Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

bertje1

bertje1

09-03-2011 om 21:21

Efteling

een kaartje voor de efteling wordt duurder, 32 euro maarliefst!! wie kan daar nog heen joh...en in de zomer zelfs nog meer.. een gezin van 5 personen ...aiai, daar kun je heel wat voor doen!


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Emmawee

Emmawee

10-03-2011 om 23:56

Zoooo eens met cobi

Al zou ik een weekend Eurodisney wínnen, dan ga ik er nog niet in. Zo dicht bij Parijs en dan in een veel te druk, te vol, te... alles... bleh...
Ik ga es even een virtueel kijkje nemen in Slagharen.
Groetjes! Maw.

Emmawee

Emmawee

11-03-2011 om 00:16

Nog twee vragen cobi

1. Zijn de attracties in Slagharen ook allemaal gratis, net als in de Efteling?
2. Heeft de Slagharenhymne nu dezelfde melodie als 'van Lego kun je alle maken'? Of vergis ik me?
Groetjes, Maw.

brabander

brabander

11-03-2011 om 07:29

Efteling en andere parten

Maar...... Ik vind de efteling eigenlijk het mooiste pretpark, alles is zo verzorgd, in de zomer overal prachtige bloemen, alles klopt gewoon....Wij zijn ook in slagharen geweest maar dat kan wat mij betreft echt nog niet een heel klein beetje op tegen de efteling! Maar misschien groeien wij als brabanders wel veel meer op met de efteling. Als kind gingen we ieder jaar een keer naar de efteling. Oud telefoonboek mee voor holle bolle gijs.

Toen onze kinderen klein waren zijn we een week in Noord Holland geweest en ook naar sprookjes wonderland geweest. Wij vonden dat toen ook heel leuk, maar met 7 en 9 zijn ze daar nu toch wel te oud voor denk ik. (en de reistijd nu is 1.5 uur enkele reis, zouden we niet snel doen!) Wij zijn ook wel eens met een 3jarige in de efteling geweest en dat vonden we ook een beetje zonde.

groetjes van een brabander.

Sascha2

Sascha2

11-03-2011 om 09:49

Maw en anderen

Ha, leuk dat je naar de Efteling gaat! In mijn beleving ga ik ieder jaar met de kinderen. Ik woon er vlakbij, dat scheelt en vind het zo'n leuk park. Ik hou helemaal niet van pythonachrige gevaartes, maar er is zoveel meer te beleven. De verwondering op de gezichten van mijn kinderen, daar kan ik maanden op teren. Vroeger ging ik ook ieder jaar een keer.
De afgelopen jaren maakte ik gebruik van de kortingsactie van AH. Maar jeetje, de prijsverhoging nu is wel drastisch. De parkeerkosten zijn ook fors. Ik neem trouwens ook altijd een rugzak vol eten en drinken mee. Ik denk eraan om dit jaar over te slaan, maar aan de andere kant hoeven we dit jaar nog maar voor twee kinderen te betalen, volgend jaar voor drie.

Sascha2

Sascha2

11-03-2011 om 09:56

Slagharen

We zijn twee jaar geleden in Slagharen geweest en ik vond er niet veel aan. Weinig sfeer, ook rijen en bovendien vind ik het ietwat vergane glorie. Maar ik kan me de gedachtengang van Cobi helemaal voorstellen. Niets zo fijn als je kinderen zelf hun gang kunnen gaan en jezelf wat anders kunt. Maar mensen, de Efteling... Net als Brabander al schrijft: alles klopt gewoon! Veel groen en bloemen, alles in de sfeer van Pieck en heel sfeervol. De prijsverhoging vind ik buitensporig, maar als ik moet kiezen voor een pretpark dan is het de Efteling. Euro Disney ken ik niet, bn er nooit geweest en ergens vermoed ik dat dat zo zal blijven

Jet Burg

Jet Burg

11-03-2011 om 10:06

Margriet*

"Trouwens Jet 2x per jaar naar Eurodisney is dat leuk?" Het stond er niet bij, maar ik had het over de Efteling. Eurodisney nog maar 2 keer in mijn leven gedaan, toen vond ik het veels te druk.

Tijgeroog

Tijgeroog

11-03-2011 om 10:48

Abonnement

Wij hebben dit jaar een abonnement voor de Efteling, de prijs daarvan is amper gestegen terwijl hij nu veel langer geldig is (14 maanden ipv 1 zomerseizoen)
We wonen er dichtbij en de jongste gaat in het najaar naar school dus tot die tijd kan ik nog elke dag met haar gaan terwijl de oudste op school zit. (continurooster) Daarna kan ik me in m'n uppie op de achtbanen gaan uitleven terwijl ze allebei op school zitten.
Hierna komt er voorlopig trouwens geen abonnement meer, dan hebben we weer tijd over voor andere dingen.

