Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Vera

Vera

11-05-2016 om 08:19

Eurovisiesongfestival

Ik heb het optreden van Douwe Bob gemist, maar een deel van de halve finale en de uitslag wel gezien, maar vindt het nu toch wel leuk dat hij door is. Ga nu zaterdag denk ik toch wel kijken. Een stuk leuker als we zelf meedoen.

Wie gaat er zaterdag ook kijken nu Nederland meedoet, die anders misschien niet zou kijken?


Douwe

Douwe

11-05-2016 om 09:46

Ik!
Alhoewel ik het gros van de liedjes vreselijk vond, het podium één grote lichtshow was waardoor je af en toe de zangers niet meer zag, het geluid zoals altijd te hard stond waardoor ze zichzelf waarschijnlijk niet goed meer hoorden en het dus gewoon vaak vals was, vind ik de puntentelling altijd zo spannend als we meedoen.

Behalve het oostblok-stemmen, daar word ik heel moe van. Dit jaar hebben ze een vakjury voor de halve finale voor 50% laten stemmen. Dat scheelt alweer hopelijk. 2 Russische juryleden gediskwalificeerd, hoe krijgen ze het voor elkaar.
Maar kijken? Jazeker, als we meedoen absoluut.

Maar de tien seconden van Douwe waren geen tien seconden he?

Julia64

Julia64

11-05-2016 om 09:59

Ik ook!

Ik vind het liedje van Douwe Bob leuk! Bovendien ziet hij er goed uit (de rest van zijn band trouwens ook) en Douwe was zo ongeveer de enige die niet vals zong. Zo slecht is het niveau volgens mij nog nooit geweest, wat een drama allemaal kwam er voorbij gisteren. En alles leek zo op elkaar. Douwe stak er echt verfrissend bij af. Dus, kortom; als we nu niet een keer winnen dan gebeurt het nooit meer

Oja; als "we" eruit waren gevlogen gisteren, dan zou ik zaterdag niet kijken nee. Dan is er geen klap meer aan. Maar nu zit ik zelfs donderdag voor de buis, denk ik, om de concurrentie te checken

Hortensia

Hortensia

11-05-2016 om 10:15

elk jaar weer een feestje

Zwaar over the top, Oostblokdames die rechtstreeks van foute datingsites lijken te komen, flitsende lichtshows (zodat ik al voor de uitslag doodmoe moet afhaken - maar dat haal ik later wel weer in), foute mannen (San Marino...), jammerende uithalen, en ook verrassingen (Douwe Bob was puntgaaf en dat zeg ik niet omdat ik Nederlander ben).

Elk jaar weer opnieuw genieten. Ik heb ook met de laptop een chat-groepje, want zoiets moet je niet alleen willen ondergaan

Ik vond Douwe Bob een verfrissende verademing! Ben erg benieuwd wat het wordt. Ik vrees voor Rusland, maar ik gok wel een top tien voor hem, als ik afga op het enthousiasme van het publiek.

Noet

Noet

11-05-2016 om 10:16

Douwe

De vakjury telt altijd al voor de helft mee tijdens de halve finales.

Ik ben ook groot fan van het eurovisie. Vorig jaar een hele week naar Wenen geweest en bij alle rondes geweest. We hebben zelfs het journaal gehaald.

Gister met vriendinnen een app groepje gemaakt en heerlijk commentaar geleverd. Dat doen we donderdag weer en zaterdag met de hele groep op de bank met wijn en chips.

En herinneringen ophalen aan vorig jaar natuurlijk.

Dat wordt een druk jaar dit jaar voor mij want hetzelfde met de olympische spelen.

Hortensia

Hortensia

11-05-2016 om 10:24

Oh ja, Noet

Songfestival, Olympische Spelen, Giro, Tour de France, lekker met de laptop streamen in de tuin! Mijn lievelingstijd is weer losgebarsten!

MamavanSenH

MamavanSenH

11-05-2016 om 11:07

Wij kijken altijd

Voor mijn vrouw ooit begonnen als "integratie in Europa". Daar hoort het songfestival nu eenmaal bij vind ik. En sindsdien kijken we elk jaar en dan voorspellen wie er door gaan en kijken wie de meeste goed heeft .

