Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Nasha 1st

Nasha 1st

07-07-2009 om 21:48

En weer eens een non-vraag, hoe werkt dat in de tour de france

het is iets dat man en ik ons al jaren afvragen....hoe berekenen ze die tijden van de tour? Soms staat zo'n favo op een lage plek, komt dan met het peleton tegelijk over de streep en huppa, staat ineens in de top 10 ofzo....ik snap er geen jota van....

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vic

Vic

07-07-2009 om 22:08

Voorbeeld?

Ik zie wel altijd dat ze bij het klassement van de etappe zt (zelfde tijd) neerzetten. Dus dan telt voor nr 12 dezelfde tijd als nr 1. Het lijkt me niet dat een renner die op nr 30 stond, 30 seconden later binnen komt met het peleton, ineens in de top 10 komt (tenzij hoger geplaatsten nóg later binnen kwamen).

Het enige dat ik kan bedenken

is dat die favo toch eerder binnen is dan de andere renners die met hem concurreren om de bovenste plekken. Alle mannen in het peloton krijgen dezelfde tijd, er moet dan een groepje met de concurrenten later binnenkomen dan het voorste peloton.

Ik ben al 19 jaar tourweduwe, even mijn man aangesproken: het peloton krijgt één tijd tot er een gat valt, dan krijgt de groep daarna de tijd van de eerste renner van die groep (als je me nog kunt volgen).

amk

amk

07-07-2009 om 22:42

Yep

hier geen tourweduwe, want mijn ex en ik zijn nog steeds even fanatieke tour fans. Zijn huidige vrouw snapt er niets van haha.

Maar de gaten theorie was wat ik ook wilde vertellen.

Nasha 1st

Nasha 1st

07-07-2009 om 22:45

Lol...

ik zie al, je moet er dus echt wel in zitten om het te snappen, jullie uitleg brengt nog geen aha-erlebnis naar boven in ieder geval hahahahahah

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.