Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

ayla

ayla

13-03-2009 om 09:56

Ben ik een zeur [aanhef brief/mail]

Gisteren stond opeens op de website van de school van onze oudste, kinderen van groep 1 en 2 krijgen vandaag hun 2e rapport. Leuk..... maar waar is dat eerste rapport dan gebleven? Dus eens een mailtje gestuurd, geen antwoord en dochter kwa gisteren met lege handen naar buiten, hm vreemd. Vanochtend antwoord van de directeur. Geachte HEER ayla, kinderen uit groep 1 hebben idd nog nooit een rapport gehad dus dat van het 2e rapport was een foutje van de webmaster.
Prima, maar waar is het rapport dan dat ze gisteren zouden krijgen. En hoe zit dat met dat HEER. oke ik heb een naam die voor beide geslachten kan maar als hij een beetje op mijn voornaam had gelet dan had hij echt wel kunnen zien dat ik een vrouw ben.

dus vanochtend vriendelijk mailtje terug met dank voor het antwoord maar dat ik nog steeds niet weet of mijn dochter een rapport krijgt. Ondertekend met voornaam en achternaam. 5 minuten later mailtje retour. Geachte HEER Ayla Nee was een foutje, kinderen uit groep 1 en2 krijgen geen rapport.
Oke duidelijk, mailtje retour, dank u wel voor uw antwoord, vriendelijke groet MEVR Ayla

Ergens vind ik het goed van mezelf dat ik een mail terugstuur, kruip namelijk zelf nogal snel in mijn schulp maar ergens denk ik ook weer, ens zeur niet zo

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
amk

amk

13-03-2009 om 10:41

Wat ik dan doe

is vaak een mail met dezelfde fout terugsturen. Helpt vaak erg goed.

groet,
Angela

Nee hoor

ik kan er ook niet goed tegen!

Jons

Asa Torell

Asa Torell

13-03-2009 om 11:12

Herkenbaar

Ik kan daar soms ook heel pinnig over doen, heb wel eens een Meneer Nicole-brief en een Mevrouw Erwin mailtje terug gestuurd. Laat ze maar leren om daar wat beter op te letten! Ik snap gewoon niet hoe mensen daar zo slordig mee kunnen zijn.
Ik heb overigens wel meteen een stuk minder last gekregen van deze ergernis sinds ik een mannelijke collega met vrouwennaam heb, die mij vertelde dat hij altijd geachte MEVROUW post krijgt (en dat in een mannenberoep bovendien). Nu zie ik het dus wat minder als seksediscriminatie, dat scheelt.

Kiki

Kiki

13-03-2009 om 13:40

Oooo ik kan er ook nijdig over worden

Moet je je eigen naam gehouden hebben, is het alleen maar erger of de eigenaar zijn van een bedrijf (want dat kunnen vrouwen natuurlijk niet) 'Beste meneer Kiki, wij nodigen u uit voor het ondernemersontbijt' enz

Ik ben bij de garage, ook al staan beide auto's op mijn naam, ook altijd mevrouw Kiekman. Ik kan er erg nijdig over worden.
Zelfs op het hoogtepunt van mijn bevalling, waar de zuster ineens binnenliep met mevrouw Kiekman, gromde ik tijdens de persweeën. Mevrouw Kiki!

Dikke huid

Ik maak er niet standaard een punt van als ik fout word aangeschreven (wat regelmatig voorkomt) maar wel als het door dezelfde persoon/instelling herhaaldelijk gebeurt terwijl men waarachtig wel beter weet.

Zo heb ik ooit eens een brief op poten naar de Centrale Raad van Beroep gestuurd, waar ik beroepshalve niet alleen heen schrijf, maar ook wel eens in persoon verschijn. In een zaak waar ik daadwerkelijk langs was geweest werd ik nadien toch nog als heer aangeschreven, en dat ging me te ver.
Het hielp. Kennelijk heeft iemand een vinkje in een ander hokje gezet daar in de computer, want ik ben nu alleen nog maar mevrouw.

Ik heb ook wel eens een brief afgesloten met 'overigens ben ik geen heer, zoals u aan de telefoon wellicht al was opgevallen'

Maar dat ze toch verdorie bij twijfel niet gewoon geachte mevrouw/heer schrijven. Hoeveel moeite is dat nou helemaal?

Groeten,

Temet

Manus

Manus

13-03-2009 om 23:00

Dela

Als alleenstaande meid had ik een polis (overgenomen van mijn ouders) lopen bij Dela. Als getrouwde meid moest man op polis bijgeschreven worden. Tot mijn stomme verbazing werd man toen gebombardeerd tot polishouder. De centen werden wel van mijn rekening (op mijn eigen achternaam) afgeschreven. Ik heb er nog een telefoontje aan gewaagd, maar meer antwoord dan "Het is hier gebruikelijk dat de polis op naam van de man staat", kreeg ik niet. 'k Blijf het nog steeds bizar vinden...

