Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

09-11-2013 om 19:26

Compleet ander kapsel, naar de gewone kapper of naar Rob Peetoom?

De titel zegt het al, ik wil een compleet ander kapsel: van een schouderlange bob naar zeer kort. Ik heb heel dik en wat krullend haar. Ik twijfel of ik naar een mij bekende kapper zal gaan, ook al gaat het daar wel eens mis, of heel heel duur naar Rob Peetoom. Wat is wijsheid bij zo'n grote verandering?


Peetoom mijn ergste ervaring

Zoals de titel aangeeft. Ik kwam ervandaan met een prachtige kapsel en erg modieus maar het paste absoluut niet bij mij en had veel onderhoud nodig om mooi t blijven. Ik heb een leuke kapper in het centrum van Haarlem, prima werk en 4 keer goedkoper!

hmmm

Wow, dik krullend haar, is dat niet de droom van elke kapper?
Er zijn kappers die heel goed kunnen knippen en er zijn kappers die heel goed een geschikte coup kunnen bedenken. Dat gaat niet zo vaak samen. Rob Peetoom ken ik niet maar als die bekend staat om zijn nieuwe coups, zou ik hem kiezen.

Rob Peetoom

Rob Peetoom

09-11-2013 om 19:53

Persoonlijk

Vind ik heel kort meestal snel lijken op: knip maar zoals het valt, als het maar makkelijk is; bovenop iets langer en dat gooien we door de war naar links of naar rechts. Niks mis mee, maar vervolgens wordt het thuis niet of nauwelijks gestyled en valt het pluizig of plat en valt het vrouwelijke weg (ANWB-kapsel).Daarom vind ik een goede coupe knippen best belangrijk bij krullend en steil haar en dat kost wat.

Zonder gekheid (want over lang haar valt ook van alles te zeggen hoor, maar daarom): ga naar een goede kapper, geef er zeker die eerste keer geld aan uit, neem foto's achteraf en ga vervolgens met je foto's naar een goedkope(re) kapper. Deze hoeft dan de coupe alleen te verkorten, het model is dan al uitgevonden.

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

09-11-2013 om 20:05

Mijn kapper

Mijn kapper is zeker niet slecht en zeker ook niet goedkoop: voor gewoon knippen ben ik €40.- kwijt. De truc van de foto gaat niet altijd op, mijn vader is ooit fantastisch in Turkije geknipt en ondanks foto's van alle kanten is het niet gelukt om het in Nederland ook zo te laten knippen. Ook de eenvoudige bob van mijn dochter (ik bedoel, wat kan daar nou moeilijk aan zijn?) is ondanks de foto's toch anders.
Ik heb van dat twijfelhaar, vooraan krul, opzij krul maar soms erge slag, achter slag maar de onderlaag in de nek is steil en dan ook nog eens dik en veel haar. Een ANWB-kapsel is wel het laatste wat ik wil, gruwel! Wat tijd er aan besteden vind ik niet erg al is het wel lekker als het niet iedere dag hoeft.
Aankleden en makeuppen kost ook tijd en dat doe ik ook .

Rob Peetoom

Rob Peetoom

09-11-2013 om 21:43

zou

gewoon lekker een keer jezelf laten verwennen! Van lang naar kort is best een verandering en toevallig ben ik eens geknipt in de kapsalon van Rob Peetoom door zijn leerlingen en ik weet dat ze gewoon naar het totaalplaatje kijken (vorm van je gezicht, haarstructuur en ze kennen de nieuwste kniptechnieken). Ze hebben een naam hoog te houden dus denk dat je daar best op je plaats bent

Wow, 40 euro om te knippen

En vervolgens kan het dus bij Peetoom nog veel duurder. Ik betaal voor wassen en knippen 17,50. Maar goed, ik heb totaal geen krullen. Helaas.

Veel succes, laat er wat moois van maken en wie weet helpt het wat als je foto's maakt. Knippen is en blijft een vak, elk hoofd is anders.

