Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Anna

Anna

20-08-2013 om 15:36

Boze fietser

Ik liep met mijn hond (liep los wat overigens is toegestaan in dit gebied) in een natuurgebied waar overal aan het begin van de paden met een bord staat aangegeven dat het voor voetgangers is.
Ik liep lekker te genieten en keek op mijn mobieltje voor het een of ander. Niets aan het handje. Komt er plots een ouder echtpaar op de fiets een brug over mijn richting op. Mijn hond liep voor mij en ik zag nog net hoe ze moesten stoppen voor mijn hond want die liep kennelijk voor hun fiets (ze konden in ieder geval niet doorfietsen). De man fietste gelijk door, maar de vrouw werd me toch kwaad op mij.

"Je kunt beter die hond aanlijnen zodat IK gewoon kan fietsen hier"! snauwde ze me toe.

Ik was helemaal verbijsterd zei nog: "Maar mevrouw u fietst hier op een voetpad! U mag hier helemaal niet fietsen" waarop zei ze: " Ja, en ik mag hier ook fietsen!" en hup weg was ze.

Ik heb het nog nagekeken bij de borden, maar het zijn offieciele verkeersborden (zo'n blauwe met een groot en een klein poppetje in het wit ernaast). Even googlen leerde mee ook (wat ik al dacht en ook zei) dat dat betekende dat dit pad (en overigens alle paden daar) uitsluitend voor voetgangers is.

Ik hoor ook vaak om mij heen dat er meer woorden zijn geweest tussen voetgangers en fietsers waarbij de fietsers echt boos werden als ze om de voetgangers heen moesten fietsen en al helemaal laaiend worden van loslopende honden. Zijn mensen nou zo slecht op de hoogte, of wat?! en dan heb ik het echt over echtparen met kleine kinderen he of in mijn geval een ouder echtpaar! Echt schelden gewoon!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.