Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Begroeten tijdens de versoepelingen

Overal opgeluchte uitroepen nu de mondkapjes bijna overal af mogen. En ik was op een verjaardag waar twee arriverende gasten ( voor mij vage bekenden ) enthousiast handen begonnen te geven, want dat mocht nu ook weer. Het voelde in de kleine kring onbeleefd om te weigeren, maar zelf neem ik geen initiatief meer tot een hand geven; ik kijk de binnenkomer vriendelijk en gerichter dan ik vroeger in de driezoenentijd aan, zeg goedemorgen/middag/avond en dat is het. Hoe gaan jullie ermee om?


Haha, ik doe precies hetzelfde als jij. Strak aankijken, goedemorgen zeggen en stug blijven staan waar ik sta. Ik heb er gewoon echt geen zin meer in, die handjes en die zoenen. Ik hoop dat meer mensen het zo gaan doen want het voelt nog wel een tikje ongemakkelijk.

Stapje achteruit en mijn hand op mijn hart en een knikje. Nee, ik doe geen 'boks' en ook geen 'elleboog'.  Ik doe het zo. Toevallig vandaag gehad.

Nog niet meegemaakt, maar voorlopig hoef ik ook niet zo nodig handen te schudden, dus dat ga ik ook niet doen. 

Ik heb het ook nog niet aan de hand gehad. Maar ik ga het niet meer doen, vond het altijd al ietwat ongemakkelijk inclusief de drie zoenen etc. Ik vind het begroeten nu best prima gaan en het bevalt me wel zo.

Nou ik wil wel graag weer handen schudden op het werk, maar gezien de anderhalve meter doe ik dat nog niet. Op grotere verjaardagen vind ik het geen probleem om even rond te zwaaien en mijn directe familie zoen ik alweer een tijdje.  Maar dat handen schudden op het werk mis ik echt. Ik vind het een fijne start van een zakelijke afspraak.

Nog niet aan de orde gehad. Ik vind het normaal geen probleem om handen te geven maar ik houd niet zo van dat gelebber met drie zoenen. Dat mag wel wegblijven, zeker bij van die nieuwjaarsbijeenkomsten op werk en als op je werk iedereen je wil feliciteren met je verjaardag. 

Gewoon nog een elleboogje. Ik hou nog afstand en schud nog geen handen. Ik zou het wel fijn vinden als het handen schudden weer gewoon kan (juist om vreemden te begroeten), maar de zoenen hoeven van mij niet.

Sinds de versoepelingen 2x en situatie gehad waarbij ik normaal en hand zou geven en nu (nog) niet. 

We hadden voor zoon en gesprek op school normaal geef je de mentor dan een hand.  Ik heb nu even afgewacht wat hij zou doen.  Hij nam geen initiatief om een hand te geven dus ik heb het gelaten. 

Ik kan bij de buurvrouw de achtertuin in om sleutels op te halen toen daar al iemand op visite zat,  normaal zou ik dan een hand geven om mijzelf voor te stellen nu heb ik diegene aangekeken en mezelf voorgesteld. 

Een hand geven in bepaalde situaties mag wel weer terug komen maar dat hele kringetje rond op een verjaardag ga ik niet meer doen en dat zoenen van iedereen tijdens de nieuwjaarsborrel helemaal niet. 

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

02-07-2021 om 07:41

No way dat ik (nu al) handen ga schudden, laat staan knuffelen en zoenen. Het gaat al anderhalf jaar prima met alternatieve begroetingen. Ik denk dat ik het zoenen volledig uit mijn ritueel schrap, met uitzondering van zeer geliefden.
En handen schudden laat ik denk ik ook liever achterwege. Ik realiseer me nu hoeveel viezigheid daarmee verspreid kan worden.

I

Ik mis ook helemaal niets aan handen schudden, zelfs zakelijk niet. Ik ontvang alweer een tijdje ouders van leerlingen op school en sinds kort ook weer sollicitanten live. Ik doe een soort zwaaibeweging, zeg hallo en stel mezelf fatsoenlijk voor als we allemaal zitten (sowieso fijner, want ik werk op een middelbare school en daar is een mondkapjes nog wel verplicht).

Van mij mag het zo blijven.


Een hand geven in bepaalde situaties mag wel weer terug komen maar dat hele kringetje rond op een verjaardag ga ik niet meer doen 

O, dat deed ik al nooit. Ik heb dat altijd al stom gevonden en altijd hallo tegen de hele kamer tegelijk gezegd. Om door iedere nieuw aankomende gefeliciteerd te worden met de jarige zal ik ook niet missen.

Valeria schreef op 02-07-2021 om 07:56:

[..]

O, dat deed ik al nooit. Ik heb dat altijd al stom gevonden en altijd hallo tegen de hele kamer tegelijk gezegd. Om door iedere nieuw aankomende gefeliciteerd te worden met de jarige zal ik ook niet missen.

Dat probeerde ik ook altijd hallo zeggen tegen de hele kamer maar aan een kant van de familie is de druk erg hoog om wel dat hele rondje te doen. Om dan allerlei nare opmerkingen te voorkomen deed ik het toch maar. Niet van harte uiteraard. 

Ik doe het ook precies zoals je beschrijft. Ik vertrouw het nog niet om meteen weer een hand of knuffel te geven😬.

Natuurlijk geef ik geen hand, we moeten nog steeds afstand houden en ik ben niet volledig gevaccineerd. Ik vraag me af of we terug gaan naar handen schudden, het is duidelijk geworden dat dat best een vieze gewoonte is. 

Hier is dat zowel privé als op het werk gebruikelijk, ik zou het echt heel raar en grensoverschrijdend vinden als iemand mij een hand gaat geven. En die sla ik dan ook beleefd af.

Sammy70

Sammy70

02-07-2021 om 09:28

Huh waarom denken mensen dat een hand geven weer mag? Kijken wat de ander doet? Noway! Wat mij betreft stoppen we daar helemaal mee. Het is maar een symbool waar je allerlei virussen mee over brengt. Denk na: stop er nu mee en we zijn allemaal veel minder vaak ziek! 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.