Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Vic

Vic

21-05-2012 om 12:13

Ek voetbal

Ik ben, niet gehinderd door enige kennis, een poultje aan het invullen voor het EK-voetbal. Nu heb ik Spanje als winnaar voorspeld, en Wesley Sneijder als topscorer. Heeft dat een beetje kans?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Successen uit het verleden zijn geen garantie voor de toekomst

Maar met Spanje als regerend wereldkampioen en Sneijder als één van de vier topscorers van het afgelopen WK is dit wel een veilige keus.

Maar je kan ook de voorspellingen van het EK-orakelvarken volgen, in de hoop dat die net zo succesvol is zijn voorganger de inktvis.

skik

Kaaskopje

Kaaskopje

21-05-2012 om 12:28

Ik zou

een andere topscoorder kiezen. En Nederland als winnaar. Nederland schijnt favoriet te zijn volgens mijn voetbaldochter.

Kaaskopje

Kaaskopje

21-05-2012 om 12:32

Lijstje

Ik heb het lijstje van Europese topscorers (scoorders/scorers... ik weet het niet) opgezocht:

http://eurorivals.net/top-scorers.html

Vic

Vic

21-05-2012 om 12:42

Ojee

Dat van Spanje wist ik niet. Daar moesten 'wij' dus tegen in de laatste WK-finale? Hmmm ik kan er natuurlijk op gokken dat de andere deelnemers iets verrassender invullen. Ik dacht ook nog aan Beckham, maar die ziet er tegenwoordig zo netjes uit dat ik niet weet of hij nog kan voetballen.

Uhm vic

Beckham is dit EK niet geselecteerd voor het Engelse elftal...

Chris

Tirza G.

Tirza G.

21-05-2012 om 15:13

En nog een domme vraag

Wanneer begint dat EK? Ik was me vrijdagavond ineens gewaar van een Belangrijke Wedstrijd en dacht dat dat het al was Maar nee, afgaand op de krantjes van Aldi en Lidl moet het nog kómen. Jeumig. Wanneer begint dat gedoe en beter nog, wanneer is het klaar?

Tirza

mama 5

mama 5

21-05-2012 om 15:17

Tirza

Het begint op 8 juni en de laatste wedstrijd is 1 juli. Ten minste, dat staat op de kalender die voor mij hangt.
Sterkte in deze zware tijd.....

Tinus_p

Tinus_p

21-05-2012 om 15:29

Aanvulling voor tirza

http://en.wikipedia.org/wiki/Euro_2012

De Echt Belangrijke Dagen zijn 9, 13 en 17 juni. Dan speelt NL.

Nav tinus

"De Echt Belangrijke Dagen zijn 9, 13 en 17 juni. Dan speelt NL."

En daarna niet meer, als het een beetje mee wil zitten

Groeten,

Temet

Mea Proefrok

Mea Proefrok

21-05-2012 om 16:30

Hahaha temet

Ik heb het volledige speelschema al in de huisagenda gezet, want ik heb een liefhebbert die alles kijkt. Ook Slovenie - Faroer Eilanden ofzo. Al doen die niet mee, geloof ik.
Vic, ik vind het hilarisch en ontroerend dat je Beckham als topscorer wilt opgeven. Zou hij zelf best verguld mee zijn, denk ik.
Verder geen tips. Ik heb tegen man al gezegd dat de nu al flink opkomende oranjekoorts erop duidt dat we eruit gaan in de groepsfase. Zoiets als een finale moet tegen alle verwachtingen in gebeuren, niet op afroep.

Mea

"Ik heb tegen man al gezegd dat de nu al flink opkomende oranjekoorts erop duidt dat we eruit gaan in de groepsfase"

Nee hoor. Bij het WK was de oranjekoorts ook aanzienlijk en toen is Oranje nog best ver gekomen. En het vorige EK gingen ze toch ook door na de groepsfase? Of niet? Ja toch? (weet het dus niet eens meer...)

Wat me wel weer verbaasd is dat de middenstand toch iedere keer weer nieuwe variaties op het thema "oranje meuk" weten te brengen. Over milieu-onvriendelijk gesproken, ze kunnen de oude voorraden van de vorige keren toch gewoon uitverkopen?

Misschien een leuk wetsontwerpje voor Groen Links, als ze de leiderschapsperikelen wat te boven zijn: oprichting van een Nationaal Oranje Depot waar alle herbruikbare oranje meuk na gedane zaken wordt opgeborgen, om bij de volgende gelegenheid weer uitgedeeld te worden. Aangevuld met restanten uit de onverkochte voorraden. Brengt de economie van China wel een gevoelige klap toe, maar wat het zwaarst is moet het zwaarst wegen

groeten,

Temet

verbaast. Met een t

Brianna F

Brianna F

21-05-2012 om 19:08

Tirza

**Jeumig. Wanneer begint dat gedoe en beter nog, wanneer is het klaar?**

Grinnik! Ik lijd met je mee. 3 dochters en alle drie met hun vader oranjekoorts. Sjucht.

