Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

film titel gezocht

Ik peins me suf en kan niet op de titel van een film komen, het kwam op een verjaardag ter sprake en nu wil ik het dus weten.(die wisten het ook niet)
Het gaat over een vrouw met een perfect gezicht. Ze is een bejubelde filmster. Alleen ze blijkt niet echt te zijn. Ze is gemaakt door een computer. In een grote hal zie je de 'creator' zitten, een suf mannetje aan een bureau en dan een groot scherm voor zich met haar gezicht erop. Hij wil geheim houden dat ze niet echt is, en dat maakt haar een nog mysterieuzere filmster, die deur van die hal daar kan verder niemand door naar binnen (omdat het geheim moet blijven)
Tja...dat is dus de info die ik nog weet. Totaal onbelangrijke vraag, maar het is zo'n 'het ligt op het puntje van mijn tong' ding, dus wil ik het weten 😂
Wie oh wie weet het?

Geen idee, maar misschien kan deze site je helpen?
http://www.whatismymovie.com/

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

07-11-2022 om 13:47

_Anoniem_

_Anoniem_

07-11-2022 om 13:57 Topicstarter

Coreopsis schreef op 07-11-2022 om 13:47:

https://en.wikipedia.org/wiki/Simone_(2002_film)

Deze?

JA !! Die is het!  

Thanks 

En Schemerlampje: ik had al op deze site en andere soortgelijke sites gezocht maar had te weinig info, ze vonden 'm niet.

Schemerlampje schreef op 07-11-2022 om 11:03:

Geen idee, maar misschien kan deze site je helpen?
http://www.whatismymovie.com/

Wat interessant!!

Gezocht op 'Hedgehog, Dutch, Mozart', maar de film die ik al heel lang terug probeer te vinden (ik dacht eind jaren 80 gezien) niet gevonden.

Een lieve (en zielige) Nederlandse film. Iemand?

_Anoniem_

_Anoniem_

07-11-2022 om 17:11 Topicstarter

Egel. schreef op 07-11-2022 om 16:54:

[..]

Wat interessant!!

Gezocht op 'Hedgehog, Dutch, Mozart', maar de film die ik al heel lang terug probeer te vinden (ik dacht eind jaren 80 gezien) niet gevonden.

Een lieve (en zielige) Nederlandse film. Iemand?

Wat kan je je er nog van herinneren dan? De 3 woorden die je hier noemt zeggen me niets, maar wie weet als je wat meer uitlegt?
Ik heb ook wel films gevonden waarin in een stukje beschrijf en dan kwam de film nog naar voren ook, deze bijvoorbeeld als voorbeeldje: 

a movie about a man with an RV and there are children missing  
en toen vond ik de titel! (Prisoners)

Ik herinner me flarden. Want ik was pas een jaar of 12, 13 (~1987 vermoed ik, maar ik kan er ook naast zitten en ik weet ook niet of de film nieuw was)
Nederlands / in Nederland. Er ontstond een prille liefde. Een man speelde dacht ik trompet (heel misschien hoorn), volgens mij het trompetconcert van Mozart.
Mijn beeld is dat de jonge vrouw uiteindelijk snel naar het concert rijdt (auto of motor?) en uitwijkt voor een overstekende egel en dan verongelukt. Dat hoort die man en dan is hij gebroken.
Zoiets.

Herkent iemand dit? 
Misschien als ik de film nu zou zien is het wel heel slecht gespeeld of zo, het is nogal lang geleden en ik was dus nog een kind.

Jaaa, SimOne! Die heb ik destijds in de bios gezien . Goeie film, was het niet met Al Pacino? ik was hem alweer vergeten! 

Egel. schreef op 07-11-2022 om 20:06:

Ik herinner me flarden. Want ik was pas een jaar of 12, 13 (~1987 vermoed ik, maar ik kan er ook naast zitten en ik weet ook niet of de film nieuw was)
Nederlands / in Nederland. Er ontstond een prille liefde. Een man speelde dacht ik trompet (heel misschien hoorn), volgens mij het trompetconcert van Mozart.
Mijn beeld is dat de jonge vrouw uiteindelijk snel naar het concert rijdt (auto of motor?) en uitwijkt voor een overstekende egel en dan verongelukt. Dat hoort die man en dan is hij gebroken.
Zoiets.

Herkent iemand dit?
Misschien als ik de film nu zou zien is het wel heel slecht gespeeld of zo, het is nogal lang geleden en ik was dus nog een kind.

Zou het misschien zo'n korte film kunnen zijn uit 12 steden 13 ongelukken?  Dat was vaak zo ontzettend zielig. Verder komt het mij helaas niet bekend voor.

_Anoniem_

_Anoniem_

09-11-2022 om 11:25 Topicstarter

Egel. schreef op 07-11-2022 om 20:06:

Ik herinner me flarden. Want ik was pas een jaar of 12, 13 (~1987 vermoed ik, maar ik kan er ook naast zitten en ik weet ook niet of de film nieuw was)
Nederlands / in Nederland. Er ontstond een prille liefde. Een man speelde dacht ik trompet (heel misschien hoorn), volgens mij het trompetconcert van Mozart.
Mijn beeld is dat de jonge vrouw uiteindelijk snel naar het concert rijdt (auto of motor?) en uitwijkt voor een overstekende egel en dan verongelukt. Dat hoort die man en dan is hij gebroken.
Zoiets.

Herkent iemand dit?
Misschien als ik de film nu zou zien is het wel heel slecht gespeeld of zo, het is nogal lang geleden en ik was dus nog een kind.

Nee dit herken ik helaas niet, had je graag uit de brand geholpen.
Maar inderdaad wat Magnolia zegt zou ook nog wel kunnen, klinkt best als zo'n verhaal uit 12 steden,13 ongelukken.

Magnoliatakje schreef op 08-11-2022 om 13:31:

[..]

Zou het misschien zo'n korte film kunnen zijn uit 12 steden 13 ongelukken? Dat was vaak zo ontzettend zielig. Verder komt het mij helaas niet bekend voor.

Ik vond het zo'n goed idee van je, omdat de film die ik toen zag volgens mij ook aan de korte kant was. Ik keek de afleveringen die je noemde bijna nooit, had er wel van gehoord. 

Inmiddels de lijst afleveringen bekeken en sommige ook half gezien (word je somber van...), maar dit is toch wel een heel andere stijl. En ietsje later opgenomen vermoed ik. Geen aflevering leek erop. Wel hartelijk bedankt!

Dus ik zoek nog een nieuwe gouden tip!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.