Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

costa

costa

26-05-2011 om 10:04

Ergernis: detectiepoortjes kruidvat


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Fiorucci

Fiorucci

30-05-2011 om 07:02

Jessica

Ja, dat schreef ik ook al, heb ervaring met een van hun tassen..zucht..een label in de voering die ik dus moest slopen..jij ook,begrijp ik?

Puck

Puck

30-05-2011 om 09:29

Tink, niet zo stellig beweren

Misschien geldt dat voor jouw biebpas, maar de mijne werkt toch echt met iets van een chip oid erin. Dus niet zo stellig beweren dat het je biebpas niet zijn kan. Ook onze biebboeken zijn niet voorzien van een streepjescode, maar van een chip die aan de binnenkant van de kaft zit geplakt. Ook als ik de bieb uitga loop ik door detectiepoortjes die gaan piepen als een boek niet geleend is.

Fiorucci

Fiorucci

30-05-2011 om 10:42

Tink

Hier geen streepjescode op de biebpassen,maar ze werken net als een bankpas, met zo'n zwarte ehm...rand zeg maar. In de boeken zit een chip.

Pluk53

Pluk53

30-05-2011 om 11:53

Tegen het licht houden

vaak kun je de ingesmolten chip en "antenne" zien zitten als je de pas tegen een felle lamp houdt.

Fiorucci

Fiorucci

30-05-2011 om 12:26

Purk

Mijn biebpas ziet er hetzelfde uit als een bankpas, incl de bekende zwarte strip. Geen streepjescode te bekennen. Lees maar:
http://www.bibliotheekautomatisering.nl/mifare.html

meg

meg

30-05-2011 om 18:53

Ook gehad in efteling...

... ook daar 'piepte' ik terwijl ik door het detectiepoortje van een winkeltje liep: medewerkster riep meteen "heeft u misschien een abonnement en draagt u meerdere bij elkaar, tegen elkaar aan?" En dat was dus ook zo. Eén enkele pas was geen probleem, maar meerdere tegen elkaar reageerden bij het poortje...

Tink

Tink

31-05-2011 om 00:23

Het zal wel per systeem verschillen dan

Bij ons zijn het echt gewone plastic pasjes met een streepjescode erop. Geen zwarte magnetische rand of whatever. Dus ik snap het echt niet

Tijgeroog

Tijgeroog

31-05-2011 om 00:56

Tink

Ik ben lid van Bibliotheek Midden Brabant. Inderdaad een barcode en geen magnetische rand. Maar als ik boeken leen leg ik m'n pasje op de aangegeven plek op de uitleenbalie waarna de computer (meestal ) weet dat ik er ben en wie ik ben. Er zit daar geen barcodescanner, het maakt niet uit hoe ik m'n pasje neerleg, ik kan 'm er zelfs met portemonnee en al neerleggen. Er moet dus meer in het pasje zitten dan alleen de barcode die je aan de buitenkant kunt zien.

Fiorucci

Fiorucci

31-05-2011 om 07:02

Tink

Zie de link die ik gaf, er zijn nieuwere systemen.

costa

costa

03-06-2011 om 20:07

Biebpas

Ik heb het getest, het zijn echt de biebpassen....Kruitvat "kan er niets mee"en bij de bieb kreeg ik het advies de passen niet allemaal op elkaar te bewaren maar apart van elkaar in de portemonnee te doen. En ook daar zeiden ze "heel vervelend maar we kunnen er niets mee". Kortom, het is mijn probleem?! Nou ja, ik heb me voorgenomen me er de eerstvolgende keer ook maar niet al te veel van aan te trekken als het alarm af gaat, maar vervelend blijft het wel!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.