Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Mamvantwee

Mamvantwee

11-05-2009 om 11:01

Ergernis: dat liedje voor het songfestival


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
liora

liora

17-05-2009 om 12:34

Beter

Hoi,

Het was gisteren een stuk beter te pruimen inderdaad. Maar laten we 1 dingetje niet vergeten: de halve finales waren zo verdeeld dat de meeste Oost-Europese landen in de tweede halve finale zaten. Als ze evenredig over beide rondes waren verdeeld, zouden er veel minder West-Europese landen in de eindronde hebben gezeten, vrees ik.

In de halve finales mogen alleen de deelnemende landen aan die halve finale stemmen, en tellen alleen de televoters, er is dan dus geen vakjury.

Maar goed, gisteren een terechte winnaar. Het kan dus toch nog, winnen als West-Europees land, maar dan moet je dus een supergoed liedje hebben.

Liora

Ellen

Ellen

17-05-2009 om 15:26

Misschien een optie:

1 halve finale met alleen oost-europese landen en 1 halve finale met west-europese landen?

Polly Shearman

Polly Shearman

17-05-2009 om 18:10

Maar 2 landen

hebben op de toppers gestemd, denemarken 2 maal en albanie 10 maal.

daar zouden ze toch geen smsjes mee bedoelen?? echt maar 12 smsjes voor nederland???!

Ellen

Ellen

17-05-2009 om 22:09

Ja maar

Op die manier staan er evenveel oost- als westeuropese landen in de finale.

En ik begrijp niet zo goed wat je met om de beurt bedoelt?!

Tinus_p

Tinus_p

18-05-2009 om 11:37

Sini

Sini:
"http://europa.eu/"
Het eurovisiesongfestival heeft niets met de EU te maken, bijdeweg.

Mamvantwee

Mamvantwee

18-05-2009 om 15:11

Top 5...

Die top 5 die elk jaar meedoet, had volgens mij niets te maken met de score in het vorige jaar. Het zijn de 5 landen die financieel het meeste bijdragen aan het songfestival en daarom altijd mee mogen doen aan de finale. Maakt toch ook weer een verschilletje vind ik...

Mamvantwee

Mamvantwee

Mamvantwee

18-05-2009 om 15:55

Aha

Ik snap het, ik had niet alle posts gelezen en ging nog even uit van de huidige top 5, ipv het voorstel voor een nieuwe top 5.

Weet je wat: ik ga nu ook luisteren naar mezelf en niet meer nadenken over het songfestival. Samen niet meer meedoen, ok?

groet, Mamvantwee

Ellen

Ellen

18-05-2009 om 16:15

Dank je tinus..

Dacht al dat het aan mij lag maar Sinilind heeft het zelf niet zo begrepen denk ik.

By the way: Er zit toch wel een oost-europees (foei, mag ik dit woord nog wel gebruiken?) luchtje aan de winnende inzending:
De jongeman is geboren en getogen in Wit-Rusland.
Zal hem toch wel fiks wat stemmen uit de Ex-Sovjetstaten hebben opgeleverd, denken jullie niet?

Zou Victoria Koblenko nog om te turnen zijn tot zangeres?
Misschien dat we dan een kans maken..

Ellen

Ellen

18-05-2009 om 16:19

Pelle

Jouw idee kan ik me wel in vinden.

Maylise

Maylise

18-05-2009 om 18:59

Niet politiek, niet cultureel

Ik heb wikipedia er eens op nageslagen maar daaruit maak ik op dat het songfestival niet zo veel met europeese cultuur te maken heeft. Alle landen die van een bepaalde uitzend club lid zin mogen meedoen. Ook landen die helemaal niks met Europa hebben maar wel bij de club zitten zoals Israël,Armenië Libanon, Marokko, Egypte, Libië en Jordanië mogen mee doen. Van die landen doet alleen dus Israël en Armenië actief mee maar niks staat de andere leden van de European Broadcasting Union in de weg om mee te doen. Ze hoeven daarvoor niet in Europa te liggen.

En volgens wikipedia wil Qatar in 2011 meedoen.

Ik vind het songfestival best zoals het is hoor daar niet van. Alleen is het dus niet zo dat Oost Europa mee mag doen omdat ze Europees zijn maar omdat deze landen dus actief lid zijn van de EBU. Het heeft dus weinig met europese cultuur te maken.

Maylise

Ellen

Ellen

18-05-2009 om 19:07

Sinilind

Ik wil niet persee West en Oost scheiden in de zin van ieder een eigen songfestival.

Ik vind het alleen tenenkrommend dat al die kleine balkan- en sovjetstaatjes elkaar de punten toespelen.
Tekenend is toch dat die Cornald Maas bijna bij al deze
landen al meldt aan wie de 10 of 12 punten gegeven gaan worden?

Andere optie dan: terug naar de vakjury.

Groet

J.K.

J.K.

18-05-2009 om 20:32

Het is geen liedjeswedstrijd

Een vakjury zal het toespelen van de hoge punten naar bevriende buurlanden niet stoppen.

Dat was niet het geval in de tijd voor de televoting en zonder deelname van de Oost Europese landen. Wat heeft iedereeen toch opeens een romantisch beeld van het oude Songfestival.

Nederland gaf Israël punten en vise versa. De Scandinavische landen bedeelden elkaar hartelijk en Ierland en Groot-Brittannië bleken elkaars inzendingen altijd te hogelijk te waarderen.

De spelopvatting verschilt. Nederlanders denken dat het liedjeswedstrijd is. In andere landen zien ze het als een gelegenheid om vriendschappelijke banden of etnische verwandschap voor een groot publiek te etaleren. Een vakjury uit die landen zal geen andere spelopvatting hebben dat de televoters. Een goed liedje kan nog steeds wel hoog eindigen.

De liedjes en artiesten kunnen ook door een Idols-achtige vakjury gejureerd worden. Hierbij kan elke individueel jurylid met een druk op de rode knop het valluik in het podium openen waardoor de hele act in een modderbad wegzakt. Ik denk dat dit de kijkcijfers niet nadelig beïnvloedt.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.