Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Tesah

Tesah

22-06-2012 om 22:36

Deltawerken

zoon wil graag naar de Deltawerken. Hij wil de stormvloedkering zien, van buiten en van binnen. Vroeger ben ik weleens op Neeltje Jans geweest en toen konden we ook naar binnen maar nu zie ik dat dat een attractiepark is geworden, compleet met waterglijbaan en aquarium. Jammer hoor. Daar hebben we helemaal geen zin in. Daarbij kost dat 22 euro pp, belachelijk.

Wie weet hoe het daar nu zit. We kunnen er gewoon heen en natuurlijk alles van buiten bekijken en dat gaan we doen. Is er niog ergens een leuk kleinschalig museum waar alles duidelijk wordt uitgelegd? Kunnen we ook nog naar binnen in de stormvloedkering zonder dat dure park in te hoeven? Wie heeft tips?

Tesah

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
marinade

marinade

22-06-2012 om 22:45

Tip

Het Watersnoodmuseum, niet zo ver van Zierikzee. Ik vond het indrukwekkend en compleet over watersnood en bijv. Deltawerken. Neeltje Jans om de reden die jij noemt ook niet bezocht afgelopen vakantie.

Cersei

Cersei

22-06-2012 om 23:13

Futureland

Zit op de tablet en kan geen links doen, maar google eens op tweede maasvlakte en futureland, leuk, leerzaam en niet duur.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Is dit wat?

De Maeslantkering: gratis toegang http://www.keringhuis.nl/
Ik had er nog nooit van gehoord, maar mijn zoon is er erg enthousiast over. En hij heeft alleen nog maar van buiten gezien.

tonny

tonny

23-06-2012 om 08:57

Watersnoodmuseum

Indrukwekkend en uitgebreid. Aanrader!

Tesah

Tesah

23-06-2012 om 09:43

Dank

ik had zelf ook al dat watersnoodmuseum in gedachten. De maeslandtkering doen we een andere keer ook nog wel.

Maar kunnen we de oosterscheldekering nog in of zijn we dan gebonden aan dat neeltje jans gebeuren?Kunnen we ergens een maquette zien van hoe het precies werkt? Kan dat in dat watersnoodmuseum?

Ik snap het niet hoor, als ik een waterglijbaan wil ga ik wel naar het Tikibad, als ik zeeleeuwen wil zien ga ik naar Harderwijk. Nu wil ik gewoon een van de meest indrukwekkende bouwwerken ter wereld zien en word ik gedwongen voor al die onzin te betalen. Dus ik hoop dat er een andere mogelijkheid is.

Tesah

Aagje Helderder

Aagje Helderder

23-06-2012 om 09:56

Neeltje jans

vonden wij heel erg leuk en heel erg informatief. Mooie tentoonstellingen over de watersnoodramp en de bouw van de Deltawerken, natuurlijk mn de stormvloedkering. Met de boot tot dicht bij de stormvloedkering geweest. Wel duur, dat is waar, maar wij zijn er een ruime middag geweest, hebben ons erg goed vermaakt en hadden nog tijd tekort, ook zonder dat we naar t waterparadijs zijn geweest.
Aagje

Tinus_p

Tinus_p

24-06-2012 om 13:40

Neeltje jans

Ik vond Neeltje Jans rommelig, en in alle opzichten 'net nix', of eigenlijk een park dat op teveel verschillende gedachtes hinkt. Het aquarium is op zichzelf leuk, maar klein. De zeeleeuwen zijn ok, maar heb ik elders beter gezien. Dito met de speeltuin (de waterspeeltuin is trouwens deels stuk). Het enige echt bijzondere is de wandeling door de stormvloedkering.

sinas

sinas

24-06-2012 om 14:43

Neeltje jans

vind ik voor het bedrag dat je er voor betaalt ook wel tegenvallen hoor. Grote afstanden lopen waar je eigenlijk niet veel ziet. De windturbine is wel erg gaaf om te doen. Maar verder, tja, ik kan ook niet echt zeggen dat het een spektakel is. Ja, de stormvloedkering zelf is natuurlijk wel leuk om te bekijken en er in te gaan. Maar of dat nou voor zoveel geld moet?

Waterloopkundig laboratorium

helemaal geweldig en helemaal gratis. Te vinden in het waterloopbos in de Noord-oostpolder. Schaalmodellen in het bos, die indertijd gemaakt zijn om uit te vinden hoe de deltawerken het beste gemaakt konden worden. nu een bos van natuurmonumenten, met overal verrassingen.
Oh ja, futureland en de maeslandkering vond ik ook geweldig indrukwekkend.

Tsjor

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.