Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Tango

Tango

23-11-2017 om 13:22

Black Friday, is dat nieuw?

Even een totaal off-topic vraag. Ik hoor opeens allerlei reclames over Black Friday. Het heeft te maken met aanbiedingen in diverse winkels. Waar komt dit nou ineens vandaan? Of was dit eerder jaren ook al? Kan me het niet herinneren in ieder geval.

Sally MacLennane

Sally MacLennane

23-11-2017 om 13:39

Ik weet dat dit in de VS al veel langer bestaat. Het valt me nu ook op dat het opeens op uitgebreide schaal in NL is. De voorgaande jaren was er af en toe een bedrijf die daar wat mee deed, maar nu lijkt het opeens massaal.

Half a twin

Half a twin

23-11-2017 om 13:45

Vandaag

Is het in Amerika Thanksgiving, vanaf morgen gaan de Amerikanen beginnen aan de kerstinkopen en dat wordt Black Friday genoemd heb ik ergens gelezen.

Triva

Triva

23-11-2017 om 13:52

het was al langer

al sinds 2015 wordt het op deze site bijgehouden dus het moet al eerder zijn gestart: https://www.blackfridaynederland.nl/

Niki73

Niki73

23-11-2017 om 14:33

Hou op schei uit

Ik word er gek van. Complete overkill. Ik schiet ervan in een tegenovergestelde kramp: Ik koop juist niet.
Er zijn van die dagen waarop je wordt aangemoedigd niets te kopen, dáár wil ik er meer van.

Boxing-day

En na black friday volgt boxing-day. Dat is op 26 december, de dag dat de ongewenste kadootjes worden terug gebracht en het er wel eens verhit aan toe kan gaan..

Het is ook de dag van de grote uitverkoop, dubbeldikke rijen, zowel bij de kassa als bij de returnbalie.
In het verleden de dag om het gewone volk een Christmasbox ( kerstpakket) en een day off te geven om familie te bezoeken.

https://www.hln.be/nieuws/buitenland/shoppen-in-amerika-de-dag-na-kerstmis-geen-goed-idee~ac686662/

Tiny

Tiny

23-11-2017 om 18:37

En op 11 november is het singles day, de tegenhanger van Valentijnsdag. Ook veel korting maar dan vanuit China.

Kaaskopje

Kaaskopje

23-11-2017 om 22:18

DDD

Doet mij denken aan de drie dwaze dagen. Grote uitverkoop om het jaar toch positief te kunnen afsluiten.

DDD

https://www.trouw.nl/home/sinterklaashype-van-het-jaar-de-teletubbies~a8a97e7f/

De laatste keer dat ik me in een verkoop gestort heb omdat ik heel graag Teletubbies voor mijn kinderen wilde aanschaffen. We hadden inderdaad de gele en de rode, Lala en Poo.

Toch heug ik me niet de taferelen uit de videos van Kaaskopje. Maar ja, alles is dan ook groter en erger in Amerika.

Totaal geen ambitie gehad voor de Drie Doldwaze Dagen maar daar ging het er naar Nederlandse maatstaven natuurlijk vreselijk aan toe maar toch ook niet zo erg als in de videos van Black Friday.

zebra

zebra

24-11-2017 om 07:31

ik koop

alleen wat ik toch al van plan was te kopen, heb ik niks bijzonders nodig, dan blijft de knip gewoon dicht vandaag.

Moeder

Moeder

24-11-2017 om 09:10

Goed in de gaten houden die "aanbiedingen"

Nou ik heb het eens bekeken. Gisteren kreeg ik een mailtje van de kruidvat en ja hoor daar kon ik met grote korting iets kopen wat ik al langer wilde kopen voor de verjaardag van mijn kind (ja ja ook in december). Dus ik besteld met een of andere extra korting die ik per ongeluk binnen de gestelde termijn van 1 uur geactiveerd heb....gelukje dus want had niet eens door dat ik dat gedaan had.

Vervolgens besteld en vandaag bekeek ik dus hetzelfde product, 15 euro duurder in de fantastische aanbieding!!!

Met het Sinterklaascadeau van mijn kind had ik hetzelfde. Die heb ik ergens ik oktober al gekocht. In dat weekend zag ik het voor 20 euro staan op een maandag wilde ik het na overleg met mijn partner kopen, en ja hoor 29 euro.....wel verder lopen zoeken alweer ik het voor 15 euro kon kopen maar toch he.

wel iets gekocht

Ik heb bij twee winkels online cadeaus gekocht met Black Friday korting (Sintcadeaus). Bij beide winkels koop ik geregeld en ken ik de prijzen. Een korting van resp. 30% en 40% is dan best aantrekkelijk.

Even nieuw

als de Disney-verfilmingen van het Europees cultureel erfgoed...

Tango

Tango

24-11-2017 om 20:11

Heb niets gekocht

Ik heb niets gekocht dat in de aanbieding was vandaag. Wel 2 Sintkado's maar die waren nou net niet in de aanbieding.
Dochter van 16 is vanavond wel gaan shoppen, want het is Black Friday, zei ze. Ze wilde schoenen kopen, ben benieuwd of ze slaagt.

Aardbei

Aardbei

26-11-2017 om 22:39

Lijstje

Ik koop alleen maar wat op mijn lijstje staat. De aanbiedingen lijken me niet echt aanbiedingen te zijn dus blijf ik bij de dingen die ik van plan was om te kopen. Maar ik werd bijna gek van de promotie van de Black Friday op tv ezv.

Alison

Alison

24-11-2018 om 13:45

Lokkertjes

Ik ben nu al weken aan het zoeken naar winterlaarzen voor mijn ijsklompjes en gisteren hoopte ik op korting voor de exemplaren op mijn shortlist. Er stond wel bij dat er korting op zat maar de prijs was hetzelfde als vorige week.
Wat een nep 😡

Kaaskopje

Kaaskopje

24-11-2018 om 14:57

Dat is inderdaad nep

Black Friday lijkt Nederland nu echt volledig bereikt te hebben, maar kortingen waarvoor je op de mat van de winkel gaat liggen om maar op tijd te zijn, heb ik nog niet gezien. Maar het heeft zeker wel zin! Overal (nou ja, bij veel winkels) wordt wel degelijk een korting op bijvoorbeeld de hele collectie gegeven, 20 procent zie ik vooral en als je een jas van 80 euro koopt is dat toch 16 euro korting.

Astrid

Astrid

24-11-2018 om 21:57

15%

Het is het hele jaar uitverkoop en voor 15 % loop ik niet het risico om voor de gansche natie met mn benen in de lucht en zeeman-onderbroek aan op facebook terecht te komen.

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=2864451056953667&id=172573132808153

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.