Meeste nummers zijn echt hopeloos maar sommige zijn zo hopeloos dat het gewoon weer leuk is. En Douwe Bob was gewoon perfect en dat vind ik lang niet elk jaar van de Nederlandse inzending.

bieb63

bieb63

11-05-2016 om 11:20

ik vind ook

de meeste inzendingen vreselijk. Veel te veel poppenkast en 'gillende wijven'. Douwe inderdaad top.
Overigens vond ik Ilse en Waylon 2 jaar geleden ook top.

ijsvogeltje

ijsvogeltje

11-05-2016 om 11:32

Zeker!

Hier ook een songfestival-fan. Douwe Bob was gisteren gewoon echt goed. Hij viel echt in positieve zin op.

En over dat oostblok-stemmen: ik denk dat het wat wordt overdreven. Er doen nou eenmaal veel oostbloklanden mee. Logisch toch dat een deel ervan heel hoog scoort? Nederlanders hebben trouwens ook altijd de neiging om landen als Zweden, Belgie en Engeland hoog te waarderen. Dat voelt vertrouwd, of zoiets. Zo werkt het nu eenmaal. Bij ons, en dus ook bij anderen. Vooral niet druk om maken. En sommige oostblok-inzendingen zijn gewoon prima, dus die verdienen ook veel punten.

Ik denk dat gisteren de juiste landen zijn doorgegaan. Alleen die rockband met die kooien snap ik niet... Maar goed, de rest was nog slechter, zullen we dan maar denken.

Hortensia

Hortensia

11-05-2016 om 11:34

stemmen

Als kind wist ik al dat Scandinaviërs op elkaar stemden, Israël altijd douze points aan Nederland gaf, Spanje en Portugal elkaar punten gaven...

En ook: dat we toen al commentaar hadden op jurken en stemmen

MamavanSenH

MamavanSenH

11-05-2016 om 12:04

Buurlanden stemmen

Buren stemmen altijd op elkaar tijdens het songfestival. VK en Ierland ook. Nederland en België ook. En inderdaad de Scandinavische landen. Dat is niet iets van Oost Europa. En ik vind juist dat stemmen zo grappig omdat het zo voorspelbaar is. Niet te zwaar aan tillen. Azerbeidjan is ook alleen maar door omdat ze andere landen omkopen. Stemmen zal ook wel eerder gebeuren op wat vertrouwt is dan op het beste lied. Maar het is het songfestival maar. Sommige mensen maken er een heel drama van.

Hortensia

Hortensia

11-05-2016 om 12:29

precies, Mamavan SenH

En het is maar een spelletje

Héérlijk om te niften op de jurk van Trijntje, de astronaut en vrouwen met baarden die mannen met een jurk blijken te zijn, en de vriendjespolitiek die er zeker weten al vanaf het begin is, maar sommige mensen maken er inderdaad een drama van.

Thursday Next

Thursday Next

11-05-2016 om 13:23

ja heerlijk!

Morgenavond heb ik vergadering en kan ik helaas niet kijken naar de 2e voorrondes, maar zaterdag kijk ik wel! Dat oostblok-stemmen valt wel mee, en het levert nauwelijks winnaars op, in de laatste 10 jaar maar 3x (en 5x Scandinavie).

Helena

Helena

11-05-2016 om 13:23

Anouk

Hoewel ik geen fan ben van de muziek van Anouk vond ik haar liedje ook erg mooi. Dus volgens mij heeft Nederland al drie jaar achter elkaar goede liedjes gestuurd.
Goed binnen het genre dan he.

Goudvis

Goudvis

11-05-2016 om 14:40

jawel

We kijken jaarlijks met een groepje vrienden. En lekker commentaar leveren met zijn allen!
Dat songfestival op zich kan me niet zoveel schelen, maar ons eigen gedoetje wel. Cijfers geven en kijken of het overeen komt met de scores enzo.

