Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Asa Torell

Asa Torell

18-06-2011 om 22:48

De bruiloft met gat


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Esmee

Esmee

20-06-2011 om 09:20

Tonny

Ja, ik vond het zelfs een zwaaroverdreven reactie. Wij waren als neef en aangetrouwde 'nicht' ook gewoon uitgenodig voor de kerk en kleine receptie achteraf (met die koffie en gebak). Mijn schoonmoeder had echt verwacht dat zij als tante bij het eten uitgenodigd zou worden. Ze was echt een beetje pissed zegmaar. Wij begrepen het ook totaal niet.
Ze haalde er andere bruiloften bij waar dat niet zo was..o.a. de onze. Ja, wij deden het op onze manier en mans' nicht doet het op haar manier. Ze heeft een BBQ georganiseerd voor naaste familie (echt ouders, broer en zussen) en vrienden. Lekker toch?

Maar mijn schoonmoeder zeurt altijd als de dingen niet lopen zoals zij dat in haar hoofd heeft hoor, dus wat dat betreft hadden wij geen andere reactie van haar verwacht.

Joly

Joly

20-06-2011 om 09:29

Trouwfeest met gat.

Bij een trouefeest met gast,zou ik het officiele gedeelte overslaan of het feest.
Op ons trouwfeest,hadden we niemand uitgenodigd voor het officiele gedeelte,alleen de daggasten,dat was de familie,vrienden en kennissen kwamen naar het feest.Het was een leuke verrassing een aantal vrienden toch bij het officele gedeelte te zien.
Op onze kaart stond vermeld hoelaat we trouwden en daarna de uitnodiging voor het feest.Dus dan voelt volgens niemand zich verplicht om naar het officiele gedeelte te komen. wij hadden geen receptie.
Laatst is een vriendin van me getrouwd en zij nodigde wel al haar vrienden uit in het gemeentehuiis,daarna zijn we met z;n alle door gegaan naar de feestzaal.

Joly

Joly

20-06-2011 om 09:57

Tonny

Ik begrijo je reactie over je nichtje heel goed,ik maak nu op dit moment precies hetzelfde mee.Nichtje waar ik altijd een goed contact mee had,nooit een verjaardag ,feestje gemist.Tot ze ging trouwen.Ze gaf een feestje voor ouders en broers en zussen.Dat mag ,maar ik had misschien toch wel een telefoontje verwacht,gewoon om te vertellen dat ze ging touwen.Nu las ik het op hyves.Ik reageer nog door te zeggen dat ik het leuk vind van haar en vraag naar de datum,maar kreeg geen reactie.Dus heb ik haar nog gebeld en het er met haar over gehad,dat ik blij was dat ze ging trouwen ,maar dat ik het niet prettig vond dat ze niet op mijn berichten reageerde. En dat ik het misschien wel leuk vond om de datum te weten zodat ik aan haar kon denken.Nog iets gestuurd,dat vond ze dan wel weer erg leuk.Maar nu ineens laat ze zich nooit meer zien,op niet 1 verjaardag,we hebben haar al een jaar niet meer gezien,onze dochter gaf een sweet 16,ze kwam niet,vond ik erg jammer,ze is tenslotte wel de grote nicht van mijn dochter en mijn dochter was echt wel gekwetst,we worden ineens niet meer uitgenodigd voor haar verjaardag.Nu heeft ze een baby gekregen en als de kleine 2 maanden is geeft ze een kraamfeest.Daar zijn we voor grvraagd.Ik wil haar graag feliciteren en de kleine bewonderen,maar dit vind ik ook weer zo onpersoonlijk,kom ik daar en na de feliciteties breng ik misschien de middag door mensen die ik niet ken.Ze is verjaard en daar zijn we ook niet voor uitgenodigd.Ik denk dat ik hier ook een fase af moet sluiten,dat het nichtje,een kind,meisje ,puber ,die altijd een grote plaats in mijn leven innam en belangrijk voor me was,geen plaats meer heeft voor mij in haar leven.Jammer,ook voor mijn kinderen.
Ik heb altijd gedacht dat ik iets meer voor haar betekende dan zomaar een tante,dat we echt een band hadden.Blijkbaar heb ik me daar in vergist.

Kaaskopje

Kaaskopje

20-06-2011 om 14:08

Pelle

Ja, de avondgasten waren echt alleen voor de avond uitgenodigd.