Jessica O

Jessica O

10-11-2013 om 08:20

je eigen

Je eigen kapper weet hoe je haar valt, waar een kruin zit ed. Die kan ze je ook goed in model knippen.
Een andere kapper is weer wennen, voor beide partijen.
En €40 vind ik ook beslist al niet goedkoop moet ik zeggen.

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

10-11-2013 om 19:51

Kruinen?

Nee hoor, mijn eigen kapper weet echt niet hoe mijn haar valt. Kijk maar in het archief . Als ik zeg dat er vóór een ministukje af moet omdat het daar echt heel erg inkrult knippen ze er een centimeter af. Vervolgens krult het op tot onder mijn ogen. Ze geloven me gewoon niet. Laatst ben ik nat geknipt. Ja, als het nat is en strakgetrokken wordt, is alles op één lengte. Jammer alleen dat ik mijn haar niet nat draag. Zodra het droog is krult het op met rare happen er uit. Dan mag ik wel terug komen als het niet bevalt maar no way dat ze dan nog aan mijn haar mag zitten.
Ik ben laatst wel een keer terug gegaan. Bovenop was het helemaal ingekruld, zo'n toef eindigend boven mijn oren. Daaronder helemaal steil. Ze vroeg hoe ik het gestijld had. Nou niet, zo kwam ik uit mijn bed na haar knipkunsten. Een andere kapper stelde voor om een a-symmetrische bob te knippen. Voor mij een geluk dat ik doorvroeg: ze bedoelde links kaal en rechts lang. Deze kappers heb ik op voorspraak van collega's en vriendinnen met al dan niet krullend haar. Ik wissel tussen drie kapsalons maar kom daar wel regelmatig.
Sommige mensen hebben tandartsangst, ik heb dat enigszins bij kappers. Vandaar ook mijn vraag, is Rob Peetoom nou zoveel beter, moet je echt bij hem zijn of is een bezoek aan een van zijn salons even goed, moet ik anders naar Utrecht (heb ik uit het archief, schijnt ook een goede te zitten), of het maar een beetje opgeven en hopen dat mijn eigen kapper een goede dag heeft?

Jessica O

Jessica O

10-11-2013 om 21:39

nou

Volgens mij was ik er al niet meer heen gegaan als ik jou zo hoor!
Dan zou ik de gok ook wel wagen om ergens anders heen te gaan.

Stenna

Stenna

10-11-2013 om 22:05

helpt niet

Jessica. Ik herken het probleem, want heb ook krulhaar. Waar je ook heen gaat, je treft overal kapsters die dat verknippen. Is blijkbaar nogal moeilijk, of ze leren dat niet ofzo? Hoewel het grootste probleem meestal is dat ze slecht/niet naar je luisteren. Ik zeg dus tegenwoordig meteen als ze beginnen dat er van mijn "pony" (als je de krullen op mijn voorhoofd zo kunt noemen) hooguit 3 milimeter geknipt mag worden. VERvolgens herhaal ik dat ten minste 7x tijdens de knipbeurt, tegen de irritatie (van hen) maak ik er een grapje bij ofzo. Want nat lijkt die pony/lok tot op mijn bovenlip te komen, maar opgedroogd is dat ver boven mijn wenkbrauwen.
Ook geliefd is de bovenste laag te kort te knippen tov de daar onderliggende laag. Die bovenlaag krult nl sterker op. Ziet er debiel uit dan.

Stenna

Stenna

10-11-2013 om 22:08

oja tip

Zoek een donkere kapster met kroeshaar. Niet dat die perse beter knippen maar ze snappen in elk geval het enorme verschil in lengte tussen nat en droog bij krullen.

Want bovenstaande problemen kun je evengoed bij een dure kapper hebben.