Wilgenroosje

Wilgenroosje

11-05-2016 om 14:47

Hier ook.

Jarenlang hebben we niet gekeken, maar de laatste paar jaar zitten we weer met z'n allen voor de buis. Douwe Bob was echt goed.

Hebben jullie die advertentie van Douwe Egberts ook gezien?

Succes Douwe!
Groetjes, Douwe.

Vind ik zó lollig.

Olivia

Olivia

11-05-2016 om 14:53

Ik heb ook gekeken, met mijn dochters. Mijn man was druk bezig voor het werk en heeft alleen NL en Rusland gezin. Wij vonden ons aanvankelijk erg chauvinistisch dat we Douwe Bob het beste vonden maar er zijn er meer die dat vinden. Ook in UK, Belgie en andere landen. Dus toch. Wij volgen hem al vanaf dat hij meedee aan de Beste Singer Songwriter en ik heb hem al eens live gezien en een van de dochters ook.
Hij deed het goed, professioneelen charmant. Je ziet dat hij en de band er lol in hebben en hij kreeg ook de kans charmant te zijn door zijn naam in het mond microfoontje van de presentatrice te mogen zeggen.
Rusland is de favoriet. Ik vond het een spektakel en ook niet heel slecht maar daar zou het eigenlijk niet om moeten draaien. Wel bijzonder. Ik vond ook het Oostenrijkse meisje dat Frans zong opvallen. Zij was ook anders. Veel is hetzelfde. En we kunnen best stevige muziek waarderen maar die van Montenegro helemaal niet. Oudste dochter vond de man van San Marino leuk (Paulo Conte meets Baccara). Ik niet. Verder vond ik veel op elkaar lijken maar veel was geschreven door Zweden (Zweedse mensen).

Kaaskopje

Kaaskopje

11-05-2016 om 16:23

Ja hoor, voor de buis zaterdag!

Ik ben sowieso wel een Douwe Bob-fan, maar hij moest het nog wel even doen, hè? En hij heeft het gedaan! Ik gun hem en onszelf een hele mooie plaats zaterdag. Over nummer 1 doe ik nog maar even geen uitspraken.

Ik vond nummer Kroatië, Hongarije, Douwe Bob en de rockband van Cypres het beste. En zowaar, die gingen door!

Theeleut

Theeleut

11-05-2016 om 16:24

Heb er niet zoveel mee

Dochter heeft wel gekeken gisteravond en ik kreeg zijdelings wat mee. Zaterdag zien we nog wel. Als dochter het wil zien maken we er een gezellige avond van! De puntentelling vond en vind ik nog altijd het leukst. De rest vind ik niks aan maar kijken met mijn dochter (en misschien wel het hele gezin) wel!

Hortensia

Hortensia

11-05-2016 om 18:27

Oh ja, Oostenrijk!

Die viel op, sprak me wel aan!

Stenna

Stenna

12-05-2016 om 00:04

jaloers!

ik wil ook een vrienden-chatgroepje over het songfestival! Ik kijk altijd maar moet dan ook altijd het cynische-lollige commentaar vanmijn mannen doorstaan. Ben de enige hier in huis die het leuk vindt

Vera

Vera

12-05-2016 om 07:04

Hoe laat

Hoe laat begint het zaterdag eigenlijk?

Jay

Jay

12-05-2016 om 07:12

Helena

"Hoewel ik geen fan ben van de muziek van Anouk vond ik haar liedje ook erg mooi. Dus volgens mij heeft Nederland al drie jaar achter elkaar goede liedjes gestuurd.
Goed binnen het genre dan he."

Grotendeels mee eens, maar....Trijntje vergeten?
Inderdaad vond ik Anouk en die 2 van calm after te storm goed. Liedje van Douwe ken ik nog niet...
Ik ga zaterdag wel kijken, gezellig met dochters met pen en papier onze eigen scores bijhouden van iedereen!

mieke

mieke

12-05-2016 om 07:26

eindelijk

Ik heb het idee dat Nederland eindelijk door begint te krijgen wat het Eurovisie songfestival tegenwoordig is. Het is een liedjesfestival maar je moet jezelf ook verkopen. De vakjury kijkt volgens mij naar meer dan alleen het liedje. Douwe begrijpt dat heel goed. Hij verkoopt zichzelf met zijn kroeg in Stockholm en zijn performance op het podium.