Kaaskopje

Kaaskopje

20-06-2011 om 14:10

Pelle

Verboden is trouwens een raar woord in dit geval. Is iemand niet uitnodigen een verbod?

Esmee

Esmee

20-06-2011 om 16:26

Ja maar lorwyn

Je bepaalt toch zelf waar je naartoe gaat? Je hoeft toch niet naar de ceremonie? Je hoeft niet naar het feest? Je bepaalt het helemaal zelf. Ik vind het nogal geneuzel hoor. Wat maakt die 2,5 uur nou uit!?
Had het ook met neef zijn trouwen hoor. We zijn lekker met de rest van de familie ergens wezen eten…ook leuk en daarna….inderdaad naar het feest gegaan.
Je kunt ook niet in andermans portemonnaie kijken namelijk, dus zoals jij het opvat (andere gasten zijn belangrijker), dat vind ik dus echt kortzichtig. Voor het zelfde geld had het bruidspaar er gewoonweg de middelen niet voor en kiest dan voor de naaste familie om te dineren (wat is het probleem dan).

En die opmerking dat je trouwerijen 'narcistisch' vind….tja, dat is nu eenmaal de essentie van trouwen…dat het bruidspaar in de schijnwerpers staat…of had je zelf liever in de schijnwerpers gestaan?…want zo kom je wel op me over (die schoonzus erbuiten gelaten natuurlijk).

Gat is juist 'lekker'

Nou ik heb de laatste tijd 3 bruiloften mogen bijwonen. Bruiloft 1 was 1 van mijn naaste collega's. Daar ben ik +nog 1 collega op eigen initatief wezen kijken op het gemeentehuis (mag+openbaar iets), ik dacht rond een uurtje of 2.
Daarna hebben wij de receptie bezocht mét een volgeladen bus met uitgenodigde receptiegasten die wij 'moesten'begeleiden (hoort bij ons werk dus was werktijd) en toen naar huis omkleden, gauw,gauw wat eten en avondfeest.
Dat was best heftige, zo'n hele dag gevlieg en gedoe.
Daarna van neef (heb er maar weinig dus dan kan je je nichten en neven best uitnodigen, hahaha), lunch, kerk,gemeentegedoe, daarna gebak+ koffie. Toen dus 'het gat' en daarna 's avonds weer feest. (toen hadden zij de receptie).
Niks erg dat gat. Even lekker 'bijkomen' en heerlijk gewandeld, daarna uit eten geweest en toen bij een oom en tante ons opgeknapt. Toen konden we er weer helemaal tegen, opgefrist en bijgekomen en hadden er écht zin in.
En dan nog broer. Wat een langé dag was dat zeg.Eerst lunch, toen gemeentehuis, toen foto's, toen gebak+koffie, toen receptie, toen diner, toen avondfeest.
Mén er kwam geen einde aan. En wij maar vrolijk lachen naar weer een volgende lading gasten (ondertussen inwendig zuchtend, pfff gáán we weer!!!)en lekker sociaal doen en de volgende oude tante kussen en oom entertainen. Nee hoor, geef mij maar een bruiloft mét een gát!
groeten albana

Kaaskopje

Kaaskopje

20-06-2011 om 20:20

Pelle

Het officiële deel was alleen voor directe familie en een paar vrienden. In dit geval zussen en broers, een vader (die van ons ontbraken... uiteraard...) en dus een aantal vrienden. Het werd gehouden in de tuin van het restaurant waar het totale feest werd gehouden. Heel romantisch Maar wel besloten dus. De gasten die niet bij dit deel uitgenodigd waren kwamen na het diner. Toen was er eerst een receptie en vervolgens dansen met band. Geen gaten dus

Asa Torell

Asa Torell

20-06-2011 om 22:54

Zonder gat

en ook zonder dat het zo'n lange zit wordt als bij Albana's broer: de trouwerij van een vriendin van me, om 4 uur s middags met aansluitend buffet en feest voor alle gasten (tegen de 80 stuks denk ik).
Volgens mij moet zoiets makkelijk kunnen voor het gemiddelde 10.000 euro budget van de nederlandse bruiloft, dus met gat is echt niet alleen omdat men het anders niet kan betalen, ook omdat men er voor kiest het geld anders uit te geven.
Evengoed heb ik best leuke trouwerijen-met-gat meegemaakt van hele leuke mensen, maar ik vind de variant zonder gewoon nog veel leuker.