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

10-11-2013 om 22:42

Voor het beeld

Mijn haar lijkt wel op dat van Edith Schippers, de minister. Qua kleur, qua hoeveelheid slag. Ik heb een schuine bob, weet niet of zij dat heeft. Best saai dus. Van de week zag ik bij DWDD Wieteke van Zeil en dat vind ik wel gaaf haar. Alleen is haar haar volgens mij wat fijner dan het mijne. Nou ja, ik ben toe aan verandering! Inspiratie is welkom .

Stenna

Stenna

10-11-2013 om 23:31

Hmm

Grappig, ik vind ook altijd dat mijn haar op dat van Edith Schippers lijkt Niet qua kleur overigens maar wel qua slag en val.
Daarom denk ik dat het kapsel van Wieteke van Zeil (heb het even gegoogled) in dwdd niet zo gaat vallen bij jou. Inderdaad is haar haar veel fijner en dunner. Mijn haar zou te zwaar vallen voor dit kapsel en in veel grovere slag gaan zitten als het zo geknipt was denk ik, dus misschien dat van jou ook?
Maar het is dan ook erg moeilijk korte vlotte kapsels te vinden voor dik krullend haar, ik weet het.

Jessica O

Jessica O

11-11-2013 om 07:41

leren.....

Vroeger, toen ik op een kappersopleiding zat werd dat echt wel geleerd hoor. Krullend haar in model knippen op droog haar. Lastig en veel meer werk, maar dan zat het over het algemeen goed. Of ze dat nu nog leren? Geen flauw idee. Wel een goede tip om te zoeken naarveen kapster met zelf veel krul in het haar.

Rafelkap

Rafelkap

11-11-2013 om 09:23

haar lang houden

Mijn pony wordt ook vrijwel altijd droog geknipt. Ik denk ook dat de meeste kappers dat zo geleerd hebben. Anders wordt het namelijk te kort, ook bij mij (rare slag). Ik vraag altijd mijn pony niet te kort te doen, maar zo dat het OP mijn wenkbrauw valt.

Ik heb goede ervaring met Losjes in Utrecht, maar ik weet dat rodebeuk zweert bij een kapper in A'dam. Je zou eens in het archief kunnen kijken, er zitten nog meer tips in bepaalde draadjes.

Is het wel zo verstandig je haar heel kort te laten knippen? Dan moet je vaker naar de kapper. Slecht voor je portemonnee, maar vooral ook meer gevaar dat het weer verknipt wordt. Ik zou het lekker lang houden, dat vind ik wel mooi zo'n wilde bos. Zie maar.

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

11-11-2013 om 17:17

Mijn dames in mijn familie zijn vóór,

de heren falikant tegen. Zo'n retrokapsel vind ik wel erg leuk en past ook bij wat ik draag. Dan klopt het totaalplaatje weer. Weet je, het is maar haar en groeit wel weer aan als het tegenvalt. Ik woon alleen compleet niet in de buurt van Amsterdam of Utrecht en ik ga daar alleen heen als ik echt zeker weet dat ik bij een megakapper terecht kom.Ik heb best zwaar haar en als ik iets te laat ben met de kapper dan hangt het en gaat het aan de onderkant pieken. Nu moet ik ook elke vier á vijf weken gaan.
Ik heb laatst specifiek gevraagd of het droog geknipt kon worden, is nog nooit eerder gedaan. Ik snap ook niet zo goed waarom ik dat moet bedenken. Ach, en kort. Sommigen gaan motorrijden of vreemd, anderen laten hun haar kort knippen. Het zal de leeftijd zijn.

Maaike

Maaike

11-11-2013 om 17:34

Is dit iets voor jou? Is wel in Amsterdam

http://www.recensiekoning.nl/2012/01/51898/de-krullenkapper

win advies in van verschillende kappers en kies dan

Wat je kunt doen is naar een (paar) salon(s) gaan en aangeven dat je iets anders wil. Als het goed is krijg je dan een advies wat zou passen bij jou (gezichtsvorm, lichaamsbouw, persoonlijkheid etc) en bij je haartype/ structuur en conditie. En de manier waarop dat gedaan zou worden. Met een kapper heb je toch een soort van relatie waarbij een klik (met jou en je haar) en vertrouwen belangrijk zijn.

