Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Bobbeltje borst

2 jaar geleden heb ik een echo mammo laten doen om wille van klachten en hebben ze niks gezien behalve een cyste van 4mm in mijn rechter borst (die toen absoluut niet voelbaar was). Nu gisteren voelde ik een bobbeltje (ter grootte van een dikke erwt, heel beweeglijk en rond en kan het verschuiven. Ik ben helemaal panisch. Ik heb dat nooit gevoeld. Kan dit die cyste zijn (aangezien die rechts bilateraal onderkwadrant was) en deze erwt zit daar ook bilateraal onderkwadrant. Kan het dat deze gegroeid is? Kan dit ook borstkanker zijn? Ik ben echt heel bang. Morgen afspraak huisarts.

Daar kunnen wij natuurlijk niks over zeggen Oliev. Goed dat je een afspraak hebt gemaakt met de huisarts.

Ik sluit me aan bij Mija, niemand kan hier namelijk iets over zeggen. Ik snap je angst, maar ontzettend goed dat je een afspraak hebt gemaakt.

succes en sterkte gewenst 

Rond en beweeglijk is een goed teken! Dat is waarschijnlijk weer een cyste. Laat wel een arts kijken, je krijgt waarschijnlijk een echo. Maar ondertussen kun je wel ontspannen, wat je beschrijft klinkt niet zorgelijk.

Oliev

Oliev

20-12-2023 om 17:35 Topicstarter

IMI-x2 schreef op 20-12-2023 om 17:27:

Rond en beweeglijk is een goed teken! Dat is waarschijnlijk weer een cyste. Laat wel een arts kijken, je krijgt waarschijnlijk een echo. Maar ondertussen kun je wel ontspannen, wat je beschrijft klinkt niet zorgelijk.

Denk je dat? 

Beste Oliev, natuurlijk even schrikken en goed dat je naar de huisarts gaat, maar paniek is echt niet nodig. De kans is groot dat het een cyste is, en mocht dat niet zo zijn dan is er ook nog de kans dat het iets goedaardigs is. Als de huisarts het nodig vindt om je door te sturen, en je dan heel snel een mammografie en echo krijgt is dat ook nog geen reden voor paniek. Standaard protocol namelijk. 

Een stap tegelijk en de kans is echt groter dat het niets ernstigs is.

Oliev schreef op 20-12-2023 om 17:35:

[..]

Denk je dat?

Ja. Ik heb massa's ervaring met cystes. 

Kind hier had een bobbel, best goed te voelen, net een knikker die je heen en weer kan bewegen, maar dat is een fibroadenoom volgens de echo. Dus er zijn nog meer goedaardige dingen mogelijk naast cystes.

En hoe was het bij de huisarts ?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.