Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Berber.

Berber.

05-11-2009 om 09:30

Dexter?

Ik zag dat ze vanaf zondag Dexter uit gaan zenden. Moet ik dat zien? En waarom (niet)?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Katja

Katja

16-11-2009 om 15:05

Ja berber...

.. . dat zeggen mijn leerlingen ook altijd!
Haha maar goed ik heb geen klagende ouders dat ze hun Engels niet kennen

Katja

Mijn man

Mijn man is echt verslaafd geworden, hij heeft de halve nacht bij Uitzending gemist de gemiste afleveringen zitten kijken en verheugt zich al op de nieuwe aflevering vanavond.

margje van dijk

margje van dijk

16-11-2009 om 20:02

Ik vind het heel grappig om te zien dat er inmiddels toch gestaag meer fans bij komen. Blijkbaar duurt het gewoon even, en is de afhaakfactor na (of tijdens) de eerste aflevering wel erg groot. Misschien zou ik het in mijn eentje ook niet gered hebben. Maar ik herken erg het 'hooked'-moment, het moment dat je beseft dat je nou écht wilt weten hoe het afloopt, en dat je er mee gaat slapen en weer mee opstaat.

Ik heb serie 1 en serie 2 helemaal gekeken, maar dat was al in februari van dit jaar of zo. We zaten een weekje op Ameland en ik had de DVD-box meegenomen die we te leen hadden gekregen van een vriend. Na de eerste aflevering was ik absoluut nog niet overtuigd dat ik het verder wilde zien, maar ja, we zaten daar in dat huisje met 's avonds vrij weinig vertier en we hadden nu eenmaal die box bij ons. Dus toch verder gekeken en daarna inderdaad vrij snel 'hooked'.

Bij thuiskomst meteen serie 2 besteld (en serie 1 er maar bij omdat vriend 'm terug moest hebben en wij wilden natuurlijk niet alleen maar een losse serie 2 hebben).

Als-ie verkrijgbaar wordt op amazon.co.uk ga ik serie 3 bestellen. Ik hou niet van downloaden dus ik wacht wel op de box. Het zal haast wel zo ver zijn.

En dan is serie 4 bezig, en zoals ik al eerder zei: Dexter (de acteur) was afgelopen jaar eens bij David Letterman en vertelde daar toen dat serie 5 ook al in de pijplijn zat.

Margje
PS En Tirza! Ik zag dat jij lid was geworden van de Dexter Hyves? De liefde gaat diep, begrijp ik!

Katja

Katja

16-11-2009 om 23:33

Margje, kijk ook eens op...

.. www.play.com
Is uiteindelijk goedkoper dan amazon!

Katja

rosa

rosa

17-11-2009 om 07:54

Helemaal verkocht

Oke, nu is het echt spannend en baal ik er van dat de dagelijkse uitzendingen gaan stoppen.

rosa

Roosje Katoen

Roosje Katoen

17-11-2009 om 12:07

Hooked

Ja hoor, ik ben ook hooked Gister weer drie afleveringen gekeken en zit er nu helemaal in. Geweldige serie

Gisteravond bleef het maar in mijn hoofd zitten en ik was al bang dat ik er over zou gaan dromen, maar dat is gelukkig niet gebeurd

Nog twee afleveringen

en het is weer voorbij... dat wordt afkicken...
Ik zit me trouwens wel de hele tijd af te vragen of die Rudy nog iets gaat doen met het gipsen been van zijn vriendin; daar moet nog iets mee gebeuren lijkt me zo...

Dexter.... (en eh... tihama!!!!!)

Ja, dat was wel grappig, destijds wilde mijn vriend (een download-fan) iets zoeken van Dexter's Laboratory, en kwam toen uit bij deze Dexter. Geen spijt van gehad. Inmiddels kijken wij seizoen 4. Ook heel spannend. Ik zal niets verklappen!!In het begin heb ik ook tegen Vondavriend gezegd dat hij deze serie 'toch misschien maar alleen moest gaan kijken'. Ach ja, en toen vond ik het toch spannend en ik kreeg er geen nare dromen van dus ik ben blijven kijken.
Tihama, jammer hoor. Doe het dan niet voor mij maar voor jezelf!! 't Is echt een hele goede serie.
Andere favoriete series die wij kijken: Medium, House, en sinds gisteravond: Flash Forward. daar ga ik ook niets over zeggen, als het ooit in Nederland komt, wel gaan kijken. Ik wilde meteen deel 2 zien en vond het jammer dat het te laat was om deel 3 te zien.
Eureka, ook een leuke serie. Lie To Me, ook super. Komt allemaal in Amerika uit en is dan te downloaden. Tja, als dat je hobby is (tja, mijn arme schat kan er ook niets aan doen).
Hij kijkt ook naar Supernatural, dat doet mij wat minder.
Hmmmm, als ik dat zo hoor over The Sopranos (afrekeningen) dan wordt dat toch nooit wat met mij.