Mocht je naar een van onze salons gaan; wij hebben stylisten op verschillende niveaus en met verschillende prijzen. Ze helpen je graag.

Succes!

krullen knippen

Zowiezo vind ik dat álle kappers of het nu dure of goedkope zijn in Nederland erg slecht krullen knippen.
Wij hebben allemaal krullen, zowel de kinderen als wij. En écht het is dramatisch....Ik denk dat Nederlandse kappers gewoon te weinig ervaring hebben met krullen. Wij gaan dus bij voorkeur naar een buitenlandse kapper is Nederland. We hebben er nu 1 gevonden hier ter plaatse. Een marokkaanse....echt top!
Die knipt je haar geweldig in model, die hoef je niks uit te leggen en zal nooit je haar nat spuiten...zodat je er belachelijk uitziet als het droog is. Het overgrote deel van haar klantenbestand heeft krullend haar (zijn Marokanen of andere buitenlanders met krullen). Dagelijke job dus...
Er komt maar een enkele autochtoon. En dan wel diegene met krullen en het ook ontdekt hebben.
Ik zou dus zeggen: Naar een buitenlandse kapper!
Niks Rob Peetoom.
groeten albana

Stenna

Stenna

17-11-2013 om 12:16

En?!

Rosa, ben je al geweest? Heb je doorgezet om het kort te knippen? Hoe is het geworden?

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

12-12-2013 om 14:54

Afspraak gemaakt!

Volgende week donderdag ga ik. Ik word geknipt door de topstylist, de creative director hebben ze niet op die vestiging. Ik heb besloten om ze de vrije hand te geven, ben héél benieuwd.

succes!

Ik neem aan dat je in verband met privacy geen voor- en na foto's kan laten zien, maar ik ben best benieuwd of het de kapper lukt om van een Edith een Wieteke te maken. Ik hoop voor je dat je er met Kerst stralend bijzit!

skik

en??

Hoe liep het af?

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

20-12-2013 om 08:50

Lief dat jullie zo meeleven! Kind moest naar het ziekenhuis en dat heeft toch echt even voorrang boven de kapper. Direct na de kerst ben ik aan de beurt, ik vind het enorm spannend.
Dochter is van de week bij de reguliere, wel dure kapper énorm verknipt. Zo'n meidje hoort je wel maar luistert niet en doet vervolgens wat haar leuk lijkt. De schuine bob bij dochter moest bijgepunt worden en dan in laagjes. De kapster heeft een soort uitgegroeide pony geknipt, haar komt tot haar neus en bij haar oren is het wel weer lang en aan de achterkant is er niets gebeurd. Best wel knap eigenlijk, nu ik er zo over nadenk. Jammer alleen dat het zo piekt en het er uitziet als een uitgegroeid kapsel.
Ik hou jullie op de hoogte!

bibi63

bibi63

20-12-2013 om 13:08

wat mij ook altijd enorm bevreemd

En juist vaak ook bij de duurdere, betere kapper, dat ze (vaak door een leerling of in ieder geval iemand anders die je gaat knippen) je haar eerst wassen! Tja en dan met je natte door de war haar uitleggen hoe je je haar wilt. Nog los van het feit dat ze dan ook totaal niet weten hoe het zat, valt enz. Zo stom vind ik dat.
Apart was dat ik laatst bij een goedkopere doorsnee kapper was (moe van die zogenaamde goede en dure kappers) en zij eerst uitgebreid mijn haar ging bekijken, hoe het viel en bespreken wat ik wilde. Zo hoort het.
Gr. Bibi

