Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

sassie

sassie

26-08-2011 om 08:43

Erg schrikken! [bijna-aanrijding op snelweg]


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Audi

Eergisteren reed ik achter een Audi 6 die met 60 km/h duursukkelde waar je tachtig mag. Kijk, dat verwacht ik dan niet.

Trouwens, in vooroordelen zit meestal wel een kern van waarheid, net als in cliché's.

Chris

Belle Époque

Belle Époque

30-08-2011 om 14:03

Soort auto

"Ik rijd in een Chrysler Grand Voyager. Dus lang, breed & hoog. En ik krijg bijna overal voorrang, en mag praktisch altijd eerst bij een wegversmalling of wat voor blokkade dan ook. Het is opvallend maar waar. Net of ze bang voor je zijn of zo..."

Ik heb vaker gemerkt dat elke auto een andere reactie oplevert. Toen ik nog een mini-Japanner reed, en inhaalde op de snelweg (zelfs met 130, mijn oude Subaru Jumbo haalde zelfs de 150, sssssst, niet verder vertellen!) had ik veel sneller geïrriteerde bumperklevers in mijn nek dan met een "gezinsauto".
Ik heb, jaren geleden, gehoord dat je in Parijs sneller voorrang kreeg als je een gedeukte auto had, omdat ze dan dachten "die gaat niet opzij, laat ik dat maar wel doen". Ik rij zelf in gedeukte auto's omdat die zo lekker goedkoop zijn tweedehands en heb dit een paar jaar geleden uitgeprobeerd op o.a. de Champs Élysées. En verdomd...! Het was echt waar! )

Belle Époque

Belle Époque

30-08-2011 om 14:08

Lorwyn

Ik heb in '84 mijn rijbewijs gehad, mijn rij-instructeur waarschuwde me voor "mannen met hoedjes op" Dat waren in die tijd meest bejaarden die eigenlijk allang hun rijbewijs hadden moeten inleveren en stug 70 op de snelweg reden... )

Primavera

Primavera

30-08-2011 om 18:37

Stug 70 op de snelweg...

Zo heb ik een complete aversie voor Fiat Panda's wat kennelijk de meest uitverkoren auto is van ouden-van-dagen en vrouwen die eigenlijk bang zijn om te rijden.
Op de terugweg van vakantie als we dan weer achter zo'n sliert auto's zaten omdat iemand weer veel te langzaam reed. Als gezin speculeerden we er dan over of het door twee elkaar inhalende vrachtwagers of een panda-rijder werd veroorzaakt. De Panda-rijders bleken de meeste vertragingen in de verkeersstroom op hun geweten te hebben.
Ja maar, zei oudste dochter na de eerste 3, dat zijn ook oude Panda's het is logisch dat daar dan ook oudere mensen in rijden. Hylarisch was dan ook de ondekking dat de volgende vertraging door een nieuwe Panda bleek te worden veroorzaakt. Die auto blijkt kennelijk toch de favoriete keus van hopeloze rijders.
Primavera

100%mama

100%mama

06-09-2011 om 10:46

Oef

dat is schrikken!

Gisteren toen wij naar de Efteling reden was er aan de andere kant ook weer een vreselijk ongeluk gebeurt, bestuuder is op de plank uit de auto gezaagt, bah, vreselijk!

Wij reden terug na een dagje vol pret en plots wil daar een vrachtwagen inhalen, hij gooide zo zijn stuur om en het is dat we goddank konden uitwijken, want zijn zijkant had zo die van ons geraakt!

Overigens, dat echtpaar is een collega van mijn man, vreselijk!

Puck

Puck

06-09-2011 om 20:40

En bedankt primavera

"Die auto blijkt kennelijk toch de favoriete keus van hopeloze rijders"
Ik heb 10 jaar een Seat Marbella gereden, dus eigenlijk hetzelfde als een panda. Maar ik hoop dat uitzonderingen de regel bevestigen.
Maar ik herken heel erg wat Belle zegt: dat het soort auto uitmaakt hoe er gereageerd wordt. In de pinda had ik veel meer malloten die dachten dat ze in mijn achterbak moesten gaan hangen dan in mijn opvolger die een stuk blitser en moderner is. En als ik in onze gezins-SUV rijdt dan komen ze al helemaal niet in de buurt. Terwijl ik in alle auto's toch dezelfde rijstijl aanhoudt.
En tja, de situatie die Sassie meemaakt zijn eng. Ooit zelf een ander voorval gehad: Ik reed rechts, gewoon 120 en werd op dat moment ingehaald aan de linkerkant. Komt er ineens vlak voor me vanaf de vluchtstrook een $&%#@ de snelweg opgekacheld met een vaartje van een kilometer of 40/u. Met gierende banden en een geur van verbrand rubber had ik gelukkig de tegenwoordigheid van geest om de vluchtstrook op te sturen (naar de linkerbaan kon ik immers niet) en ik heb zelfs al voluit remmend die auto nog ingehaald. Toen ben ik bij het benzinestation verderop gestopt om even de bibbers uit mijn lijf te laten gaan.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.