Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

cadeau teruggeven

Bedankt voor jullie antwoorden

Oh Anne, wat bizar dat je zo wil reageren. Ik vermoed dat jouw ouders jou graag vaker willen zien. En meer verwacgten met helpen in huis. Ik zei dat ook wel tegen mijn dochters. Het leek soms een hotel. Je bentvdruk met studeren maar dat is geen excuus. 
Help je bijvoorbeeld wel eens mee? Boodschappen doen. Koken. Was keer draaien. Schoonmaken? 

Geld teruggeven vind ik heel beledigend. Jouw ouders hebben een heel bijzonder cadeau gegeven. Waar ze heel trots op zijn. Dat ze jou dat konden schenken.  Waarmee je, bijvoorbeeld, op jezelf kan gaan. Zelfstandigheid van groeit. Misschien is het ook tijd om op jezelf te gaan? Dat geld ben je zo kwijt bij op jezelf gaan. Probeer meer te investeren in tijd met hen én het huishouden. 

Xxx

Ik zou me heel rot voelen als mijn geschenk zo in mijn gezicht werd teruggegooid, maar ik zou ook nooit een kind van mij een profiteur noemen. Ik snap dat dit je heeft gekwetst.
Allereerst lijkt het me tijd voor een gesprek met je ouders over wat jullie van elkaar verwachten nu jullie met volwassenen in één huis wonen. Wie doet wat, welke taken neemt iedereen op zich? Druk met studeren is geen excuus, huishouden hoort erbij.

Jij kunt dan ook uitleggen hoe kwetsend jij die profiteurs-opmerking vond; zij zullen misschien het gevoel hebben dat zij geen waarde meer hebben in jouw leven behalve voor onderdak en eten zorgen. Praat met elkaar! 
Het geld meteen terug storten is kinderlijk en kwetsend. Niet doen. De betere oplossing is dan om te kijken of je eigen woonruimte kunt vinden. Je hebt een startkapitaaltje tenslotte. 

uhh, ik snap zo helemaal niets van deze topic. Misschien een optie om de topic maar eruit te halen?

Nee, ik zou dat geld zeker niet terugstorten als ik jou was. Dan heb je kans dat de relatie met je ouders voor altijd verpest is.

Veel redelijker is je ouders aanbieden om kostgeld te gaan betalen. Vanaf nu, of als ze dat willen, zelfs voor de afgelopen 2 jaar. Hoeveel, kun je wel vinden op de website van het Nibud.

Flanagan schreef op 22-10-2023 om 20:53:

uhh, ik snap zo helemaal niets van deze topic. Misschien een optie om de topic maar eruit te halen?

Ze heeft haar vraag weggehaald. Zo is het inderdaad niet meer te volgen. Zou eigenlijk verboden moeten worden 😉.

Annelies58 schreef op 22-10-2023 om 21:07:

[..]

Ze heeft haar vraag weggehaald. Zo is het inderdaad niet meer te volgen. Zou eigenlijk verboden moeten worden 😉.

Op zich prima dat iemand een post terug kan trekken, ik vind het nogal draconisch dat je postings tot het einde der tijden blijven staan ook als je bij nader inzien zelf vindt dat het iets te herkenbaar is. De meeste platforms geven je de ruimte om je eigen bijdragen te verwijderen.
Maar dan wel de hele draad eronder weghalen lijkt me.

Het gaat om een jongvolwassene die geld van haar ouders heeft gekregen maar die ouders vinden haar eigenlijk een nietsdoende profiteur?
Dat geld zou ik zeker niet teruggeven. Het past ook een beetje bij het profiel om als jongvolwassene tegendraads te zijn en je ouders als hotel te gebruiken. Daar hebben ze maar mee om te gaan, comes with the job

Alleen heeft TO aangegeven, dmv bedankje, dat het voor haar klaar is. We hoeven de topic niet meer te lezen of te reageren, wat we haar ook zouden willen meegeven. De topic heeft zodoende m.i. weinig toegevoegde waarde want een ‘ eventuele lotgenoot’ heeft er ook bar weinig aan. Dergelijke topics kan je m.i. beter sluiten.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.