Groetjes,
Vondex

Tihama

Tihama

22-11-2009 om 22:46

Vonda

Ik ben niet afgehaakt omdat ik het te eng vond. Het pakte me gewoon niet.
Heb net weer gehometrained met Castle.

En Flash Forward kende ik nog niet, maar dat ziet er leuk uit op imdb, dus de pilot heb ik net binnen gehaald. Van de week maar eens uitproberen tijdens het fietsen

Tihama

Neu, tihama (off en on topic)

Zo had ik je ook niet ingeschat hoor, dat je het te eng zou vinden. Ik zou gewoon denken dat je het bijzonder zou vinden. Maar over smaak valt niet te twisten. Van Castle heb ik toevallig 1 aflevering gezien, was wel leuk. Dan keek je vast ook naar Firefly?

Ook een bijzondere serie die helaas maar kort was door de schrijversstaking: Life.

Maar ik dwaal af.

In het derde seizoen speelt een acteur die ook in LA Law speelde, een van oorsprong spaanse, slanke lange man (met de zeer spaanse naam: Jimmy Smits!). Bij Dexter was het zo'n enorme brede kerel geworden. Grappig hoe zo'n acteur er zo anders uit ziet na jaren en weer zo'n leuke rol kan spelen. De vrouw van Dexter (in de serie, Julie Benz) speelde ook in Buffy the Vampire Slayer en Angel.

Maar hoogstwaarschijnlijk interesseert dit allemaal niemand!

Welterusten,
Vonda

Tirza G.

Tirza G.

24-11-2009 om 16:26

Begrijp ik nou goed

Dat het gedoe met de koelwagenmoordenaar níet wordt opgelost in de 14 of 15 afleveringen die achter elkaar zijn uitgezonden? Ik heb er nog 3 op band staan, ik ben nu bij het stuk dat wij allemaal weten wie het is , maar Dextertje nog niet. Ik ben bij de aflevering met de witte rozen en de neergestoken collega. Begrijp ik nou uit de postings hier dat het zelfs in de afleveringen die ik nog "moet", niet wordt opgelost??

Tirza

margje van dijk

margje van dijk

24-11-2009 om 17:07

Nee hoor, tirza

Dat gedoetje met de koelwagenmoordenaar wordt helemaal opgelost in serie 1.

Mijn angst was dat ze in serie 2 nooit opnieuw zo'n mooie 'lead' zouden kunnen vinden, dat het nergens meer over zou gaan. Maar dat is niet zo. Serie 2 gaat ergens anders over, maar dat is net zo pakkend.

En verder ben ik nog niet, maar ik denk dat Vonda genoeg 'reassurance' geeft dat het ook in de volgende series nog zo goed blijft.

Margje

Tirza G.

Tirza G.

24-11-2009 om 18:46

Margje

Dank je! Ik mag niet kijken, moet wachten tot dochter in het weekend beschikbaar is om mee te kijken Ik tandhak nog even verder dus
Zag je wat ik deed? Ik zei gewoon Dextertje tegen 'm. Ik heb 'm geadopteerd. Ik bekloek hem. Ik word oud

Tirza

katja

katja

24-11-2009 om 21:31

Sorry tirza..

.. maar sexy Dexy is al de mijne. Haha!
Of zullen we 'm delen?
Haha het is echt leuk. Het gekke is, dat hoe eng/spannend het ook is (ik ben halfweg serie 2) dat bij mij het grappige blijft hangen. Zoals Doakes hem bijv altijd achterna zit, en dan die kop. Heerlijk.
Kijk intussen met manlief ook Shameless. Destijds op tv gemist maar WAT een goede serie! Ben ook hooked.
Katja

Tirza G.

Tirza G.

24-11-2009 om 23:32

Katja

Lieverd, ik ben veel te oud voor Dexie. Ik ontwikkel moederlijke gevoelens Shameless??? Waar, wanneer? De titel alleen spreekt me al aan

Ik was trouwens blij te constateren dat Dexie ook een laboratorium heeft, net als de tekenfilm-Dexter.

Tirza

margje van dijk

margje van dijk

24-11-2009 om 23:42

Shameless

Shameless hebben wij ook een tijdje gekeken. Is erg leuk inderdaad. Zal jij vast ook weten te waarderen, Tirza, al is het totaal iets anders.

Ik val alleen al op dat intro-accent. "Now, nobody's sayin .... is the Garden of Eden, but [...] they know how to throw a party!" - waarbij ze echt dat Manchester accent hebben.... how-te-throw-a-paaaah-yyy.

En dan de meest miserable man die je je kunt voorstellen die in zijn eentje zes kinderen opvoedt, oftewel die kinderen runnen de tent voor hem.

