Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Pelle

Pelle

24-03-2010 om 15:22

De brandweer op visite?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Rafelkap

Rafelkap

27-03-2010 om 11:45

Maar

hoe gebruik je je verstand als je in paniek bent? Ik denk dat je nooit vantevoren weet hoe je reageert.
(Die jongen moet wel door met z'n leven, met dit schuldgevoel. Hoe moet dat zijn?!)

Kaatje en tinus

Tja, tegen een dronken brein kan ik niet op redeneren. Dan is het nadenken inderdaad vertroubeld. Maar daar is de brand geen schuld aan. Die jongen heeft verzuinmd om eerst die vriendin te roepen wat logisch zou zijn.

Tinus,

Maar ik zeg ook niet dat je niet moet evacueren. Alleen het blijkt in de drie incidenten van mij dat er tijd genoeg was om er uit te komen en spullen te redden . Beide branden waren 's avonds.

Als mijn ouders ons hadden wakker gemaakt en in paniek naar buiten waren gerend was ons huis afgebrand. Nu was echter de kamer deels uitgebrand!

Maar goed, we kunnen hier mega over discuseren. Elke brand verschilt ook en weersinvloeden, brandveiligheid, woonsituaties ed spelen allemaal een rol.

Rafelkap

Je hebt een punt, paniek is een lastig fenomeen. Ik vergeet wel eens dat mensen ook totaal in paniek kunnen raken. (ben zelf geen paniekeling dus ik redeneer ok vanuit mijn referentie kader)

Voor die jongen is het een drama. Echt heel verdrietig, hij moet inderdaad verder.

Pelle

Pelle oke, jij hebt gelijk.

Pelle

Als je mijn postings terugleest dan lees je mijn argumenten. Jij denkt er anders over en laat dat merken. Wat valt er dan nog te discuseren? Ik geef her en der nuance in mijn argumenten. Dan nog komen we niet bijelkaar dus geef ik je gelijk op alle punten die ik je aandraag. Want er zit namelijk een kern van waarheid in. Net als in mijn argumenten.

Die ik je aandraag?

Die jij aandraagt natuurlijk.

Studenten

Nikus, die jongen WIST NIET dat er brand was, hij hoorde wat, ging naar beneden, kwam er onderweg achter dat er brand was, riep iedereen wakker, dacht misschien wel even te gaan blussen en dan nog naar boven te gaan..

Het is toch echt het allerverstandigst om niet te wachten of de foto albums te redden, zorg vooral dat je ZELF in veiligheid bent.

De spotjes op tv gaven het ook altijd wel confronterend weer, hoe het is in een huis vol rook en hoeveel tijd je hebt, ERG weinig dus!

Je hebt geen tijd

Ik ben zelf ook bhv-er, en heb inmiddels al meermalen het filmpje gezien waarin getoond wordt hoe snel een kamer vol rook en vuur staat. Dat duurt amper een minuut! En vergeet daarbij niet dat die rook verstikkend is, gloeiend heet (bovenin die brandende kamer is het een paar duizend graden) en dat je door dat alles ook nog eens volkomen gedesoriƫnteerd raakt en de weg in je eigen huis niet meer kunt vinden. Laat staan de uitgang.

Dus sorry Nikus, maar ik vind het vrij dom om steeds te blijven herhalen dat er gevallen bestaan waarin er nog tijd is. Die tijd is er in de meeste gevallen NIET. Ook niet als er mensen wakker zijn, want op het moment dat er plotseling brand uitbreekt (de vlam in de pan uit Pelle's voorbeeld) kan het best zijn dat de rest van je gezin zich verspreid door het huis bevindt. Moet je ze eerst nog allemaal gaan zoeken. Dan is die minuut intussen echt wel om...

De mensen in de situaties die jij beschrijft hebben stomweg een heleboel geluk gehad.

Mickey

Ik realiseer me dat wij als gezin geluk hadden. Mijn ouders waren super koelbloedig en daar ben ik ze dankbaar voor. Ja wij hebben geluk gehad.

De andere 2 voorbeelden hebben bepaald geen geluk want op het feit na dat ze nog leven hadden ze niets meer!

Even weer ontopic

Ik blijf het een goed idee vinden als de Brandweer komt iinspecteren.

Mwah

"De andere 2 voorbeelden hebben bepaald geen geluk want op het feit na dat ze nog leven hadden ze niets meer!"

Tja, dat is natuurlijk heel erg, maar aan de andere kant: het zijn maar spullen. Ze hebben elkaar nog!!

Mickey

Ja, ze hebben elkaar nog. Maar het is wel zuur.

Nikus

Dat zeg ik.

Mickey

Gamma!

Grinnik, kon het niet laten!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.