Slagharen

Ik woon zo ongeveer om de hoek en ben er ooit een keer geweest. Nou neuh, niet nogmaals dank u. En dat terwijl je er jaarlijks bijna gratis in kan met kortingsbonnen van een kledingwinkel.
Ik zal de volgende keer als ik bonnen krijg aan je denken, Cobi.
Overigens wil oudste zoon dit jaat wel een abbonnement op walibiworld waar we in de weekenden vaak zo dichtbij zitten dat hij er met vrienden heen kan fietsen. Ik denk dat we hem dat als verjaardagscadeau geven.

Zonneschijn

Zonneschijn

11-03-2011 om 11:42

Slagharen

Ik vind Slagharen wel leuk! Vorig jaar sinds jaaaaren geleden weer eens geweest en vond het een toppark. Niks geen vergane glorie (ik weet niks van de huisjes, heb er nog nooit gelogeerd maar niet alle huisjes staan onder het reuzenrat, er zijn er vast meer met meer privacy). Ok, niet te vergelijken de Efteling want dat vind ik een heerlijk mooi park. Heel ruimtelijk opgezet. Dit jaar gaan wij ook weer naar de Efteling. Laatste keer was alweer 4 jaar geleden.

ishtar

ishtar

11-03-2011 om 11:54

Slagharen

Ik ken het nog van vroeger, toen er nog echte pony's liepen in de achterste schuur. Ik was dan ook zwaar teleurgesteld toen ik er (tijdje geleden) met mijn kinderen was en er zo'n mechanische paardenbaan stond.
Ach, t is verder best een leuk park, als je je verwachtingen wat hebt bijgesteld, ik kom er nog wel eens met kortingsbonnen.

Tirza G.

Tirza G.

11-03-2011 om 14:00

Efteling

De Efteling is het leukste en beste pretpark dat er is. En ik kan het weten, ik ben zelfs in Disneyland Florida geweest. Ik ben denk ik gewoon een snob. Als ik naar een pretpark ga, ga ik naar de Efteling, gewoon het beste. Als ik naar een circus ga, ga ik naar Cirque du Soleil. Idem. En als ik dat niet kan betalen, ga ik niet. Dan wacht ik gewoon een jaartje.

Tirza

Fiorucci

Fiorucci

11-03-2011 om 15:28

Tirza

Helemaal eens, al is Epcot Centre ook erg leuk!
En Cirque, geen leukere voorstelling dan Saltimbanco..

Emmawee

Emmawee

11-03-2011 om 16:45

Pelle

Bedankt voor de tip!
Groetjes, Maw.

Kaaskopje

Kaaskopje

11-03-2011 om 21:46

Temet

Als geboren en getogen Alkmaarder, zoals mijn man ga je langs de kant staan bij de optochten en dus niet naar de Efteling. Ik durf het niet eens vóór te stellen Hoewel... mijn dochters zijn hier ook geboren en getogen. De oudste maalt niet zo om tradities, dus ook niet om die van 8 oktober.

NaShA

NaShA

11-03-2011 om 22:30

Slagharen geweldig!

Ja, misschien wat gedateerd hier en daar (hoewel het best opgeknapt en veranderd is door de jaren heen), de huisjes zijn niet groot, maar prima (zelfs voor een fervent Disney-ganger als wij!). De kinderen vonden het H E L E M A A L geweldig, kunnen bijna overal alleen in, en lekker overzichtelijk dat park! Zou zo weer gaan!

Emmawee

Emmawee

11-03-2011 om 22:35

Kaaskopje

Ik ben geen geboren Leienaar, maar toch voelt het voor mij ook wel een beetje als verraad hoor, om met het Leidens Ontzet richting Kaatsheuvel af te reizen. Maar ik denk dat ik me daar maar eens een keer overheen zet.
Groeten, Maw.

Tink

Tink

12-03-2011 om 00:59

Juist

Efteling is gewoon het beste . We zijn ook eens in het Land van Ooit geweest (bestaat inmiddels niet meer) en dat viel op de een of andere manier vreselijk tegen. We zijn verwend denk ik, gewend aan Eftelingkwaliteit.
Inderdaad alles klopt. Ik zou het ook prima vinden om er een dag alleen maar te wandelen, zeker in de zomer als alles bloeit, maar ook nu al. Het tiereliert er van de vogels, nog even en dan komen de eekhoorns ook weer tevoorschijn en zijn er overal jonge eendjes. Genieten.

Sascha2 en Tijgeroog, volgens mij moeten we eens een Eftelingmeetinkje op touw zetten, ook ik woon in de buurt!

Jade

Jade

12-03-2011 om 09:53

Het is...

...dit jaar 22 jaar geleden dat ik voor de eerste keer naar de Efteling ben gegaan (en tevens ook de laatste keer). Het Land van Laaf net in opbouw.....het wordt tijd dat ik er weer eens een kijkje ga nemen.