Snuggle's

Snuggle's

21-06-2011 om 17:05

Maar margje

Margje, jij zegt dat jouw bruiloft een bruiloft zonder gat was. Maar er waren 165 mensen bij het eten en 300 bij het avondfeest. Wilden al die 135 andere mensen dan niet mee eten? Anders heb jij toch net zo goed een bruiloft met gat gegeven?
Vind ik niet meer dan normaal trouwens. Ik vind het echt onzin om voor iedereen eten te moeten betalen. Maar goed, ik zou ook nooit 10.000 euro voor een trouwfeest willen uitgeven.
Ik ben ook vaak genoeg op zo'n manier bij een bruiloft geweest, geen enkel probleem wat mij betreft.

Snuggles

Pijnlijk als je ceremoniemeesteres bent

Veel mensen hadden toch een kleine 100 kilometer gereisd naar een afgelegen dorpje waar de kerkelijke inzegening plaatsvond. Toen eten in de tent bij de familie van de bruid, maar alleen voor ongeveer de helft van de genodigden. Ik was zus van de bruidegom en tevens ceremoniemeesteres. Er was in de buurt weinig aan restaurants, alleen een snackbar. 2,5 half uur later begon dan het feest. Ik vond het erg genant om de mensen voor die tijd weg te moeten sturen, al stond het wel op de uitnodiging vermeld.

En ze hadden zo'n honger dat de borrelhapjes in no time op waren.

Zijn tweede huwelijk heeft broerlief het guller en leuker aangepakt, geheel naar onze cultuur (indisch) maar deze schoonzus is dan ook een schat van een meid.

Fély

Overigens

Heeft zijn eerste huwelijk ook zo'n 10.000 euro gekost. Ikzelf ben een paar maanden later in Las Vegas getrouwd, lekker alleen geld voor ons uitgegeven. Het enige was ik nog ooit zou willen is een bruidstaart. We hebben het erover gehad dat als we officieel gaan scheiden (we zijn al 3 jaar liefdevol uit elkaar), we misschien wat mensen uitnodigen en de taart alsnog zullen aansnijden.

Fély

Begrijp ik nou dat jouw broer het bestaan heeft om een groot deel van zijn Indische familie bij zijn huwelijk *niet* van eten te voorzien? En die mensen praten nog met hem?

Of werden alleen de kaaskoppen buiten gebonjourd?

Groeten,

Temet

margje van dijk

margje van dijk

21-06-2011 om 23:55

Snuggle's

Inderdaad, ik kreeg nog een heleboel mensen die 's avonds na hun werk kwamen en die niet mee gingen eten maar wel op het feest kwamen. Bijvoorbeeld mijn collega's.

Wij hadden een beschaafd feest direct na het eten, en om 12 uur 's avonds nog een hardrockfeest omdat mijn man dat zo graag wilde. Stond ik te pogo-en in mijn trouwjurk. Tja. Dat waren nog eens tijden. Maar er kwam dus ook nog een hele club mensen pas laat inhaken.

Margje

Temet

Nee hoor, het waren juist voornamelijk de Hollandse familieleden die mochten blijven eten. Dus van haar kant. Het was vooral voor mijn moeder en mij heel pijnlijk. Broer was totaal in de ban van zijn vrouw.

mijk

mijk

22-06-2011 om 21:53

Een heel klein gaatje

Wij hadden een feest met buffet juist omdat 80 % van de mensen van ver tot zeer ver weg kwamen. Maar er zat tussen kereijke inzegening en feest toch ook een gat waarin wij even gingen bijkomen en foto's maken. ik heb ind e orde van dienst in de kerk een velletje gedaan met onze persoonlijke tips in de binnenstad.. Niemand heeft me durven zeggen dat ik een botte boer was

Mijk

Valkyre

Valkyre

23-06-2011 om 23:06

Tjonge

Wat een zuurpruim, die Beatrijs!

Wij hadden een enorm gat: op vrijdagmiddag getrouwd, daarna eten met directe familie en beste vrienden/getuigen (plus twee gasten die speciaal uit het buitenland waren gekomen). Op zondagmiddag/avond feest. De gasten die uit het buitenland kwamen waren ook bij het etentje, maar verder kon iedereen zelf bedenken waar ze heen kwamen - ze waren allemaal voor zowel plechtigheid als feest uitgenodigd. De meesten kozen voor het feest, maar er zijn ook mensen alleen op de plechtigheid gekomen (ook van ver). Misschien hadden we er nog een receptie tussen moeten plakken, maar dat konden we niet betalen...