Tirza G.

Tirza G.

21-05-2012 om 21:03

O maar

ik lijd niet hoor. Er wordt hier niet gekeken, ik zou niet weten door wie. Natuurlijk zijn er wel meer populaire programma's zoals Izar al zegt, maar daar kun je dan geen vla van kopen bij de Appie. Een máánd, duurt dat gedoe een maand? Goeie help.
En is het dan eerst tegen mekaar in je eigen pouletje en dan dat gedoe met achtste, kwart en halve finales enzo - dat je meteen naar huis mag als je verliest? Dan is er nog wel wat te hopen, toch?

Tirza

Kaaskopje

Kaaskopje

21-05-2012 om 21:26

Vic

Advies van man: Nederland en Van Persie. Klaas Jan Huntelaar maakt ook een goede kans, maar hij zou toch voor Van Persie gaan.
Hij verwacht dat Portugal er eerder uitligt dan Nederland waardoor Ronaldo minder wedstrijden speelt dan Van Persie.

Vic

Vic

21-05-2012 om 21:33

Portugal

Die had ik eerst ook door laten gaan, maar bleek in dezelfde groep als Nederland en Duitsland. Tja, Duitsland gaat misschien wel winnen en ik kon het niet over mijn hart verkrijgen om Nederland niet door de voorronden te laten komen, dus Portugal ligt eruit. Ik kijk normaal nooit voetbal, maar van zo'n EK-wedstrijd vind ik de laatste 5 minuten wel leuk. En de herhaling van de doelpunten. Op de een of andere manier ben ik altijd net plassen of drinken inschenken als er gescoord wordt

Brianna F

Brianna F

21-05-2012 om 21:44

En ik

zit doorgaans buiten in de tuin te lezen en hoor aan het aaaaaah of oeeeehh van buren links, rechts en achter wel wat de stand is.

En ik

vind voetballen ook niet erg leuk, maar de genoemde wedstrijden van Oranje gaan we met een groep Nederlanders in een pub hier in Schotland kijken, ja zelfs in het Oranje gehuld. Dat had ik nu 15 jaar geleden nooit kunnen bedenken :o)

kastanjet

kastanjet

22-05-2012 om 07:01

Zou knap zijn als Messi topscoorder werd. Dat is een Argentijn en die spelen doorgaans niet op een EK...

Snuggle's

Snuggle's

22-05-2012 om 14:05

Plassen vic?!

Wie gaat er nou plassen of drinken inschenken tijdens de wedstrijd ?

krin

krin

22-05-2012 om 14:25

Nou, snuggles

Zo te lezen moet Vic dat vooral blijven doen, want als zij weg is, vallen de doelpunten!

tonny

tonny

22-05-2012 om 19:37

Mijd blokker!

Man man ik moest haast mijn zonnebril grijpen toen ik het pand betrad, een en al oranje. Artikelen voor de verkoop en de hele winkel afzichtelijk versierd.

Een enkel vlaggelijntje vind ik ik niet erg hoor, maar je kunt alles overdrijven.

Ach ja bij dat soort voetbaltijden heb ik heimwee naar toen mijn zonen nog op de basisschool zaten. Ze zaten met een hele club vrienden voor ons mini-TV-tje en bij elk doelpunt renden ze in optocht toeterend het huizenblok rond. Ik herinner me dat er een keer gescoord werd terwijl ze nog weg waren
Jaja, dat had wel wat.

En dan dat vriendje dat huilend naar boven vertrok toen Nederland achter was komen te staan, diepe diepe ellende. Na een tijdje kon zijn moeder hem gelukkig roepen: kom maar hoor S, ze staan weer gelijk.

Hahaha. Lijkt me een leuke anecdote op zijn trouwerij, deze zomer.

Brianna F

Brianna F

22-05-2012 om 19:56

Deathwish 4

Meneer F heeft een oranje shirt gescoord en is vastbesloten het naar z'n werk aan te trekken als Nederland wint.
P.s. Hij werkt in Duitsland.

Snuggle's

Snuggle's

22-05-2012 om 20:18

Haha krin

Dat is waar ja, vooral blijven plassen Vic! Jammer dat je bij de finale twee jaar geleden niet een keertje extra bent gegaan.

Vic

Vic

22-05-2012 om 20:27

Snuggle's

Ik heb geprobeerd daaraan mee te werken, juist omdat het zo goed ging met scoren iedere keer als ik niet keek. Dus die wedstrijd heb ik helemaal niet gezien, ik was alleen thuis. En ik wachten op juichende mensen en toeterende auto's door de straat, dat viel wel even tegen ;-( Overigens verheugt jongste zich er alweer op dat ze op haar vuvuzela mag toeteren. Dat mag alleen bij doelpunten (van wie dan ook).

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.