Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Einde van de lockdown


Tango

Tango

15-08-2021 om 12:38 Topicstarter

tsjor schreef op 15-08-2021 om 12:27:

Testen voor toegang is bedoeld voor niet-gevaccineerden of mensen die geen corona hebben gehad. Dit om te voorkomen dat er indirect toch sprake zou zijn van een vaccinatieplicht. Het is een sneltest, met wattenstaafje in de neus, waarbij je binnen 2 uur de uitslag krijgt. Tsjor

Dat is niet duidelijk hoor. Ik zou dan toch moeten testen, want ik ben wel gevaccineerd maar heb geen corona gehad. Maar ik denk dat je bedoelt mensen die niet gevaccineerd zijn en geen corona hebben gehad.

En wat een sneltest is, dat weet ik inderdaad wel, het gaat me meer om de onduidelijkheid van het begrip testen voor toegang. Ik krijg daarbij het gevoel dat je sowieso moet testen, gevaccineerd of niet. Ik vind dus dat er een andere omschrijving moet komen, controle voor toegang ofzo. 

Zouden jullie al wel naar een feestje gaan? Met vijftigers, man of 20, allemaal gevaccineerd. In een klein zaaltje? Deuren kunnen wel open, maar we kunnen niet echt buiten zitten.

Ja ik wel. Gevaccineerd loop je weinig risico.

Als het nu niet kan, wanneer dan wel? Ik heb bij het laatste bezoek aan mijn ouders ook weer gewoon een knuffel gegeven. We zijn eindelijk allemaal gevaccineerd, veiliger dan dit wordt het niet.

Lali schreef op 17-08-2021 om 16:45:

Zouden jullie al wel naar een feestje gaan? Met vijftigers, man of 20, allemaal gevaccineerd. In een klein zaaltje? Deuren kunnen wel open, maar we kunnen niet echt buiten zitten.

Nee niet als we niet ook buiten onder parasols konden. Ik stel dat zolang mogelijk uit.

Gr Angela

De Belgen breien er een eind aan. Einde maatregelen per 1 oktober, einde noodtoestand in zicht. 

Ad.nl

België laat een groot deel van de coronaregels los. Cafés en restaurants mogen vanaf 1 september weer tot even laat openblijven als voor de coronacrisis, gasten mogen aan de bar staan en met zoveel mensen aan tafel als ze willen. En dat zonder coronapas. Wie wil dansen, moet wel nog een maand extra geduld hebben.

De succesvolle strijd tegen het coronavirus laat de versoepelingen toe, hebben de verantwoordelijke ministers gisteren besloten. Er raken weer wat meer mensen besmet dan aan het begin van de zomer, maar de stijging is niet schrikbarend. Veel mensen zijn al ingeënt, behalve dan in Brussel. De maatregelen in de hoofdstad worden daarom nog niet versoepeld.

België kiest voorlopig niet voor verdere beperkingen voor mensen die niet zijn gevaccineerd. Café- en restaurantgangers hoeven aan de deur niet te bewijzen of ze bijvoorbeeld ingeënt of onlangs negatief getest zijn.

Wel wordt de druk om een prik te halen nog wat groter. Wie in de zorg werkt, moet zich straks laten inenten.

Belgen hoeven ook niet langer thuis te werken, maar mogen weer naar kantoor. Al krijgen bedrijven wel het advies om thuiswerk mogelijk te blijven maken. De autoriteiten bereiden zich verder voor op het beëindigen van het speciale bestuursregime dat ruim anderhalf jaar geleden werd ingesteld om het overheidsoptreden te stroomlijnen en de epidemie er zo onder te krijgen.

Ben benieuwd hoe dat gaat uitpakken in België. Qua vaccinatiegraad ontloopt Nederland België nauwelijks, hopelijk kunnen wij er van leren, ook versoepelen of juist niet. 

skik schreef op 21-08-2021 om 14:39:

Ben benieuwd hoe dat gaat uitpakken in België. Qua vaccinatiegraad ontloopt Nederland België nauwelijks, hopelijk kunnen wij er van leren, ook versoepelen of juist niet.

Ik ben ook heel benieuwd. In het VK gaat het nu al een hele tijd heel goed,  met alles weer normaal. De Belgen zijn alleen met tweede vaccinaties iets verder dan wij, maar over een paar weken zijn wij ook zover.

 Ik zag trouwens dat in Brussel de vaccinatiegraad lager is en dat daarom daar nog wel maatregelen blijven. Denk niet dat we dat hier hoeven te proberen. Heel Nederland terug naar normaal, behalve Rotterdam,  Amsterdam, Staphorst en Urk.

Pief schreef op 21-08-2021 om 15:15:

[..]

Ik ben ook heel benieuwd. In het VK gaat het nu al een hele tijd heel goed, met alles weer normaal. De Belgen zijn alleen met tweede vaccinaties iets verder dan wij, maar over een paar weken zijn wij ook zover.

Ik zag trouwens dat in Brussel de vaccinatiegraad lager is en dat daarom daar nog wel maatregelen blijven. Denk niet dat we dat hier hoeven te proberen. Heel Nederland terug naar normaal, behalve Rotterdam, Amsterdam, Staphorst en Urk.

Vind je? In de UK stijgen de besmettingen sinds juni, dalinkje eind juli, begin augustus maar nu weer stijgend, gisteren 37.000 nieuwe gevallen. Dat zijn relatief hogere cijfers dan in Nederland. 

skik schreef op 21-08-2021 om 16:22:

[..]

Vind je? In de UK stijgen de besmettingen sinds juni, dalinkje eind juli, begin augustus maar nu weer stijgend, gisteren 37.000 nieuwe gevallen. Dat zijn relatief hogere cijfers dan in Nederland.

Ik kijk alleen nog naar de ziekenhuizen en daar was een hele lichte stijging te zien, maar prima te behappen.

Van Dissel zei al tijdens de briefing deze week dat iedereen die nog niet gevaccineerd is corona zal krijgen. Hoe snel dat gaat bepaalt de druk op de zorg. Allemaal tegelijk is niet zo handig. Maar zo'n gecontroleerde circulatie van het virus,  zoals in het VK, is ook wat het kabinet hier voor ogen heeft. En besmettingen zijn dan op zichzelf geen issue.

Hmm, misschien is 700 opnames per dag de afgelopen maand (en gemiddeld 100 doden per dag) niet zo'n probleem voor de NHS, maar ik vind het veel. En in vergelijking met Nederland hogere aantallen bij zowel besmettingen, ziekehuisopnames en doden.

skik schreef op 21-08-2021 om 17:48:

Hmm, misschien is 700 opnames per dag de afgelopen maand (en gemiddeld 100 doden per dag) niet zo'n probleem voor de NHS, maar ik vind het veel. En in vergelijking met Nederland hogere aantallen bij zowel besmettingen, ziekehuisopnames en doden.

Ze zaten al bijna net zo hoog op Freedom Day. Sindsdien maar 10 procent stijging. En alles is daar open, inclusief het nachtleven. Zonder testen oid. Toch wel heel hoopgevend. HdJ had het over standaard 250 covid ic bedden als ook de zorg moet worden ingehaald. Dus die stijging van 10 procent kunnen wij hebben. En hier komt er ook nog testen voor toegang bij. Moet lukken. Vind ik dan. We zullen begin september wel horen hoe het OMT er over denkt. 

De Belgen hebben momenteel trouwens bijna net zoveel mensen in de ziekenhuizen liggen dan wij, bij minder inwoners.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.