Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
27-09-2025 om 17:50
Beste forumleden,
Ik ben van plan om eind december naar Duitsland te gaan en begin januari weer terug naar Nederland. Ik zit echter met de tickets: ik wil zeker weten dat het ticket wat ik koop zowel in Nederland als Duitsland in de trein geldig is. Ik weet zeker dat het bij NS International in zowel Nederland als in Duitsland geldig is, maar daar zit ik wel met dat ik in de ICE-trein in Duitsland geen zitplaats direct kan uitzoeken (wel voorkeur aangeven) en ik ben gewend aan de tickets van de Deutsche Bahn (maar die heb ik alleen nog maar voor alleen in Duitsland gebruikt). Nu ga ik dus eerst in een trein in Nederland (NS) waar ik nog wel eventjes inzit, en dan naar Duitsland, en weer terug dan.
Heeft iemand enig idee of een gewoon DB-ticket (uitgeprint) ook geldig is in Nederland als je van en naar Nederland reist?
(Ik heb het uiteraard al zelf opgezocht en nagevraagd, maar kreeg geen concreet antwoord.)
27-09-2025 om 17:59
Ja, als je bij DB een ticket van een plaats in Nederland naar een plaats in Duitsland koopt, dan is dat ticket op dat hele traject geldig. Ik heb dat al eens gedaan omdat betalen bij NS International tijdelijk niet lukte, en bij DB wel. Ik vond de website heel gebruiksvriendelijk.
27-09-2025 om 18:07
ja, zelfde ervaring. Ik koop al mijn internationale tickets via db. Ook voor mijn reis in Zwitserland of Italië
27-09-2025 om 18:30
Met een ticket in de DB-app gaan de poortjes in Nederland ook gewoon open, dus dat zal de conducteur ook wel gewoon kunnen scannen (hoeft niet geprint dus).
28-09-2025 om 10:00
Bedankt voor de reacties, dan weet ik gelukkig dat ik gewoon bij de DB kan boeken.
29-09-2025 om 10:16
Ik heb ook die ervaring en ik zou zeggen ja natuurlijk: je koopt een kaartje naar een Nederlandse eindbestemming dus het zou raar zijn als die niet geldig is. Bovendien kun je met jouw NS ticket ook naar een buitenlandse bestemming dus waarom zou andersom niet kunnen?