Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

claimen

Hallo Allemaal,

ik wil even wat kwijt.. een vriendin van mij ken ik al lang ik ben 24 en zij 25 
nu ben ik 40 uur in de week aan het werk   en zij ergens in de 20 uur , voordat ik mijn vriend leerde kennen was ik iemand die ook op zichzelf was en vond ik het ook fijn om eens in de zoveel tijd af te spreken met vriendinnen inplaats van elke week nu hebben ik en mijn vriend 1,5 jaar een relatie en hebben we sinds deze maand een huis gekocht om ook verder te kunnen bouwen aan onze toekomst.... maar nu het verhaal....

 de laatste maanden krijg ik zowat elke dag berichten van haar dat ik weinig afspreek met d'r ik ben laatst nog met haar wat wezen drinken en nog in die weken een film gekeken met haar....blijkbaar is dat niet genoeg want een paar dagen later kreeg ik alweer berichten van haar. dat ik te weinig tijd besteed met d'r  ik vroeg namelijk wanneer ze tijd had om af te spreken en het anwoord daarop was: ik weet niet of ik dat nog wil met je uiteindelijk heeft ze me twee weken genegeerd.

daarna begon ze weer over het afspreken dat het te weinig was en dat ik teveel met mijn toekomst bezig ben en bij mn vriend wil zijn ( ze weet heel goed dat ik en mijn vriend niet elke dag bij elkaar zijn hij heeft ook zijn dingen en werk) ik heb haar al een aantal keer duidelijk gemaakt dat ik niet elk weekend tijd heb omdat ik naast mijn sociale leven ook mijn eigen dingen heb ook zijn we druk nu om de planning van de verbouwing klaar te krijgen.

ik verzin het niet maar ik krijg bijne elke dag boze berichten van haar dat ik niet genoeg tijd voor haar heb en negeert me soms een week of aantal dagen en dan bericht ze me weer..

Nu heeft ze het al een paar keer over een vakantie gehad naar spanje en wil ze dat ik mee ga maar heb haar al drie keer duidelijk gemaakt dat het niet gaat lukken i.v.m. de koop van ons huis want al mijn geld steek ik erin. nu voor een aantal dagen terug heeft ze me een screenshot gestuurd met de prijzen. stond erbij HOPELIJK IS DIT DUIDELIJK VOOR JOU!!!



 

hoe zouden jullie omgaan in deze situatie, is dit claimend gedrag? hebben jullie in een zelfde situatie gezeten?



groetjes, 

het klinkt in eerste instantie behoorlijk kinderachtig jullie omgang maar gezien jullie leeftijd kunnen jullie daar ook niets aan doen aangezien jullie nog niet uitgerijpt zijn. 
Als een persoon die je zelf uitkiest, zoals een vriendin, je meer stress dan vertier biedt dan is mijn advies in de vriezer ermee. Wie weet wanneer het er nog uit kan maar nu even laten bekoelen. Zeg haar maar dat je een break wil, haar het beste gunt en tijd voor jezelf nodig hebt. Tot slot zeg je dat je hoopt dat ze dat kan respecteren. Blok haar en door. Als je haar na een periode weer uit de vriezer haalt heeft ze hier hopelijk van geleerd. Anders direct terug in de vriezer. 

beste vriendin,

Misschien ben ik wat onduidelijk geweest maar ik vind het leuk om af en toe iets met je te doen maar niet vaker dan 1x per xxxx. Wij zijn geen scholieren meer. Ik werk 40 uur. Ik heb een vriend. Wij zijn ons huis aan het verbouwen en ik heb inmiddels ook andere hobbies/verplichtingen/vrienden. Ook zullen wij niet samen op vakantie gaan. Ik heb daar simpelweg het geld en de vakantiedagen niet voor. 

En daarna is het klaar. Accepteert ze dat niet dan houdt het op. Je moet bij haar blijkbaar veel duidelijker zijn. Ze werkt veel minder dan jij dat doet dus ze heeft waarschijnlijk zeeën van tijd maar jij niet. Jullie zijn uit elkaar gegroeid en dat is jammer maar dat kan gebeuren. 

Lilliane1999

Lilliane1999

11-02-2024 om 22:27 Topicstarter

Moederkareltje schreef op 11-02-2024 om 22:00:

het klinkt in eerste instantie behoorlijk kinderachtig jullie omgang maar gezien jullie leeftijd kunnen jullie daar ook niets aan doen aangezien jullie nog niet uitgerijpt zijn.
Als een persoon die je zelf uitkiest, zoals een vriendin, je meer stress dan vertier biedt dan is mijn advies in de vriezer ermee. Wie weet wanneer het er nog uit kan maar nu even laten bekoelen. Zeg haar maar dat je een break wil, haar het beste gunt en tijd voor jezelf nodig hebt. Tot slot zeg je dat je hoopt dat ze dat kan respecteren. Blok haar en door. Als je haar na een periode weer uit de vriezer haalt heeft ze hier hopelijk van geleerd. Anders direct terug in de vriezer.


bedankt voor je reactie, ik denk dat het voor nu ook het beste is om even een break te nemen.

Lilliane1999

Lilliane1999

11-02-2024 om 22:34 Topicstarter

Plantenbak schreef op 11-02-2024 om 22:04:

beste vriendin,

Misschien ben ik wat onduidelijk geweest maar ik vind het leuk om af en toe iets met je te doen maar niet vaker dan 1x per xxxx. Wij zijn geen scholieren meer. Ik werk 40 uur. Ik heb een vriend. Wij zijn ons huis aan het verbouwen en ik heb inmiddels ook andere hobbies/verplichtingen/vrienden. Ook zullen wij niet samen op vakantie gaan. Ik heb daar simpelweg het geld en de vakantiedagen niet voor.

En daarna is het klaar. Accepteert ze dat niet dan houdt het op. Je moet bij haar blijkbaar veel duidelijker zijn. Ze werkt veel minder dan jij dat doet dus ze heeft waarschijnlijk zeeën van tijd maar jij niet. Jullie zijn uit elkaar gegroeid en dat is jammer maar dat kan gebeuren.

Ik denk ook helaas dat ze het niet wil begrijpen, het is inderdaad wel en kort duidelijk antwoord, dankjewel hier kan ik wat mee  

Marianne76 schreef op 11-02-2024 om 21:35:

https://www.ouders.nl/forum/relaties/vriendschap-of-niet-meer/?post=7784015#7784015

Allerlei advies hier. Waar hoop je nog meer op?

Dit inderdaad, heb je de adviezen van je vorige topic nog toegepast? Hoe reageerde ze daar op?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.