Maar dat zal dan volgend jaar worden, omdat ik nu mijn budget wil gebruiken voor onze vakantie.

Het is heel duur, maar ik geloof wel de moeite waard. Eten en drinken nemen we dan zelf wel mee.

Jaren geleden zijn we naar Ulm geweest (Legoland). We stonden voorbij het hek, hadden dus al betaald en moest even bijkomen van het bedrag.....we hebben ons wel de hele dag vermaakt, dat zou in een dierentuin (hoe mooi ook) ons niet gelukt zijn.

Tijgeroog

Tijgeroog

12-03-2011 om 20:24

Tink (eftelingmeeting)

Lijkt me leuk. Onze jongste meiden zijn ook even oud, dus die vinden dat vast ook leuk. Een keer op een woensdagmiddag misschien?

Ik ben het er ook mee eens dat alles klopt, de aankleding, de muziek enzo. We zijn vanmiddag spontaan nog even geweest, samen met een buurmeisje dat ook een abonnement heeft.

Ben je gisteravond trouwens nog in Loon op Zand geweest?

Tink

Tink

12-03-2011 om 21:11

Tijgeroog

Nee, wat was daar te doen?

Tink

Tink

12-03-2011 om 21:12

Enne, leuk plan

... een woensdagmiddag! Wel graag eentje met mooi weer

Tijgeroog

Tijgeroog

12-03-2011 om 21:39

Tink (ot)

De sterrenkijkdagen, zie een ouder draadje in off topic.

En weet jij welke woensdagmiddag er goed weer voorspeld is?

Sascha2

Sascha2

12-03-2011 om 23:29

Tijgeroog en tink

Kijk, dat zijn goede ideeen: minimeeting in de efteling . Grappig, Tink, ik had geen idee dat je bij me in de buurt woont. En de Drunense duinen bezoek ik ook geregeld.

Tink

Tink

13-03-2011 om 00:58

Lol

Wie weet hoe vaak we elkaar al zijn tegengekomen... grappig hoor.
Achja de sterrenkijkdagen! Wel over gehad met Tinkman maar dat is er dus niet van gekomen.
Euuhhh geen idee helaas welke woensdagmiddag het mooi weer is. Als ik dat kon was ik rijk denk ik . Maar als de voorspellingen een keer goed zijn kunnen we het vast wel wagen toch?
En nu moet ik echt naar bed, gaaaaaaaap

Sascha2

Sascha2

13-03-2011 om 09:52

Ha tink

Nou, ik zal voortaan mijn ogen richten op een gezin met vier kinderen, kan vast niet missen

joer

joer

16-03-2011 om 19:37

Leidens ontzet

Hier ook een Leienaar...

Aantal jaren geleden doordeweeks op 3 oktober naar de Efteling geweest. Heerlijk rustig. De jongens rende vanuit de atractie direct weer naar de voorkant en deden direct weer een ritje.

Ook veel duitsers in het park want ook voor hen is 3 oktober een feestdag.

Groetjes JOER.

Niet op koninginnedag

Jaren geleden had ik dat ook gehoord, Koninginnedag in de Efteling, het zou dan helemaal niet druk zijn. Helaas dachten de andere duizenden mensen dat ook. Lange, lange rijen waren het.

Ik ben ook eens naar Bobbejaanland in België geweest op Koninginnedag, dat idee hadden dus ook vele andere Nederlanders.

Sindsdien mijd ik alle attractieparken op Koninginnedag.

Inderdaad savon

Wij zijn een paar jaar terug op koninginnedag naar de Efteling geweest en het was er echt verschrikkelijk druk. Dat doen we dus niet meer.
Ik heb ooit hier op het forum gelezen dat moederdag een gunstige dag is om te gaan, maar vanwege het verplichte bezoek aan mijn schoonmoeder heb ik dat zelf nog nooit uit kunnen proberen.
Je moet er nog een tijdje op wachten, maar de beste dag Efteling die ik tot dusver heb gehad was tijdens het WK, Oranje voetbalde die dag 's middags en er was bijna niemand in het park. Joris en de draak was nog maar net open en zoon en ik konden meteen doorlopen en instappen, zo rustig was het.

Tink

Tink

17-03-2011 om 13:09

Carnaval

Dát bleek een uitstekende Eftelingdag. De ene helft van NL vierde carnaval en de andere helft was op vakantie volgens mij . Hoe dan ook, we konden overal zó doorlopen.
Koninginnedag heb ik geen ervaring mee (check even het schema op de site zou ik zeggen?), wel weet ik dat 2e kerstdag géén goed idee is

Ideale dag

om met je kinderen naar pretparken te gaan zijn de studiedagen of een dag waarop de leerkrachten met z'n allen op de hei zitten. Heel Nederland keurig op school en jij naar de Efteling, Slagharen, kinderboerderij. ( eventueel met de leerkrachten van je school die helemaal niet team builden op de hei, maar in de Efteling.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.