Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Coco

Coco

05-10-2010 om 08:26

Betuig steun aan het mco

Voor wie het ook eeuwig zonde zou vinden als het MCO (Muziekcentrum van de Omroep) wordt afgeschaft:
Help het MCO tegen het vernietigende plan dat in het regeerakkoord staat te strijden, waarbij het Radio Filharmonisch Orkest, de Radio Kamer Filharmonie, het Metropole Orkest en het Groot Omroep Koor teloor gaan en 400 musici en staf op straat staan !!!
Je kunt je steun betuigen op :

http://www.mco.nl/mco_page/laatuhoren

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
margje van dijk

margje van dijk

06-10-2010 om 01:10

Doen!

Ik ben het helemaal met Coco eens, en ik steun deze petitie van harte. Het is niet voor het eerst dat er bezuinigd wordt op cultuurgebied, integendeel: er zijn al ik weet niet hoeveel orkesten opgeheven en ensembles samengevoegd. En dan wordt het schamele beetje dat er nu nog over is ook nog van de kaart geveegd. Dit is echt doodzonde, onbegrijpelijk, en onomkeerbaar. Als we dit door laten gaan, dan blijf er wel zeer weinig over van de klassieke podiumcultuur in Nederland, of op zijn minst van de podia/gezelschappen waar je dan als professional nog terecht kan. Wat moeten de concertzalen dan programmeren, als er geen gezelschappen meer over zijn?

Hou dit tegen voordat het waarheid wordt, want als deze bezuinigingsmaatregel doorgaat is het hoogst haalbare aan klassieke muziekcultuur wat er dan nog overblijft de musical van Joop van den Ende. En daar heb ik helemaal niets op tegen, maar het is gewoon een enorme verschraling.

Ik ben "gelukkig" amateur, dus persoonlijk raakt mij dit niet in mijn directe bezigheden, maar je hebt als land toch echt die laag van deskundige en kundige professionals nodig om nog iets overeind te houden van een klassieke-muziekleven? Eeuwig zonde als dat 'gewoon' verdwijnt.

Nou, ik val in herhaling, maar ik ben ook erg verontwaardigd. Teken de petitie!

Margje

mirreke

mirreke

06-10-2010 om 11:55

Gedaan!

Ik ben ook zo boos, ik sta gewoon te sputteren! Niet alleen hierover, maar over alles: cultuursubsidies worden de helft minder, milieuorganisaties krijgen niets meer! En dit!
Het is gewoon waanzinnig, het zijn cultuurhaters is het enige wat ik kan concluderen. Cultuur- en mensenhaters eigenlijk. Dat is de samenvatting van dit beoogde kabinet. Het zogenaamde oog voor het sociale, zorg voor ouderen ed., blijkt als je het beter bestudeert helemaal niet zo te zijn als het wordt gepresenteerd. Meer zorg aan het bed, maar de AWBZ bv., waar die zorg van wordt betaald, wordt uitgekleed. En ga zo maar door. Wat een rotkabinet!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.