Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

vingerhoedje

vingerhoedje

16-03-2020 om 06:44

creatieve oplossingen in deze nieuwe situatie

Ik lees vooral de laatste tijd terecht over alle zorgen rond het corona virus. De komende 3 weken (en misschien wel langer...) moeten alle sociale contacten tot een minimum beperkt worden. Dat heeft best veel gevolgen. Ik ben er van overtuigd dat dit ook voor een nieuwe en creatieve oplossingen gaat zorgen. Het lijkt me leuk om deze oplossingen hier te delen!

Zelf heb ik al nagedacht en gekeken hoe je makkelijk met meerdere mensen een gesprek kan voeren digitaal. Via een vriendin kwam ik uit bij hangouts. Hebben jullie nog goede tips?

Chrono

Chrono

16-03-2020 om 08:42

Of het creatieve tips zijn weet ik niet, maar:
- rol boterhamzakjes in je jaszak om deuren mee open te maken, knoppen te bedienen buitenshuis (direct weggooien na gebruik)
- gebruik zo min mogelijk liften, neem de trap

Bert

Bert

16-03-2020 om 10:14

Telefoon

is natuurlijk zo'n beetje vieste (want meest gebruikte) ding van onze samenleving.
Ik las dat er ook geregeld bij onderzoeken poep op wordt aangetroffen.
(nuja, bacteriën dan)
Niet vreemd natuurlijk.

Vormt dat nu nog ergens een extra risico?
Veel mensen maken die dingen niet schoon. Ik eigenlijk ook bijna niet. Teveel gedoe, weet niet precies hoe etc.
Over alcohol lees ik vaak dat het je toestel beschadigt. Maar hoe wel, en is het effectief?
Wat doen jullie?

Bert

Bert

16-03-2020 om 10:15

Sorry

Was eigenlijk nogal ot, want natuurlijk verre van creatief haha.
Tenzij iemand creatief idee heeft telefoon te ontsmetten.

rode krullenbol

rode krullenbol

16-03-2020 om 10:24

Oma weet raad

Als je het niet aandurft pure alcohol te gebruiken, dan kun je het aanlengen met water. Zoals je dat ook kunt doen voor het lappen van ramen.

Overigens pas ik sinds jaar en dag pure alcohol (ketonatus) toe, zonder schade aan mijn telefoon. Wellicht ten overvloede: spiritus betreft ook alcohol.

Rode krullenbol

V@@s

V@@s

16-03-2020 om 10:37

die telefoon

Is toch strikt privé? Daar zitten dus mijn eigen bacteriën en virussen op, waar ik dus toch al mee in contact geweest ben.

Flavia

Flavia

16-03-2020 om 10:40

alcohol verdunnen maakt dat het minder / niet werkt. Niet beneden de 70% gaan als je het voor desinfectie wil gebruiken.

Bert

Bert

16-03-2020 om 10:42

V@@s

Ik kan bijv in mijn beroep niet thuiswerken.
En op mijn werk zitten collega's zeer regelmatig op telefoon. En raken daarna weer plekken aan die ik ook aanraak.
Ik ken ook niemand die na telefoongebruik gelijk z'n handen gaat wassen, bijv. Terwijl je dat na toiletgebruik wel doet. Maar die telefoon, die neemt ook vrijwel iedereen mee naar toilet.

rode krullenbol

rode krullenbol

16-03-2020 om 10:54

De 'suspension sling'

Wie niet (meer) buiten wil sporten, kan ik de 'suspension sling' aanbevelen. Zoals ik al eens eerder onder de aandacht heb gebracht op dit forum, is dit een soort van veredelde liaan waarvan Tarzan en Jane slechts konden dromen.

Het fitness object laat zich her en der bevestigen: met een haak aan het plafond bijvoorbeeld, met een riem rond een balk of geklemd tussen een deur en zijn kozijnen. En wat dat ding zo ideaal maakt? Je kunt er een 'full body workout' mee doen op een oppervlak van slechts enkele vierkante meters!

Tal van instructiefilmpjes zijn te vinden op YouTube. De 'suspension sling' wordt overigens vaak TRX genoemd. Dat is de merknaam van het eerste model, dat is ontwikkeld en op de markt gebracht door een Amerikaanse marinier.

Rode krullenbol

rode krullenbol

rode krullenbol

16-03-2020 om 10:56

Beste Flavia,

Inderdaad. Bedankt voor je toelichting!

Groetjes,

Rode krullenbol

Tine Winkel

Tine Winkel

16-03-2020 om 11:04

alcohol

of zeep? ik lees op verschillende plekken dat watermetzeep beter werkt tegen virussen dan alcohol. Zeep lost het vetmembraan om het virus op, zeer effectief. Zou je dan niet (beter) met een gewoon reinigingsdoekje je mobiel kunnen reinigen. Of met een billendoekje o.i.d.?

rode krullenbol

rode krullenbol

16-03-2020 om 11:15

Hmm ... Daar zeg je wat, Tine Winkel

Ik heb eigenlijk geen idee waaruit de lotion is samengesteld waarmee dat soort doekjes worden geïmpregneerd. Zit daar zeep in? En zo ja? Wat voor zeep? Traditionele zeep gemaakt van oliën en vetten of chemische detergenten? En lost de laatste soort de vetmembraam van het virus even goed op als traditionele zeep?

Rode krullenbol

Lou

Lou

16-03-2020 om 13:40

Sport en yoga

Sporten doe ik thuis op een matje, en yoga ook. Je kunt online yogalessen vinden, vaak ook gratis. Ik heb een abonnement bij Ekhart Yoga, maar een deel is gratis volgens mij.

vingerhoedje

vingerhoedje

16-03-2020 om 16:45

creatieve oplossingen

mijn neefje heeft een hele instructie voor mijn moeder met geheugenklachten geschreven, zodat ze wel naar buiten kan maar niet 3 keer per dag boodschappen gaat doen.

Teams van microsoft is een uitvinding om met elkaar te communiceren, maar had een storing. Net als het telefoonnetwerk vandaag...

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.