Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Films: overgevoelig & komt het nog goed?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tihama

Tihama

21-12-2009 om 20:52

Efteling

In de Efteling hebben ze het meisje met de zwavelstokjes nu als holografische attractie. Slik. Ik vind dat hier de waarschuwing van Primavera bij moet staan. Mijn jongste is bijna 9 Nee het gaat niet meer over. Tihama

Nasha 1st

Nasha 1st

21-12-2009 om 21:05

Dochter....

net 6, is nu al emotioneel incontinent, zit mee te snikken bij films waarin gehuild wordt....dat arme wicht moet nog heeeel wat jaartjes....

Nasha 1st

Nasha 1st

21-12-2009 om 21:42

Als dochter

mijn aankijkt met die waterige oogjes, dan hou ik het zelf helemaal niet meer droog....echt gezellig als wij samen wat zieligs kijken....hihihi

Anja

Anja

21-12-2009 om 22:40

Titanic......huuuuuhhhhh

En nu de kids wat ouder zijn hebben we van de week samen de klassieker Titanic gekeken.

Voor de kids is het onbegrijpelijk dat er zovelen zijn verdronken en als je dan de echte beelden ziet van dat ooit zo prachtige schip op die zeebodem, huuuuuhhhhhhhhhhhh.....

En dan die scene waarin Rose haar Jack loslaat met de woorden "I'll never let you go" en je hem dan ziet ondergaan in dat koude donkere zeewater, dan houd ik het niet meer droog....

En dan hoef ik voorlopig echt geen cruise meer.... sniffffff....

Toen ik 'm jaren geleden in de bios zag heb ik er nachten slecht van geslapen, gewoon het idee dat je zoiets samen met je dierbaren zou overkomen en dat je niet allemaal in de reddingssloep zou kunnen, brrrrrr......

Ik huil ook om van alles, sniffffff........

groet Anja

Treurwilg

Treurwilg

22-12-2009 om 00:53

Geen film, wel tranen

Ik ben niet zo heel emotioneel incontinent, maar veel van jullie voorbeelden begrijp ik heel goed. En nee, het gaat dus echt nooit meer over.
Meestal kan ik mijn tranen inhouden of verbergen. Maar wat mij laatst overkwam: Mijn schoonvader is een half jaar geleden overleden. Een geweldige man, we hebben veel verdriet gehad. Maar het meest is nu wel verwerkt. Ik was met mijn dochter twee dagen op stap en we overnachtten in een bed&breakfast bij een gepensioeneerd echtpaar. Toen we er de volgende ochtend de straat uitliepen zei dochter dat ze het zo leuk had gevonden. Op mijn vraag waarom antwoordde ze: Omdat die meneer zo aardig was en zoveel op opa leek. Tsja, toen kon ik het echt niet meer droog houden.

Tink

Tink

22-12-2009 om 00:59

Meisje met de zwavelstokjes

Als kind al kreeg ik er een brok van in mijn keel. En in de Efteling sta ik ook elke keer weer erbij te sniffen. Tinkman trouwens ook.
Jongste is pas 2, dat kan ik misschien ter verdediging aanvoeren

Bastet

Bastet

22-12-2009 om 09:39

Ohja

Ik zie net een foto in de krant,van een ruimte met geruimde geiten,en een nog levende geit die snuffelt bij een dode....waaah...ben maar even koffie gaan zetten....
Bastet

Primavera

Primavera

22-12-2009 om 10:46

Ojee .. titanic

Titanic haalt weer een hoop herinneringen op. 2 maanden zwanger, natuurlijke vader met de Noorderzon vertrokken en vriendin nodigt me uit voor een avondje bioscoop om me wat op te vrolijken. Het werd Titanic...
Ik kwam met meer tranen de bioscoop uit dan ik had toen ik erin gegaan was. Aan de andere kant was het ook wel weer prettig om nu eens om andere dingen te janken
Groeten Primavera

Balletmama76

Balletmama76

22-12-2009 om 15:52

Ook emotionel incontinent

Titanic, waar de kinderen voorgelezen wordt, terwijl de moeder al weet, dat ze gaan verdrinken...snik

Snuf de Hond, toen Snuf aangeschoten werd door duitse soldaten, maar uiteindelijk weer bij Tom terecht komt...snik (en wij hadden nogal een duitse herder, die erg op Snuf leek)

Balletvoorstellingen van dochterlief...snik

Toen het laatste week zo sneeuwte en ik in de woonkamer met dochterlief kerstliedjes zat te luisteren...snik

Sinterklaas intocht...snik

Berichten over mishandelte dieren...snik

Filmen zoals "Meisje met de Zwavelstokjes" durf ik niet aan...

Bij het lezen van "Marley & me" heb ik al gejankt, omdat onzere duitse herder toen ook al ziek was - de film doe ik mezelf niet aan. Als een hond in een film ingeslapen wordt, kan ik het niet droog houden, sorry.

Julia64

Julia64

22-12-2009 om 15:59

Hier ook...

Ik krijg altijd tranen in mijn ogen bij "Kerst met Linus". Vooral bij het liedje op het eind.
Zoon van 8 wordt er niet warm of koud van. Mannen...

groet
Julia

Ayanna

Ayanna

22-12-2009 om 16:27

Absoluut emotioneel

Ook ik zit met een brok in mijn keel het Linus-liedje mee te zingen. Gelukkig is onze drie-jarige een grote fan van 'kindjes in de sneeuw'. Ik zit dus bijna elke avond te snikken.
Het meisje met de zwavelstokjes heb ik één keer gezien, maar die wil ik nooit meer zien. Net zomin als Bambi of Lion King enz.
Ik moet ook geen bevallingen zien. Niet in reallife gedoetjes noch in films. Op het moment dat het kind er eenmaal is, dan snuit ik zo een pak zakdoeken vol.
Ik heb hier altijd wel last van gehad, maar sinds ik moeder ben geworden is het allemaal nog een graadje erger geworden. Ik huil tegenwoordig ook om reclames....nou vraag ik je! En daar waar ik een nummer van Elvis altijd uit volle borst heb meegezongen, omdat ik het zo mooi vind (wil ik op mijn crematie laten draaien, als het zover is), daar pers ik tegenwoordig nog net een paar woordjes uit terwijl de rest van de het liedje ondergaat in een verstikt gemompel van de tekst. Zie:


http://www.youtube.com/watch?v=9CMlYVu9J4g
PS heb net even you tube gekopieerd voor de link, Elvis zingt op de achtergrond en zit hier nu dus met de tranen over mijn wangen te typen.....slik.

sniffie

sniffie

22-12-2009 om 20:25

Iemand deze films gezien?

Ik huil niet alleen om alles, ik gil af en toe ook nog de boel bij elkaar. Was naar de film Helaasheid der dingen. Jongetje (+/- 12) groeit op in totaal uitzichtloze thuissituatie, dronken vader en vijf dronken ooms. Ik had zo vre-se-lijk met die jongen te doen. Op een gegeven moment is er ruzie, het leek er op dat vader zijn zoon te lijf ging met een mes. Ik heb echt de hele boel bij elkaar gekrijst. Hele bioscoop draaide zich om naar me, echt te genant.
Week later ging ik naar Fish Tank, ook redelijk uitzichtloos allemaal. Op een gegeven moment onvoert pubermeisje kleuter. Ik trok het niet meer, had gelijk James Bulgur visioenen, ben de film uitgelopen.
Heeft iemand deze films gezien?

Nasha 1st

Nasha 1st

26-12-2009 om 12:18

Kruimeltje gister...

Nashadochter en moeder beiden in tranen.....snif

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.