Vorige week zaten alle praktijkopleidsters van het werkbedrijf bij mijn teamleidsters. Ik kreeg het meteen benauwd, want was bang dat het over mij ging( al vind ik het dan wel vreemd dat alle praktijkopleidsters daar dan bij zitten)en ook als mijn werkbegeleider zegt een gesprek te hebben met mijn praktijkopleidster dan word ik al erg zenuwachtig.... terwijl het ook over hele andere dingen kan gaan. Hoe kan ik hier mee omgaan?
11-06-2025 om 16:16
tegen jezelf zeggen dat de wereld niet om jou draait en dat anderen heel wat minder met jou bezig zijn dan jij denkt dat ze dat zijn.
als alle praktijkopleidsters bij elkaar zitten met de teamleidsters gaat het misschien wel over: hoeveel stagiaires willen we volgend jaar? Willen we ze van dezelfde school of van een andere? O jee, drie mensen hebben ontslag ingediend, we hebben nog geen nieuwe mensen, kunnen we het werk even verdelen? Jamina gaat trouwen, wat voor cadeau zullen we gezamenlijk geven?
11-06-2025 om 17:17
Eens met AnnaNiem! Hoe oud ben je? Ik vraag het omdat ik ook je uitspraak: ik ben er maar in mee gegaan echt een zwaktebod vind. Maar als je 17 bent denk ik: ok. Maar als je 24 bent denk ik: mmmm. Mooie leerdoelen denk ik ook voor jezelf. Je moet nog heel lang werken. Fijn als je daarin goed leert reflecteren op feedback dan wel uitleg te vragen dan wel aan te geven dat je het anders ziet
11-06-2025 om 23:38
Annaniem2023 schreef op 11-06-2025 om 16:16:
tegen jezelf zeggen dat de wereld niet om jou draait en dat anderen heel wat minder met jou bezig zijn dan jij denkt dat ze dat zijn.
als alle praktijkopleidsters bij elkaar zitten met de teamleidsters gaat het misschien wel over: hoeveel stagiaires willen we volgend jaar? Willen we ze van dezelfde school of van een andere? O jee, drie mensen hebben ontslag ingediend, we hebben nog geen nieuwe mensen, kunnen we het werk even verdelen? Jamina gaat trouwen, wat voor cadeau zullen we gezamenlijk geven?
Dit dus!
En verder, je doet je best, probeert iets met feedback te doen waar je kan. Als je het er niet mee eens bent kan je er achteraf nog eens op terugkomen met praktijkopleidster, en verder…. doe je je best. Meer dan dat kan je niet doen. Zo simpel is het dan ook weer.
Succes met je opleiding en werk!
13-06-2025 om 16:58
Die onzekerheid begrijp ik wel, mijn kind had dat ook heel sterk op jonge leeftijd. Je bent werkervaring aan het opdoen en mag ook fouten maken. Best spannend allemaal, goede raad voelt snel als kritiek. Je doet je best, stel eens een vraag en doe wat met het antwoord. Je bent daar om te leren, niemand verwacht dat je alles al weet.
En weet je, je mag werken tot je 70e, dit is maar een begin.