Manus

Fraz

Fraz

14-03-2009 om 00:26

Ook bizar

de rekeningen voor NSO staan op fam. achternaam partner terwijl de kinderen toch echt mijn naam hebben.. Drie van de vier personen van deze familie hebben mijn naam, alleen partner heeft andere naam . Rare wereld.

Jade

Jade

14-03-2009 om 13:53

Telefoonstem....

Temet: "Ik heb ook wel eens een brief afgesloten met 'overigens ben ik geen heer, zoals u aan de telefoon wellicht al was opgevallen'"

Nouhou, ik heb eens een klant aan de lijn gehad met een barse stemgeluid......ik dacht dat het een man was, maar het was een vrouw. En we hebben een klant die een hoge stem heeft, het is dus echt een man. Met beide heb ik een flater geslagen

amk

amk

14-03-2009 om 14:39

En ik

Probeer al meer als een jaar te achterhalen of 1 van mijn vragenstellers nu een man of een vrouw is. En het grappige is dat mijn collega's het ook niet weten.
We vinden het allemaal ook te genant om het nu nog te vragen.

groet,
Angela

Jade

Klopt helemaal hoor, en ik ben ook wel eens de mist ingegaan. Maar ik heb geen hele lage stem, en bovendien noem ik bij het telefoneren altijd zowel mijn voor- als achternaam, en mijn voornaam is beslist alleen maar een vrouwennaam.
Het punt was waarschijnlijk dat mijn contactpersoon haar (!) secretaresse, die haar brieven tikt, niet duidelijk had gemaakt dat ik een vrouw ben, en de secretaresse daarom de standaardadressering ('iedereen is man tenzij') had gebruikt.

Ik heb trouwens ook wel eens een giftig briefje aan de een of andere pensioenenverkoper gestuurd, bedenk ik me nu. Zo iemand schrijft dan de hele beroepsgroep aan, op naam (die bestanden kopen ze op) en noemt doodleuk iedereen meneer, terwijl de vrouwen toch vziw inmiddels minstens 40% van de club uitmaken. Toen heb ik geschreven dat na de vrij recente opheffing van het verbod voor vrouwen om als stuwadoor te werken bij mijn weten alleen de RK kerk nog bepaalde beroepen voor vrouwen uitsluit, dus dat hij bezig was potentiële klanten voor het hoofd te stoten. Meteen een brief met excuses. Maar gekocht heb ik niks

Groeten,

Temet

Monique D*

Monique D*

14-03-2009 om 18:16

Klanten op het werk beginnen hun mail met "heren"

En als ik zo'n mail moet beantwoorden dan eindig ik mijn mail met: "deze mail werd toevallig beantwoord door een Dame!" En ik onderteken dan met mijn naam.
Bijna altijd krijg ik een mail vol met excuses! Zij gingen te snel van uit dat onze helpdesk alleen uit heren bestaan! Misschien wel logisch, aangezien wij vrouwen daar een hele kleine minderheid vormen.
Ook word ik wel eens met meneer aangesproken door klanten. Dat is te wijten aan een combinatie van slechte telefoonverbinding (onze stemmen klinken zacht voor klanten, waarschijnlijk door onze headset) en mijn lage alt-stem. Ik verbeter ze dan en zij gieten een hoop verontschuldigingen over mij heen..
Waarschijnlijk staat er als standaard aanhef van de brief school van Ayla "geachte heer" of "mijne heren". Misschien kan je telefonisch contact met de school opnemen (als het per mail niet lukt) om te vragen of ze dit kunnen corrigeren (of een samenvoegveld of variabele te maken voor de vrouwelijke of mannelijke aanhef.

ayla

ayla

14-03-2009 om 19:50

Had waarschijnlijk een rare bui

normaal maak ik me niet zo snel druk. Waarschijnlijk gevoelig punt met een naam die voor beide varianten mogelijk is. Mijn man is al eens ervan beticht homo te zijn.... en bij de schoolarts stond vroeger in dossier dat ik een jongen was ;-(

haha maar heb er wel nog steeds lol om

Jade

Jade

14-03-2009 om 22:08

Temet,

als je naam dan zo duidelijk een voornaam is en ze noemen je dan nog "meneer" is dat wel heel erg ja....

Als ik niet weet of het een vrouw of man is waar ik een advies naar toe moet sturen zet ik er ´geachte heer, mevrouw´ boven.

MaximeM

MaximeM

15-03-2009 om 20:12

Blunder

Hoi,

Ik heb wel eens een zakelijk gesprek gevoerd met een mevrouw (heel overduidelijk hoor, geen twijfel over mogelijk) en bij het afsluiten van het gesprek hang ik op met 'dag meneer'...aaah, en toen had ik al opgehangen,dus kon het niet meer corrigeren. Vraag me ook niet waarom ik ineens meneer zei, ik wist dat ik een mevrouw aan de lijn had,...hihi, wel daarna behoorlijk om moeten grinniken,wat een stomme blunder zeg.

Maxime

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.