Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

oregano

oregano

20-08-2011 om 13:27

'etiquette' vrouwentoilet camping, onsmakelijk


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Kaaskopje

Kaaskopje

22-08-2011 om 00:47

Hotels

In hotels staan, zover mijn ervaring nu is, áltijd pedaalemmertjes met een pedaalemmerzakje erin en dan kun je (in veel hotels, maar niet overal) ook nog een plastic zakje uit de houder trekken om je verbandspul in te doen. Ik prefereer dan toch een toiletpapiertje als verpakkingsmateriaal voor inlegkruisjes en maandverband, omdat je die zo kunt vouwen dat het niet hoeft door te lekken. Scheelt toch weer plastic. Voor een tampon gebruik ik wel zo'n zakje.

Krin

Krin

22-08-2011 om 11:38

Dit draadje

dit draadje is veel onsmakelijker dan een open afvalbakje met onverpakte maandverbanden. En toch lees ik het. Raar.

Belle Époque

Belle Époque

22-08-2011 om 11:59

Ik snap het probleem niet...

Een pleister of wondverbandje dat niet al te vies is, vouw ik dicht voor ik het weggooi. Een maandverbandje of tampon is toch al gauw wat vochtiger en pak ik liever in een papiertje of een plasticje (het wikkeltje van het nieuwe verbandje bijvoorbeeld). Want ik vind dat ruiken.
En dat betekent niet dat ik mijn vrouwelijkheid veroordeel. Het ruikt gewoon niet prettig. Bij mij tenminste niet, als het even in de bak ligt te fermenteren.

Kleine moeite, groot plezier. Zowel voor mij als voor een eventuele schoonmaker als ik elders een verbandwissel doe. Makkelijk zat!

(nu ik dit schrijf realiseer ik me dat ik al tijden niet meer... Zou ik in de overgang zitten...? ).

Kaaskopje

Kaaskopje

22-08-2011 om 13:38

Belle Époque o.t.

Of een late zwangerschap:-S
Ik hou al een tijdje bij wanneer niet en wanneer wel. Ik dacht dat ik ervan af was, maar na een paar maanden werd de draad toch weer opgepakt helaas.

Belle Époque

Belle Époque

22-08-2011 om 17:46

Grapjas!

Zwanger? Dat zou medisch héél interessant worden, want ik heb al veel te lang geleden seks gehad! of eigenlijk ;-(

Tirza G.

Tirza G.

22-08-2011 om 19:59

Tja belle

Er is toch een vrouw die op die manier de wereldgeschiedenis behoorlijk heeft beinvloed. Geen seks, toch een kind. Zul je zien, wordt dat kínd weer heel beroemd. Doe je daar al die moeite voor.

Tirza

Belle Époque

Belle Époque

22-08-2011 om 20:36

Tirza

Voor zover ik weet bestaat daar maar één gedocumenteerd geval van, zo'n 2000 jaar geleden...
Maar goed, zeg nooit nooit...!

Hm, ik heb opeens zin in zure bommen, gek is dat toch...!

Aanvulling?

Ik doe er altijd een toiletpapiertje om of ik stop 'm in een lege wc-rol als die voorhanden is. Thuis ben ik makkelijker (deksel zit er op en ik leeg hem vaker als ik ongesteld ben).

Kaaskopje

Kaaskopje

22-08-2011 om 23:32

Ah te grappig o.t.

Ik lees net dat Belle zin in zure bommen heeft en lees meteen erna "Ik doe er altijd een toiletpapiertje om of ik stop \'m in een lege wc-rol als die voorhanden is. "

Het zal de overgang dus zijn Belle. Misschien ook of

Valkyre

Valkyre

23-08-2011 om 00:34

Ben ik nou de enige

..die meteen denkt aan AIDS? bloed, mensen. Ik vond het als schoonmaker verschrikkelijk. En dat was nog in de tijd dat je als zeur werd bestempeld als je om handschoenen vroeg! Brrr...

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Fiorucci

Fiorucci

23-08-2011 om 07:05

Valkyre

Nee dat zie je verkeerd. Als schoonmaker hoor je fluitend alle uitwerpselen te verwijderen, of het nu uit een prullebak komt of van de muur geschrapt moet worden. Daar schijn je aan te wennen. Ook als het gewoon in iemands huis is ipv op publiek terrein.

Valkyre

Valkyre

24-08-2011 om 11:07

Fio

Ooooh, ja natuurlijk. Schoonmakers zijn natuurlijk gewoon een soort robots...

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Tirza G.

Tirza G.

24-08-2011 om 14:21

Aids

Het aidsvirus overleeft niet buiten het lichaam. Althans, niet lang. En kan alleen overgedragen via bloed-slijmvlies-contact.
Daarbij: het aantal vrouwen met AIDS is niet zo bar groot in Nederland. En ik denk dat het deel daarvan wat dan ook nog eens menstruerend gaat kamperen, verwaarloosbaar is.

Tirza

Sorry

Ik trek mijn tampons altijd door in de wc. Althans, de eerste 2 dagen in ieder geval. Dat kan ook echt niet anders, want zodra ik de tampon eruit trek, komt er een gigantische vloedgolf bloed en stolsels mee. Als ik dat nog naar de afvalbak zou moeten brengen (en die staat toch recht naast de wc) is het 1 groot bloedbad.
Maandaverband verpak ik altijd netjes is een papiertje.

groetjes van Charlotte

Nabrander

van dit draadje.
Dit weekend nog wezen kamperen en trof op de damestoiletten behalve een pedaalemmer met swing deksel met een pedaalemmerzak ook nog baby-nappy-bags aan. In ieder hokje, dus echt voor kleine "luiers" bedoeld.
Ik had al geschreven dat de Schotse toiletten zo "netjes en schoon" waren, maar dit sloeg wel alles !

Charlotte

Ik herken je probleem, maar ik vang de tampon op een speciaal zakje ( formaat boterhamzakje) die ik in mijn andere hand houd, lukt prima !

Irma2

Irma2

31-08-2011 om 08:46

Charlotte

Dat kan wel anders hoor, met een zakje er onder of een hele hoop wc papier,en eerder verwisselen. Ik moet soms die eerste dag ook elk uur verschonen met de grootste tampon. Door de wc spoelen, daar zadel je anderen met ene hoop kosten op die ook "op"jouw riool aangesloten zijn. Ik moest ene keer 400 euro betalen omdat er tampons van anderen hier in hte riool zaten, fijn he?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.