Er waren trouwens ook een paar mensen die er een leuk weekendje NL van maakten, terwijl we ze hooguit op het feest hadden verwacht. Leuk toch?

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Aagje Helderder

Aagje Helderder

24-06-2011 om 20:15

Tja

een bruiloft met een gat vind ik persoonlijk ook niet prettig. Overblijfsel uit m'n studententijd, toen er van studiegenoten een aantal bruiloften met gat waren in afgelegen oorden. Had je eerst al moeite om er met trein en bus te komen, moest je ook nog tijd overbruggen in the middle of nowhere. Ik snapte best dat we er als medestudenten niet bij hoorden bij diners enzo, maar het was wel vervelend. Heb toen besloten dat ik het zo niet wilde als het er ooit van zou komen.
Onze bruiloft zag er als volgt uit: burgelijk huwelijk met een echt kleine club (ouders, broers en zussen, hun kinderen en getuigen), kerkelijk huwelijk waar iedereen was uitgenodigd, receptie waar iedereen was uitgenodigd, daarna avondvullend buffet met ongeveer de helft van de mensen die ook op de receptie waren. Geen gat, wel zo dat niet iedereen er de hele tijd bij was.
Aagje

Esmee

Esmee

25-06-2011 om 17:50

Lorwyn

"Ik had dat ook voor mijn vriendin zelf bepaald dat ik alleen \'s avonds zou komen, totdat ze aangaf dat ze het zo leuk zou vinden als ik bij beide kwam…"

Tja, nu je dit vertelt, kan me wel voorstellen dat je je zo voelde ja…beetje tweederangs gast; begrijp ik je zo goed?

Jammer dat je zo'n kater hebt overgehouden aan die bruiloft van je schoonzus. Jeetje…moet ineens denken aan die docusoap op tv: "Brides from Hell" (over bruiden die letterlijk over lijken gaan en transformeren tot ware duivels voor hun omgeving in de aanloop naar hun huwelijk). Ik vind het wel extreem van haar hoor dat je niet eens de tijd mocht nemen om je kindje te voeden zeg…pff. Snap wel dat je het dan even helemaal hebt gehad met het concept 'Bruiloft'.

Joh, niet iedereen houdt ervan om in de schijnwerpers te staan. Daar ben je niet de enige in hoor en dat mag toch ook? ik reageerde alleen zo toen je begon over het narcistisch zijn van het bruidspaar; da hoeft natuurlijk niet. Misschien een idee, mocht je toch de stap willen wagen…, om lekker anoniem in het stadhuis te trouwen en dan lekker met je man uit eten gaan en daarna lekker op vakantie? Joh, ik denk altijd maar, ieder zijn eigen ding hoor.

Speciaal verzoek op de meeting gekregen

... om hier te reageren.

Mijn mening is genoegelijk bekend.
1. iedereen moet het zelf weten.
2. ik vind het niet kunnen, een gatbruiloft. Ik snap niet eens hoe je erop komt. Als mensen de moeite nemen om a. vrij te nemen b. een kado mee te brengen en c. er op zijn paasbest maar ook weer niet mooier dan de bruid uit te zien... dan zouden ze hun eigen natje en droogje moeten verzorgen? Geen haar op mijn hoofd die daaraan denkt. Maar ik hoef ook niet meer te denken, want we zijn al getrouwd. Gatloos.

Wat een onzin

Ik had ook een bruiloft met een gat. 's Middags trouwen, direct daarna recht aan de overkant koffie met taart. 's Avonds feest heel ergens anders.
Wij hebben gewoon thuis gegeten. Met zijn drieën (man en ik + getuige uit Istanbul). Wat andere gasten gedaan hebben die ook naar het gemeentehuis kwamen, weet ik niet. Ik weet niet eens waar die andere getuige (mijn tweelingzus N gebleven is in die tussentijd.
's Middags trouwen was omdat het gemeentehuis dan wel open is. Recht tegenover koffie met taart, was om de (hoog)bejaarden uit de familie ook een feestje te gunnen. Die zouden 's avonds niet kunnen verschijnen.
We hebben tussendoor geen vertier of eten georganiseerd, om het simpele feit dat we dat niet konden betalen. Bovendien zou ik zo'n hele dag gezelligheid ook niet trekken.
"Zelf ben ik er ook niet zo van gecharmeerd, maar ik heb het idee dat het ontzettend gebruikelijk is en dit dus een minderheids-kijk op de zaak is (althans in NL). "
Nou ja, ik denk dat de meerderheid een complete dag voor de voltallige familie en vriendenschaar niet kan betalen. Kijk, als je nou 's avonds kan trouwen en dan meteen door naar de feestzaal, dan is het wat anders.
Groet,
Miriam Lavell

