Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

m@

m@

09-01-2009 om 21:21

De school van prem gezien?

Hebben er gisteren nog meer mensen naar De School van PREM gekeken. Hij heeft een groepje van 10 groep 8 kids met leerachterstand voor 10 weekenden in Nijenrode gezet en het IBOS instituut ingehuurd zodat ze hun leerachterstand in kunnen lopen, teneinde middels de Cito toets minimaal een Havo+ advies krijgen. Volgens PREM deugt het onderwijssysteem niet.

De kinderen gaan die Cito ook heel goed doen. Maar rest mij een vraag:

Als die kids dan een havo+ advies krijgen en ook naar Havo of VWO gaan, zouden ze die lijn dan wel vast kunnen houden, of zouden ze weer in de versukkeling raken, omdat ze dan niet meer extra worden bijgespijkerd? Wat denken jullie? Veel van die 10 kids komen toch uit gezinnen van niet hoog opgeleide ouders, die moeite zullen hebben hun kids goed te begeleiden bij de schoolcarriere.

Ten tweede is het niet zo moeilijk om met een duur instituut een groepje van 10 kids bij te spijkeren. In het Basisonderwijs zijn de klassen vaak groter dan 30 kids. Het deel van het Bruto Nationaal Product dat aan onderwijs wordt besteed, is in NL het laagste van Europa.

Verder wil de politiek over een paar jaar het Bijzonder onderwijs (voor kids met leer-, gedrags- en lichamelijke problemen) afschaffen en deze kids ook in het reguliere BAO in laten stromen. En Prem maar afgeven op die leerkrachten die gefaald hebben om sommige kids basisvaardigheden bij te brengen. Ik vind het heel kort door de bocht. Ik hoop dat hij ook op dit punt (er moet meer geld naar onderwijs in NL) doorpakt.

Wat vinden jullie?

M@

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.