Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Ellen

Ellen

16-09-2012 om 00:18

Bord voor mijn kop of eigen wereldje?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Ella2007

Ella2007

19-09-2012 om 19:01

Eens met lowie

Als ik jouw verhaal lees dan heb ik hetzelfde gevoel als Albana en Lowie. Ik ben ook net als Lowie het tegenovergestelde en mijn man is juist degene die het hoogste woord voert zeg maar. En soms schaam ik me daar ook wel een beetje voor, dan denk ik: wees eens wat minder nadrukkelijk aanwezig, gun andere mensen ook hun verhaal. Weet natuurlijk niet of dat bij jou ook zo is, maar daarmee kan ik me wel iets voorstellen bij de reactie van je man. Eens met Albana: of je maakt je er niet druk om, je bent wie je bent, of je probeert je in bepaalde situaties enigzins aan te passen.
Over aanmoedigen gesproken:
Voorbeeld van het gevoel de andere kant van het spectrum: ik heb me dit weekend zitten ergeren aan twee moeders die het nodig vonden om mijn trommelvliezen aan gort te blazen met hun aanmoedigingskreten. Kom op dames, denk ik dan, het team heeft ook een coach hoor, naar wie ze moeten luisteren. Als dat nog lukt tussen al die gillende ouders door.

Toch eens aan je man vragen

Dat andere mensen niet veel zeggen van je gedrag langs de kant zegt niet zoveel. Er zijn maar weinig mensen die dat durven irl. Behalve je partner .
Ik zou toch eens aan man vragen of hij het fijner zou vinden als je er niet elke wedstrijd bij bent. Zo gezellig is het voor dochter toch ook niet op deze manier. Gun ze een vader-dochter ding. Kan jij lekker wat anders doen in je weekend.

Die voelsprieten

Die voelsprieten om aan te voelen of je 'ongepast' de boventoon voert, die heb ik nu net wel. Zoals ik aan kan voelen dat beginnende puber en nu de komende jaren á plein public geen zin in heeft, kan ik ook zeker de mensen om mij heen wel aanvoelen. En kan mijn 'boventoon voeren' dan a la minuut in de kast stoppen en ermee op houden. Maar ik 'voel' me dan niet 'mezelf' en mensen merken dat ook en vragen dan zelfs aan me wat er is, want ik ben zo stil? Maar zelfs als ik me bewust rustig houd ben ik nog 'aanwezig' het is iets in mijn 'houding' ook zegt mijn beste vriendin. Ik 'sta' er of 'zit' er en door de manier waarop ik zit of sta doe ik het al blijkbaar.Val ik al op. Ik kan niet teruggetrokken in mezelf gekeerd met kromme schouders schuifelend naar de achtergrond staan. Ik sta rechtop in de wind zeg maar. En daarom voelen anderen aan dat ik er ben of denken dat ik het weet ofzoiets. Als ik een rondleiding krijg op onbekend terrein in een groep b.v. Dan houd ik me stil, luister naar diegene die ons rondleid want weet van niks toch? En dan zijn er in die groep áltijd mensen die me dingen vragen....net of ik dat weet. Zei die leidster nu links of rechts? Ja wéét ik veel...ik loop zelfs nog verder weg dan de vragensteller....Dat irriteerd mij weer wel eens. Let dan zelf op denk ik of vraag het aan diegene die de rondleiding geeft...of durven ze dat niet? Ik denk dat Ellen die voelsprieten niet ontwikkeld heeft. Zich misschien helemaal niet bewust is van haar 'aanwezigheid' en dat dat anderen kan irriteren of beïnvloeden. En dat haar man dat bedoeld. Ik zou al helemaal niet als mijn man coach is met een fotocamera langs de lijn lopen om dingen vast te leggen. Dat doet die man van mij maar mooi zelf. Ik wil hem hoogstens zo nu en dan de camera aanreiken en voor de rest is het zíjn pakkie an en doet hij het maar mooi zelf. Op dat moment ben ik 'zijn vrouw' op zijn (en haar m.b.t. dochter) club en dat is 'zijn' ding. Net zo als dat je op een bruiloft niet de aandacht gaat trekken want het bruidspaar verdient alle aandacht.
Ik denk dat Ellen die voelsprieten zeer zeker nog wel kan krijgen. Als ze nu zich realiseerd wat wij bedoelen en dat zich bewust maakt en wat meer op haar omgeving let, ziet ze vanzelf wel signalen waar ze uit kan zien wanneer en op welk moment ze te ver gaat. Of ze ermee kan stoppen op zo'n moment is wat anders. Dat vergt toch wel wat zelfdiscipline. Maar denkend aan de anderen en je wat inleven in man of omgeving moet toch kunnen? Zodat ze zich in ieder geval gedeeltelijk aanpast. Misschien valt het in het begin erg op als je je opeens anders gedraagt, maar zoiets went ook. Ook bij anderen.
En vergeet niet,dat aanwezig zijn heeft ook grote voordelen. Ik houd elke groep 'in bedwang' of houd een toespraak en ze luisteren allemaal naar mij. Of het nu schoolkinderen, ouders (op ouderavond) of wat dan ook zijn en mensen vergeten mij niet snel. Dat weet ik en daar kan je ook 'gebruik' van maken (netwerken, contacten). Dat is ook prettig dat je dat zo vanzelf met gemak kan.
groeten albana

dc

dc

20-09-2012 om 20:32

Aanwezig zijn

Er zijn nou eenmaal mensen die duidelijk aanwezig zijn. Ik ben er ook zo een. Ik kan wel goed naar anderen luisteren, maar ik ben nooit onzichtbaar. En ik zou het vreselijk vinden als mijn man dat een probleem zou vinden. Want ik ben nou eenmaal zo, en daar is hij ooit toch op gevallen? Als hij me daarop zou bekritiseren, dan zou ik me echt tot in het diepst van mijn ziel gekwetst voelen. Gelukkig vind hij me alleen maar gezellig

Mensen die er een probleem mee hebben, hebben gewoon vette pech. Ik krijg kriebels van mensen die er altijd maar een beetje bijstaan en helemaal niets inbrengen in een gesprek, of het altijd maar met iedereen eens zijn. Zo zijn er nou eenmaal types die niet helemaal compatibel zijn zeg maar. Zij mogen het hunne denken van mij, net zoals ik het mijne denk van hen, zolang we elkaar maar met respect behandelen.

Maar je partner?? Die moet je nemen zoals je bent, en anders is er echt iets fout. En mijn man is ook een sterk aanwezige kletskous, die als hij het gezellig vindt ook veel te lang kan doorbreien over politiek enzo, waarbij ik regelmatig blikken zie verglazen. Als we met z'n tweeen zijn, dan zeg ik gewoon op een gegeven moment dat het voor mij even genoeg is, als er anderen bijzijn, geef ik hem wat te eten ofzo Maar ik zou hem nooit te nimmer publiekelijk afzeiken.

Ik zou echt je man eens vragen wat hem nou echt dwars zit, want dit klinkt echt niet leuk.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.