Asa Torell

Asa Torell

26-06-2011 om 10:29

Kostenaspect

dat kan bij deze keuze natuurlijk alleen een rol spelen als je het echt als een legitieme keuze (wel/geen gat) ziet. Zonee, dan kun je voor 10.000 euro (of iha. de budgetten die er door mijn omgeving aan besteed worden bij de gat-bruiloften die ik heb meegemaakt) echt wel een invulling verzinnen zonder gat.

Asa Torell

Asa Torell

26-06-2011 om 10:33

Vervolgvraag

wat vinden jullie van deze uitvoering - in feite met gat: trouwen op maandagochtend zonder gezelschap of misschien je ouders en kinderen erbij oid, en op een heel ander later moment een groot feest met eten. Zelf lijkt me dat wel wat, als het er nog eens van komt op het '12,5 jaar getrouwd'-achtige moment in de relatie wat tegenwoordig in bepaalde kringen de trend schijnt te zijn voor een bruiloft.

Asa Torell

Asa Torell

26-06-2011 om 12:16

Pelle

Ik vind wel dat het ene officiële gedeelte het andere niet is, dat bedoel ik met die maandagochtend. In 5 minuten weer buiten, stel ik me daarbij voor. Terwijl ik een aantal bijzondere ceremonies (kerk danwel stadhuis) heb meegemaakt die ik echt niet had willen missen.

Kwestie van prioriteiten

Als je het belangrijk vindt om je gasten gespijsd en gelaafd naar huis te laten gaan dan vind je daar ook geld voor. Het heeft gewoon alles te maken met meningen, met subjectieve opvattingen. Daarom vind ik de uitdrukking van Miriam "wat een onzin" ook niet alleen onvriendelijk maar ook ongepast. Zij vindt het onzin, mag ze vinden. Dat had ik al aangeven onder punt 1. Maar het ís geen onzin. Laat iedereen het bij zichzelf houden.

Terug naar het onderwerp: bij ons is het dus ondenkbaar. En als er minder geld is wordt er eenvoudiger gegeten. Verder weet je al vanaf dat je een klein kind bent dat de kans er is dat je ooit gaat trouwen, dus daar kan je zelf of je ouders voor sparen. Generaties helpen elkaar dus, dat is het gebruik. En het is geen pronkbruiloft. Vaak hebben bruid en bruidegom gewone kleren aan en zijn er geen huurauto's of fotografen. Gewoon eerst een ceremonie en daarna ruim eten voor iedereen.

Het is een feest, iets om te vieren, dat je samen je levensweg vervolgt. Dat je iemand gevonden hebt om je leven mee te delen. Zo kijken wij er tegenaan.

Als er geen geld is, dan gingen ze in mijn familie zelfs zover dat ze een stuk grond verkochten, zelfs als mijn overgrootvader, die tuinder was, daarmee zijn bedrijf zou kunnen schaden. Maar gevierd moest er worden, ook in de crisistijd van de dertiger jaren.

En zo zal het altijd blijven. Ik heb twee kinderen en als die willen trouwen dan trek ik zo 5.000 euro uit mijn zak. Daar kan je met 100 mensen van eten.

Volgens mij is er geen betere investering dan goed eten voor je gasten op een familiefeest.

Asa

dat zie ik ook wel vaker ja. dan krijg ik een kaartje dat mensen al getrouwd zijn en komt er later een Groot Feest. Soms vergeten ze het Grote Feest.

Kan ook, je moet gewoon doen wat jij leuk vindt. Wat bij jou past. Een gat is geen must, dus als je daarover twijfelt kan dat al een reden zijn om geen gat te doen. Maar ook bij een huwelijk na consumptie (bewijs in de vorm van hopelijk tegen die tijd drie spruiten) kan ik me voorstellen dat je de vorm zou kunnen vinden voor een mooie dienst of ceremonie. Eind van de middag en aansluitend eten... wat let je?

