Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Tirza G.

Tirza G.

01-10-2010 om 18:33

Dat je denkt: wat móeten ze daarmee (boodschappen)


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Hermiena

Hermiena

03-10-2010 om 09:56

Gister hetzelfde

Gister maakte ik precies hetzelfde mee.Een vrouw achter me kocht 25 bakken aardbeienbavaroise en 8 rollen bakpapier. Meer niet....

Spiritus

Ik koop nog wel eens 12 flessen spiritus (of iets minder want zoveel staan er niet altijd in het schap), daar krijg ik altijd wel commentaar op... Zeker als er net weer een duinbrand is geweest!

Lionne

Leony

Leony

03-10-2010 om 10:33

Bastet (ot)

En toen je zag dat dat pak koffie gestolen werd, deed je toen nog iets?
Leony

Bastet

Bastet

03-10-2010 om 11:09

Uiteraard

Ik waarschuwde de destbetreffende cassiere,die desbetreffend persoon erop aangesproken heeft,die vol schaamrood het artikel terug legde,waarna de politie is gebeld.

Tirza G.

Tirza G.

03-10-2010 om 15:13

Ooooo bastet

Wat erg wat erg. Dat heb ik nog nooit meegemaakt en ook nog nooit over nagedacht. Jeetje.

Tirza (aardbeienbavarois. Hoeveel liter was het in totaal?)

Hermiena!

Dat was de vrouw van de slagroomman!!! Raadsel opgelost.

Ooievaar

Ooievaar

03-10-2010 om 16:57

Oei

Het is mij ook wel eens gebeurd. Stond ik gedachteloos mijn boodschappen in te pakken en bleek ik ongemerkt aan de boodschappen van de vrouw achter mij begonnen te zijn. De cassière geloofde me wel, maar het "slachtoffer", die ik natuurlijk met excuses direct haar spullen terug gaf, heeft me tot en met ver op straat woest en verwijtend aangekeken. En het was -echt- per ongeluk.

Tijgeroog

Tijgeroog

03-10-2010 om 20:40

Lionne

Maar je maakt me wel nieuwsgierig. Wat doe je met die spiritus?
Ben je vuurspuger?
Glazenwasser bij zo'n glazenspiegelkantoorgebouw?

Guinevere

Guinevere

03-10-2010 om 21:00

Tja

Tja, moeten die caissieres dat houten ding maar even omklappen als ze de volgende klant gaan behandelen... heb je tenminste geen boodschappen verwarring meer.

Carmen

Carmen

03-10-2010 om 21:35

Dat houten ding?

Hoe noemen we dat eigenlijk? Dat andere ding is een beurtbalkje, daar zijn we het inmiddels over eens volgens mij. Maar dat andere ding? Wie weet het of bedenkt er een leuke term?

Carmen.

Tirza G.

Tirza G.

03-10-2010 om 23:01

Dat heet

een roeispaan. Volgens de cassiere.

Tirza

Kiki

Kiki

03-10-2010 om 23:35

Vandaag waren we een volle kar aan het inladen

en de cassiere schoof de spullen van de klant na ons gewoon tussen de onze.

Dus wij de boodschappen uitpakken, missen we de eieren en hadden mijn jongens ineens een Doratoetje wat ik normaal nooit gekocht zou hebben. Ik hoop niet dat ze het me kwalijk nam, want eieren ruilen voor een Doratoetje is natuurlijk voor haar een slechte ruil

Bastet

Bastet

04-10-2010 om 07:03

Guinevere

Dat gebeurde netjes hoor,maar slinks iets pakken van een ander kan dan nog steeds natuurlijk..

Tijgeroog

Ik gebruik het ipv medicinale alcohol, die is veel duurder! Zelfs bij mijn groothandel,

Lionne

Wilma

Wilma

04-10-2010 om 14:29

Man voor mij sprak mij wél aan

Ik had vorige week manna (die mierzoete snoepjes, moest bijna ongesteld worden en vond dat ik dit verdiende) en verder niks, 't was tegen lunchtijd. De man voor me keek en zei tegen me "da's een interessante lunch". Ik heb 't niet aan 'm uitgelegd, maar heb ook niet gedacht 'waar bemoeit ie zich mee'. Ik vind dat je zoiets soms best kunt vragen.

Groetjes,
Wilma

Pluk53

Pluk53

04-10-2010 om 15:41

"lunch"

die opmerking maak ik ook regelmatig als "jeugd" bij de kassa hun koeken/chips/redbull afrekenen. Of ook naar de man met alleen een traytje bierblikjes.

Guinevere

Guinevere

04-10-2010 om 16:03

Wilma

Wilma, begrijp dat dan toch! Die man wilde contact! He, een gemiste kans. Of was ie niet leuk?
By the way, chocola helpt veel beter dan manna in dergelijke situaties. En ik heb nog steeds niet gevonden hoe die schuifplank nou heet, ook niet in dat draadje. Of kijk ik ergens overheen?

Bastet

Bastet

04-10-2010 om 17:02

Maar pluk

Wie zegt dat iemand daar voor zijn lunch boodschappen doet?Dan is een hele bloemkool om 8.30 in de ochtend toch ook bizar?

Fianna

Fianna

04-10-2010 om 20:09

Wijn voor ontbijt

Zo dacht een man ook een keer dat ik een alcoholist ben toen ik 's ochtends om 9 uur een fles wijn afrekende bij AH. Hij zei iets in de trant van: zo jij bent er vroeg bij.
Oke, ik lust op zijn tijd graag een wijntje, maar zo erg ben ik niet
Maar inderdaad iets wat duidelijk avond eten is 's ochtends voeg afrekenen, dat vindt niemand gek!