Jarenlang liepen Nederlanders te mopperen op al die Oostbloklanden maar die deden dit al jaren. Ze vaardigden ook vaak hun beste zangers en zangeressen uit. Niet dat wij die kenden maar daar zijn ze wel bekend en ze deden veel meer aan promotie. Rusland vaardigt al jaren goede zangers en zangeressen uit met goede nummers. Ook dit keer is het zeker niet slecht.

nederland heeft jarenlang gekozen voor zwakke liedjes. Dan kan je ook niet klagen dat je niet verder komt.

Douwe begon dit jaar trouwens ook helemaal onderaan bij de polls en stijgt door zijn performance en zijn persoonlijkheid. Helaas waren ze dat vorig jaar bij Trijntje vergeten en zijn ze dagen bezig geweest met de jurk ipv jezelf verkopen.

Wij kijken en lezen ondertussen met op Twitter. Altijd leuk.

MerelR

MerelR

12-05-2016 om 08:35

Fan

Ik ben ook fan van het songfestival. We beginnen inderdaad eindelijk door te krijgen hoe het moet (en dan vergeten we Trijntje maar even). Ik zit er al weer klaar voor vanavond. Zelf vind ik de liedjes van Frankrijk en Zweden leuk, maar die zijn sowieso al door.

Thursday Next

Thursday Next

12-05-2016 om 08:48

Stenna (en anderen)

Je kan komen chatten op de ouders-online-chat.
Dat gaat als volgt:
Je kan chatten via een eigen chat-programma zoals mirc, of via de browser
Bijvoorbeeld:
http://www.sorcery.net/index.php?option=com_wrapper&view=wrapper&Itemid=69
Hier moet je dan een nickname invullen en een channel: #oudersonline

In mirc (en soms in de browser) moet je ook de server opgeven, dat is irc.sorcery.net

meelezer

meelezer

12-05-2016 om 10:11

chat?

Kan OO niet echt eens een echte normale toegankelijke chat beginnen? Dit is zo vorige eeuw!

Kaaskopje

Kaaskopje

12-05-2016 om 13:16

Stenna

Je bent niet alleen. Mijn man vlucht zodra ze overschakelen naar de live-beelden.

Olivia

Olivia

12-05-2016 om 14:30

mijn moeder

Die Douwe Bob. Mijn moeder van bijna 80 zei net aan de telefoon dat ze hem een charmante verschijning vond. Dat is haar manier om te zeggen dat ze hem een lekker ding vindt.

Noet

Noet

12-05-2016 om 14:35

maar stenna

dat cynisch lollige commentaar doen wij ook in die chat, we vinden het heel leuk hoor, maar dames met cavia's met nagels op het hoofd die het zuiver zingen belemmeren zullen wij echt wel benoemen.

(de dame van Finland, met dat mooie blauwe broekpak)

of die danstronaut.

En over die hele zware jurk: architect als naaister.

Dan waren er nog 2 dames die even snel van het zwembad kwamen want ze hadden hun badpak nog aan.

En het zweedse liedje is nogal plagiaat van Matt Sions, Catch and Release.

Nou ja dat sort opmerkingen dus. O en af en toe over zangkwaliteiten.

We missen Conchita nogal nadat we vorig jaar het hem in de metro hebben gestaan en daarna zagen lopen in de mooie jurk met paarse sloffen.

Finale a.s. zaterdag ook 21.00 uur op NPO1

Met een half uur voorbespreking vanaf 20.30.

http://www.songfestivalweblog.nl/esf-agenda-2016/

Het wordt in Stockholm gehouden, maar zie ik het goed dat Zweden zelf niet meedoet? is dat een regel dat het ontvangende land niet meedoet of is dit gewoon toeval?

Toevallig een Zweedse student hier, ik weet niet of hij nu nog mee wil kijken.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.