Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Een echte strass-hobbyist

Hoi allemaal! 

Ik ben sinds ik met zwangerschapsverlof ben op zoek gegaan naar een nieuwe hobby. Natuurlijk een hobby zonder fysieke inspanning. 

Nu ben ik sinds kort helemaal verslaafd aan strass steentjes. Tong uit de mond en plakken maar. Tissue doos, portemonnee en nog wat meer dingetjes zijn al slachtoffer geworden van mijn nieuwe hobby, haha. 

Na mijn bevalling wil ik ook heel graag kleding gaan decoreren met strass steentjes. Nu las ik dit (bijna) alle kleertjes met zowel hotfix als non-hotfix versierd kan worden. Ga hier binnenkort maar eens mee aan de slag. 

meer (toekomstige) ouders die echte strass fanaten zijn?

https://www.bol.com/nl/nl/p/my-little-black-dress-zwart-strass-diamonds-baby-romper-feestelijk-meisje/9300000025193692/

Zoiets als dit vind ik echt heeeeel erg vet! Natuurlijk dan wel zelfgemaakt. 

😁

Hey es_crea

ik ben zelf ook sinds een tijdje bezig met strass steentjes. Inderdaad tongetje uit de mond en plakken maar! Haha. 
Het is inderdaad zo dat heel veel kleding zowel met hotfix als met non-hotfix kan. 
Met een hotfix applicator, een apparaatje voor hotfix, raak je de kleding amper aan. Tenminste als je het goed doet dan. 
Babykleertjes zijn wel echt tof om te decoreren. Kun je ook lekker vaak doen, die kleintjes groeien er toch binnen no-time uit, haha. 

Zelf vind ik het heel leuk om kleding te versieren met strass steentjes, bijvoorbeeld als ik naar een festival ga. 

Nog nooit van gehoord dus even gegoogled. Als je dit leuk vindt is het super leuk om kleding te pimpen. Zeker als kinderen wat ouders worden vinden ze het vast geweldig. Mijn kinderen vonden vroegercdie shirtjes leuk waarbij het plaatje veranderde als je eroverheen wreef. Is dat ook strass? 

Zijn er serieus mensen die 30 euro uitgeven aan een rompertje voor een baby?? Dus iets dat ónder de kleding gedragen wordt?? Ik had ze altijd gewoon van Zeeman, C&A of Hema. Ik investeerde liever in leuke kleding. En dan nog graag (erg) betaalbaar, want ze groeien er snel genoeg uit en/of het zit binnen de kortste keren vol met kots- en poepvlekken . Maar dat terzijde.
Hartstikke leuke hobby, ken verschillende mensen die het doen, met leuk resultaat. Geniet ervan!

es_crea

es_crea

24-08-2022 om 13:57 Topicstarter

Plantenbak schreef op 24-08-2022 om 12:16:

Nog nooit van gehoord dus even gegoogled. Als je dit leuk vindt is het super leuk om kleding te pimpen. Zeker als kinderen wat ouders worden vinden ze het vast geweldig. Mijn kinderen vonden vroegercdie shirtjes leuk waarbij het plaatje veranderde als je eroverheen wreef. Is dat ook strass?

Nee, dat is wel echt wat anders volgens mij. Is wel heel leuk bij (kleine) kinderen. 😁

es_crea

es_crea

24-08-2022 om 13:58 Topicstarter

Engeltje schreef op 24-08-2022 om 12:22:

Zijn er serieus mensen die 30 euro uitgeven aan een rompertje voor een baby?? Dus iets dat ónder de kleding gedragen wordt?? Ik had ze altijd gewoon van Zeeman, C&A of Hema. Ik investeerde liever in leuke kleding. En dan nog graag (erg) betaalbaar, want ze groeien er snel genoeg uit en/of het zit binnen de kortste keren vol met kots- en poepvlekken . Maar dat terzijde.
Hartstikke leuke hobby, ken verschillende mensen die het doen, met leuk resultaat. Geniet ervan!

Ja absurd hè! Drie tientjes voor een rompertje... Ik was ook niet van plan om deze te gaan kopen hoor, haha. Was meer dat mensen een beeld krijgen van wat ik bedoel. De steentjes koop ik los van het rompertje en ga dan zelf aan de slag!

es_crea schreef op 24-08-2022 om 13:58:

[..]

Ja absurd hè! Drie tientjes voor een rompertje... Ik was ook niet van plan om deze te gaan kopen hoor, haha. Was meer dat mensen een beeld krijgen van wat ik bedoel. De steentjes koop ik los van het rompertje en ga dan zelf aan de slag!


Ja steentjes los kopen is het beste qua prijs. Ik bestel zelf altijd via strass-steentjes
Waar bestel jij?

es_crea

es_crea

24-08-2022 om 14:06 Topicstarter

Aah, ik bestel ook altijd via die site. Goede prijs en veel keuze aan steentjes!

https://www.strass-steentjes.nl/hotfix

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

24-08-2022 om 17:39

Van die kleine steentjes op babykleding? Dat lijkt me behoorlijk riskant. Wat als zo'n steentje loslaat en bij baby in de luchtpijp schiet?

Het lijkt me voor een baby ook helemaal niet comfortabel. Draai je op je buik, dan lig je op die vervelende steentjes. Ik zou het lekker bij je eigen spullen houden.

Bijtje82

Bijtje82

24-08-2022 om 18:44

Engeltje schreef op 24-08-2022 om 12:22:

Zijn er serieus mensen die 30 euro uitgeven aan een rompertje voor een baby?? Dus iets dat ónder de kleding gedragen wordt?? Ik had ze altijd gewoon van Zeeman, C&A of Hema. Ik investeerde liever in leuke kleding. En dan nog graag (erg) betaalbaar, want ze groeien er snel genoeg uit en/of het zit binnen de kortste keren vol met kots- en poepvlekken . Maar dat terzijde.
Hartstikke leuke hobby, ken verschillende mensen die het doen, met leuk resultaat. Geniet ervan!

Ja! Ik had een collega en die geeft bakken met geld uit aan kleding.  Gympen 400 euro, trui 300. Toen werd ie vader, zat ie te vertellen over 2 rompers voor 80 euro..

Zou ik zelf nooit doen. Ik vind 70-80 euro voor een goed kledingstuk wel echt max. Maar dan moet het t ook waard zijn. En dat is voor mezelf. Voor de kinderen ga ik naar de c&a of zeeman. 

Strassteentjes vind ik echt niks. Heb sowieso iets tegen plaatjes of versiering op kleding.
Maar als hobby kan het best leuk zijn.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.