Ja, probeer dat maar eens.

Margje

margje van dijk

margje van dijk

25-11-2009 om 13:44

Ps dextertje

Dexter is ook maar piepklein, he? Het is echt een heel klein mannetje. De acteur, bedoel ik. Tenminste, dat meende ik te zien toen ik hem zag bij David Letterman. (Trouwens, dat zeg ik nou telkens dat ik 'm zag bij David Letterman, maar misschien was het wel een andere talkshow host, want die kan ik niet uit elkaar houden).

En wist je dat hij (de acteur) vorig jaar (of zo) getrouwd is met Jennifer Carpenter, oftewel zus Debra? En ik was nog wel zo overtuigd dat hij homo was (invloed van Six Feet Under natuurlijk).

Margje

Valt wel mee, margje

Volgens de imdb(.com) is hij 1.79. Vind ik toch niet echt piepklein, mijn man is korter. Maar dat komt misschien doordat Letterman langer is, 1.87 vlgs de imdb en "Dexter" naast hem wat kort leek?

margje van dijk

margje van dijk

25-11-2009 om 18:58

Oh, gelukkig

Fijn te weten dat-ie toch niet zo klein is. Ik bedoel, een beetje seriemoordenaar mag toch wel wat lengte hebben.

Margje

Katja

Katja

25-11-2009 om 21:55

Sexy dexie...

Ja ik weet het niet, hij is idd niet echt sexy maar... heeft wel wat. Tirza, hilarisch, te oud voor Dexy, welnee daar voel je niks van )
Leuk dat die Jimmy Smits er ook in komt die ken ik nog van LA Law (toen was ik 15 en weg van Harry Hamlin, ieieieieie).
Shameless is ZO knap omdat het eigenlijk de Engelse Flodder is maar dan GOED. Grappig en zeer ontroerend tegelijk. Mijn man en ik zijn beide Engels leraar dus we vinden dat accent geweldig. (fokking shit! Are you mental??? Etc etc heerlijk).
Ga zo Dexie verder kijken. Hmmm glaasje bloedsinaasappelsap erbij...

Katja

Sexy dexie?

Sexy Dexie? Welnee! De Ice Truck Killer, daar lik ik nou mijn vingers bij af, hmmm...

Tirza G.

Tirza G.

25-11-2009 om 23:09

Maar katja

Waar en wanneer ís dat shameless?

Jullie moeten dan vast ook genoten hebben van de Royle Family. Over acteren op de vierkante centimeter gesproken. En accenten. Jammie.

Tirza

Katja

Katja

26-11-2009 om 19:07

Tirza, dexy en shameless..

.. heb ik op dvd. Kijk rustig 3 afl Dexter op een avond! Gister nog. Jammie. Shameless kijkt mijn man ook mee. We hebben seizoen 1 en 2 geleend van collega en heb seizoen 3 in UK besteld voor de Sint! Seizoen 1 en 2 zijn nog maar rond de 8 euries bij wehkamp ofzo. Echt een aanrader. The Royle Family was ook briljant, maar meer op de humor en trager. Idd acteren op de vierkante cm. Dat gebeurt in shameless ook. Ben zelf weg vd oudste zoon, Philip, maar wordt 'Lip' genoemd 'coz he's such a gobshite' haha.
Heb ook fout dvd mannetje. 4 voor een tientje! Heerlijk.
Katja

Nog steeds super

We kijken hier verschillende series maar ook bij seizoen 4 zit ik nog als aan mijn stoel gelijmd. Komt volgens mij ook doordat Dexter als karakter nog steeds in ontwikkeling is. Heel interessant. En erg grappig!!!

Vonda

Huishoudfolie

Ik moet zeggen dat ik gisteren wat anders naar huishoudfolie (of hoe dat spul heet) keek, toen ik dat gebruikte. Ik kreeg er ineens andere associaties bij

Ulla

Ulla

01-12-2009 om 14:03

Nog steeds spannend

Wij kijken nu ook naar seizoen 4 en het is nog zooooo spannend! En grappig inderdaad, vergelijkbaar met Weeds.

rosa

rosa

01-12-2009 om 17:33

Sinterklaas

Leuk idee voor surprise voor dochter: hand in blok ijs.
We moeten alleen nog even kijken of de nagellak blijft zitten op de handschoen.

rosa

Bintje

Ja, dat dacht ik laatst ook: gaat dat nou niet opvallen dat hij steeds zoveel huishoudfolie gebruikt? Waar koopt hij dat? Vondaman zegt: gebruikt hij gewoon van zijn werk, maar dat geloof ik niet...
Ik weet het, ik leef me teveel in.
Woensdag Sinterklaas ook nog een hand gegeven. Geloof ik ook nog in. Wat was ik blij!

Vonda

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.