Zelfde als Bibi

Hier ook een andere kapper sinds enige tijd. Die door mijn droge haar warrelt, voelt hoe het valt, overleggen over wat de bedoeling is en dan pas richting wasbak. Met nat warrig haar kan ik niet meer aangeven hoeveel er af mag en welke kant mijn scheiding lekker valt. Zelfs een kleur uitzoeken vind ik lastig met nat haar. Deze kapper vraagt ook net na het knippen of er voldoende af is en gaat dan pas fohnen. Ik ga niet, als ik helemaal klaar ben en bijna mijn jas aan heb, nog zeuren over bijvoorbeeld de lengte. Na het drogen vraagt hij nogmaals of het helemaal naar mijn zin is en niet op een toon van:"Ik neem aan dat het goed is en hier is de kassa".
Daarbij is hij nog veel goedkoper ook. De kapsalon is niet chique qua interieur, wel schoon en ze zijn klantvriendelijk.

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

27-12-2013 om 21:02

Geweest!

De kapster keek eerst uitgebreid naar mijn haar en stelde allerlei vragen. Wat ik wil, hoeveel tijd ik er aan wil besteden, hoe erg het inkrult enzovoort. Ze vindt mijn gezicht te rond om het helemaal kort te hebben, wat volgens mij een aardige manier is om te zeggen dat ik een dikke plofkop heb. Bij een schuine bob maken de lange lagen aan de voorkant het lijzig en zodra het model er enigszins uit is krijg ik driehoekig haar omdat door het gewicht de krullen er aan de bovenkant uitzakken.
Ik heb gezegd dat ze helemaal haar gang mag gaan zolang ik 's ochtends maar niet lang aan het stylen ben (bedankt voorde tip, Sini!). De kapper werd helemaal enthousiast om zo de vrije hand te krijgen.
Toen op naar de wasbak.
Mijn bril ging af, dus het was een grote verrassing hoe het geknipt werd. Het is voor vrij kort, geen pony maar net boven mijn kin, zij en achter wat langer. Zoals de kapper het uitlegde moet er geen haar langs mijn gezicht want dan komt mijn gezicht beter uit, maar om het plofkopgehalte te verminderen moet er bij de nek wel wat lengte zijn. Geen 'big hair' omdat ik ook een vrij grote bril heb. Ze heeft het zo geföhnd dat er geen scheiding in valt, het gaat zoals het gaat maar is wel uit mijn gezicht. Het is helemaal leuk!
Thuis was ook iedereen enthousiast, ook ons hivje maakte een aardige opmerking. Missie geslaagd! Kost een godsvermogen, dit is niet voor elke zes weken maar ik denk dat ik volgende keer naar een van de mindere goden ga.

bibi63

bibi63

28-12-2013 om 14:33

grappig rosa

Ik heb een beetje hetzelfde haar/hoofd(plof) probleem als jij. Ik weet inmiddels zelf dat ik wat haar in m'n nek moet hebben, en uit m'n gezicht (los van evt. pony/lok) en ook geen plofkapsel, anders staat het truttig of plofferig . Weinig kappers die daar raad mee weten. Wat ook nog een leuke optie is (mij staat het goed) is een a-symetrisch kapsel. De ene zijkant korter dan de andere, dat maakt het minder plofferig en je kunt er mee varieren (achter de oren, wegsteken enz).
Gr. Bibi

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

01-01-2014 om 22:24

Na bijna een week

Zit het nog steeds geweldig. Ik heb het inmiddels ook gewassen en 's ochtends doe ik wat ik altijd doe: helemaal niets. Krullen een beetje losschudden en klaar. Ik heb me wel een héél duur spraytje laten aansmeren, werkt fantastisch maar volgens mij kan ik het ook zelf maken. Als de krullen er uit zakken is het tijd om weer te wassen of wat vochtig te maken.

Heerlijk!

Dat zijn de beste kapsels, die waar je niks aan hoeft te doen. Ga je voortaan altijd naar die kapper?

skik

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.