Biene M.

Biene M.

26-06-2011 om 12:58

Ceremonie

Tja, ik ben twee keer in Amsterdam getrouwd. Eén keer in de Blauwe zaal in de Stopera, met 50 bezoekers in de zaal (en erbuiten, want op zoveel mensen was die zaal niet berekend). En één keer op dinsdagochtend in het stadsdeelkantoor, gratis, met drie vrienden en kind. De ceremonies duurden even lang en waren even (on)persoonlijk. Sterker nog: bij de gratis ceremonie was een veel leukere ambtenaar die er veel meer van maakte dan die andere in de dure zaal en renden de bodes zich het vuur uit de sloffen om het mij (met hoogzwangere buik) maar zo comfortabel mogelijk te maken. Ik vond de ene ceremonie niet meer het bijwonen waard dan de andere.

Biene M.

Biene M.

26-06-2011 om 13:03

Rodebeuk

Mijn (schoon)ouders hielden er duidelijk andere opvattingen op na dan er in jouw familie zijn.

Overigens denk ik dat ik wel wat essentieels wil bijdragen als mijn kinderen gaan trouwen. Maar dat hangt er dan ook weer vanaf hoe zij en wij er dan financieel voorstaan. Jeetje, dat is toch nog wel erg ver van mijn bed show hoor, de bruiloften van mijn kinderen

Nou, het is wel duidelijk

..waarom ik oorspronkelijk niet gereageerd had Asa.

Het is idd een cultuurkwestie. Wat voor de een echt de basis van het familieleven is (namelijk ieder sterfgeval, geboorte, huwelijk, of kroonverjaardag is reden voor een uitbundig lucullisch samenzijn), is voor de ander een rare gewoonte.
En zeker in mijn eerste posting (diep in de avond na een drukke dag met een OOL-meeting) was ik nogal stellig. Waarvoor excuses. Het blijft allemaal subjectief, allemaal gezellig zelf weten!

Mijn moeder heeft geld nagelaten, niet aan ons maar aan de kleinkinderen, dus ik heb makkelijk praten. We kunnen nu al 400 man hebben voor beide bruiloften. Wel excl jurk.
Het cultuurverschil was mooi zichtbaar toen mijn man de tafel aanschouwde bij het eerste familiefeest dat hij van mijn kan bijwoonde. Een verjaardag. Ik denk dat er 20 taarten op tafel stonden. Misschien nog wat meer. En hij moest ze allemaal proeven haha...

Anders een keer een lucullische taartmeeting organiseren?

Kaaskopje

Kaaskopje

26-06-2011 om 13:58

Nou... hier in huis stuift het stof ook al op bij dit onderwerp. Man geeft aan dat hij bruiloften met een gat heel normaal vindt, maar uit ons gesprek blijkt ook dat 'bruiloft met gat' op verschillende manieren opgevat kan worden. Een bruiloftsdag bestaat uit verschillende onderdelen. Het kan uit de gemeente, de kerk, het diner en het feest bestaan. Op zich zijn dat losse onderdelen waar je mensen al dan niet voor uitnodigt. In mijn familie was het gebruikelijk dat de familie en nauwe vrienden voor de hele dag uitgenodigd werden. In de avond nog een receptie voor wie niet bij het diner uitgenodigd was. Mijn zus heeft dat dus ook zo gedaan. Je wordt bij zo'n uitnodiging niet verplicht bij alles aanwezig te zijn, je maakt een keuze. Als je er dan voor kiest om bij de huwelijksvoltrekking én het feest te zijn kun je het bruidspaar niet verwijten dat ze je aan je lot overlaten. Vervolgens noemt mijn man dat hij getuige is geweest bij het huwelijk van zijn vriend en na het huwelijk moest hij zijn eigen tijd volmaken tot het diner en het feest, daar zat flink wat tijd tussen, waarbij het wel de bedoeling was dat hij erbij zou zijn. Reactie van man: vriend was een hork.
En dát noem ik dus een bruiloft met een gat. Een bruiloft met een gat is, vind ik, een dag waarbij mensen duidelijk geacht worden bij het officiële deel én het feest aanwezig te zijn, maar tussentijds aan hun lot worden overgelaten. Voor mensen die om de hoek wonen is het geen ramp, maar voor gasten die een stukje moeten reizen is dat heel vervelend. Ik zou het niet zo doen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.