Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Cadeau idee gezocht voor mijn 25 jarige dochter

Mijn dochter wordt zondag 25 jaar. Moeilijk te geloven, en op haar leeftijd was ik net moeder geworden...
Maar goed. Ik twijfel heel erg aan het cadeau dat ik haar wil geven. Van haar vader krijgt ze een mooie topaas-hanger, echt een prachtig iets.
Van haar vriend een nieuwe telefoon, die van haar is kapot.
Van mijn vriend een reuze kamerplant (Ze is dol op planten en tuinieren, ze hebben ook een heel groot balkon op de 7de verdieping).
Van haar broertje een bordspel.

En nu ik nog.
Ze studeert in mei af (HKU) dus misschien een sollicitatie-cursus?
Ze is dol op koken, maar heeft al in de loop der jaren (ze is al 6 jaar het huis uit) veel verzameld op het gebied van koken en apparaten.
Ze is dol op tuinieren en planten.
Ze gamet veel (is ook haar opleiding: game art en design).
Ze zou meer moeten sporten maar komt tijd te kort.

Het budget is rond de 200 EURO'S omdat haar opa ook meedoet. Best veel dus.

Wie denkt mee?

Sini

Sinilind

Sinilind

16-12-2016 om 12:40 Topicstarter

Ik weet het al!!

Suggestie van de buurvrouw die pakketje kwam brengen: een gietijzeren braadpan van Le Creuset. Iets voor het leven, iets Frans, kan het nog beter?
Ik heb de mijne geërfd van mijn moeder, die het op haar beurt gekregen had van haar moeder (of tante) toen ze trouwde in 1961!

Sini

Kinne

Kinne

16-12-2016 om 12:46

Geweldig cadeau

Was net een link voor je op aan het zoeken voor een kookworkshop bij de Librije in Zwolle. Ga hem toch maar geven. Misschien iets voor een volgende gelegenheid. Er zijn misschien wel meer toprestaurants die workshops geven.
http://www.librijesatelier.nl/dutchatelier/librije-s-workshops

Zo zelf heel blij worden van zo'n kwaliteitsplan. Die gaat vast vaak uit de kast komen.

Alison

Alison

16-12-2016 om 15:51

Creuset

Ik kreeg ooit de tip om naar de outlet te gaan voor Creuset spullen. Hij had het over die in Roermond maar er zijn natuurlijk meer. Daar schijn je namelijk overjarige en/of licht beschadigde spullen voor minder geld te krijgen.

Sinilind

Sinilind

16-12-2016 om 17:01 Topicstarter

Leuke tip!

De kookworkshop van de Librije heb ik doorgegeven aan haar vriend die toch niet voor de telefoon gaat! Hij was heel dankbaar. Ze hebben vegetarische kookcursus, dochter is vega (eet wel vis).
Kortom inderdaad een goede tip
Sini

Lente

Lente

16-12-2016 om 18:23

Er bestaan ook allerlei patisserie workshops

voor het geval daar haar interesse ligt.

Vega

Vega

16-12-2016 om 20:00

Mooi cadeau

Maar kan het toch niet nalaten te zeggen dat je géén vegetariër bent als je vis eet.

Juno

Juno

16-12-2016 om 22:42

even denken

Mijn man heeft laatst een kookworkshop van meneer Wateenons gedaan. Hij had van 'kop tot staart' maar er is ook een fermentatiecursus. Of een broodbakcursus, niet zo'n gewone bij een bakker maar een bijzondere.
Wat misschien ook leuk is, is perfume profilering waarbij gekeken wordt welke geur het best bij haar past. Ze heeft de leeftijd voor een 'echt' parfum.
Sollicitatiekleding.

Och, ik ben mosterd zie ik. Je gaat voor een Creuset! Superleuk, fantastische pannen zijn dat!

Gietijzer.

Persoonlijk vind ik ze mooi en degelijk, maar zoooo zwaar en vaak te groot.
Sorry, maar voor een klein stoofpotje pak ik mijn BK pan van 30 euro en de gietijzeren is voor een bijzondere gelegenheid of grote hap
Ik ben meer van de verwencadeautjes; een weekendje weg, een musical, een sieraad, beautypakket of een luxe handtas.

Een pan, een sollicitatiecursus...tja, handig om te hebben....dat dan weer wel

Juno

Juno

17-12-2016 om 10:05

Wil40

Ik vind een mooie pan nou juist wel ultiem verwencadeau! Ik heb mijn man ooit toen we nog met zijn tweeën waren een kleine creuset gegeven, hij heeft een keer van mijn ouders een grote ovenschaal gekregen en ik een patévorm met sint. We hebben ook een grotere creuset maar die hebben we gewoon een keer voor de heb gekocht omdat ons gezin groter werd en we niet toe konden met die kleine. Ook heb ik nog een platte ovenschaal waarin ik appelkruimeltaart of rijstebrij maak en we hebben nog een klein steel/schenkpannetje. Er is zo veel te krijgen van creuset dat er altijd wel iets voor ieders smaak bijzit.
Ik heb ook een gietijzeren pan van een ander merk en dat is echt een kreng van een ding. Het deksel is loodzwaar, de knop wordt heet en het hele gevaarte valt niet te tillen. Die komt dan ook maar één keer per jaar uit de kast: voor de oliebollen.
Gelukkig zijn we allemaal anders!

mijk

mijk

17-12-2016 om 20:08

Ik heb 2 le creusets

En ze zijn me zeer dierbaar en ze zijn nog frans ook!

Mijk

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.