Wat een onzin om daar iets van te zeggen

Gelukkig heb ik het nog niet meegemaakt dat iemand een dergelijke opmerking meende te moeten maken. Er kunnen vijfhonderd redenen zijn waarom ik rond lunchtijd alleen met een zak chips en een fles fris bij de kassa sta.

Bastet

Bastet

05-10-2010 om 07:47

Precies genista

Dat kun je vast in huis halen voor een avond,omdat je toevallig langsliep ofzo,ik snap die opmerkingen niet.

Guinevere

Guinevere

05-10-2010 om 09:37

Echnie

Echt niet Genista! Als ik daar op die tijd met alleen een zak chips loop, dan gaat ie dus OP hoor!
In elk geval, al die suffe opmerkingen gaan feitelijk maar over één ding: het maken van een praatje, even contact hebben. Niet iedereen heeft een snedige opmerking paraat als ie iets grappigs ziet in andermans boodschappenkarretje.

Mamvantwee

Mamvantwee

05-10-2010 om 09:43

Ik vind dat wel leuk zo'n opmerking

Ik doe dat zelf ook, als ik iemand 20 broden op de band zie laden dan maak ik ook een opmerking. Om een praatje te maken, of om de starende blikken van anderen te verwoorden. Ik ben nogal een flapuit.

Ik krijg nooit een onaardige reactie overigens. En zelf vind ik het ook alleen maar lollig als iemand een opmerking maakt over een aankoop, bijvoorbeeld die fles wijn om 9 uur. Ik voel daar geen veroordeling achter hoor. Het is gewoon niet het tijdstip om aan wijn te denken, dat zou ik zelf ook vinden met die fles op dat tijdstip.

groet, Mamvantwee

Moet je eens boodschappen doen voor b.v. kamp!

Ooit deed ik standaard 2 keer per jaar de boodschappen voor het winterkamp en zomerkamp van de vereniging waar mijn dochter bij zat. En een gezichten dat je dan ziet om je heen! Natuurlijk bij de Aldi of Lidl (goedkoop) en we bestelden keurig b.v. het brood eerst zodat ze niet de rest van de dag te weinig zouden hebben. En dan loop je als moeder+ stagaire daar met 40 broden! Of een hele kar met frisdrank.....We gebruikten (logischerwijs) meerdere karren natuurlijk en daar waren die goedkope grootgrutters erg coulant in. Mochten we de volle karren even parkeren in het magazijn en dan alles in ene keer afrekenen. En dan die gezichten als wij met z'n 2en 6 karren vol afrekenden! Alleen daarom al moet je dat voor de lol eens doen!
groeten albana

Bellefleur

Bellefleur

05-10-2010 om 10:00

Ouderwets

Ik maak altijd een menu voor de hele week, maar op een dag hadden we in enen trek in hutspot. En dus toog ik naar de super voor: uien, wortelen, spek en worst. Zegt de cassiére: 'u gaat toch niet echt die wortelen en uien staan schoonmaken voor de stamppot! Dat heb je ook in zakjes hoor. Wel een beetje ouderwets' En toen stond ik toch wel even met de mond vol tanden... De hutspot smaakte uitstekend overigens.

Opmerking

Het zal vast van mijn bui afhangen óf ik reageer op zo'n opmerking als "wat een interessante lunch". Als ik beter met een ander been uit bed had kunnen stappen, zal ik weinig zeggen, maar ach, als ik wat snedigs paraat heb, zal ik er in het algemeen een geintje van maken. Toch blijf ik het stom vinden. Ja, echt stom, zo'n opmerking. Een praatje bij de kassa of met een andere klant kun je best beginnen met een ander onderwerp dan de voedzaamheid van de veronderstelde lunch. Beetje zeikerig opvoedkundig.

Hillary

Hillary

05-10-2010 om 10:29

Opmerkingen

Je moet altijd oppassen met opmerkingen maken denk ik. Ging met dochter kleding kopen voor begrafenis van haar oom. "Veel plezier ermee" zei de verkoopster bij het afrekenen. Standaard opmerking in zo'n geval, maar opeens een beetje raar. En later toen we na 40 dagen bij elkaar kwamen (Indische gewoonte na 40 dagen samen eten) en ik veel boodschappen deed, zei er ook iemand: "feestje zeker?"

Mamvantwee

Mamvantwee

05-10-2010 om 10:37

Goedbedoelde opmerkingen

Ja maar onaardige opmerkingen of opmerkingen met een 'opvoedkundige lading' zijn wel wat anders dan algemene opmerkingen. Ik begrijp dat 'veel plezier' met kleding voor een begrafenis vreemd overkomt, maar de verkoopster wist waarschijnlijk niet waar de kleding voor bedoeld was. En in een winkel heb ik liever een aardige opmerking over boodschappen ('feestje zeker?') dan een lange rij zwijgende en wachtende mensen. Mogen we uit angst om een verkeerde inschatting niets meer zeggen? Het gaat om de goede bedoeling, dat begrijp je als toehoorder toch ook? We maken het toch zelf gezellig in de wereld?

groet, Mamvantwee

Bastet

Bastet

05-10-2010 om 11:17

Bellefleur

Je hebt gelijk hoor,zelf de wortels snijden zorgt echt voor een lekkerder hutspot!
Bastet

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.