Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Geadopteerd en eigen biologische kinderen.

Beste lezers,

Ik ben geadopteerd uit India en inmiddels ben ik mama van twee heerlijke kindjes en partner van een fantastische man.

Doordat mijn oudste van bijna 5 steeds meer vragen stelt mbt mijn eigen ouders. Adoptieouders zijn niet meer in beeld. Word ik geconfronteerd met mijn eigen afkomst. En verplicht hier over na te denken. Vragen van mijn oudste probeer ik waar mogelijk is zo duidelijk mogelijk te beantwoorden. 

Echter merk ik dat mede hierdoor er een bepaald gevoel van willen weten, hoe, wat en waar ik nou eigenlijk echt vandaan komt onstaat. Dit heb ik nog niet eerder zo bewust gehad. Maar ook vraag ik mij af hoe anderen mbt eigen biologische kinderen hiermee omgaan. 

Misschien is het tijd voor mij om mijzelf op te stellen voor gevoelens die ik ergens misschien wel bewust tot op heden heb weggestopt. 

Online vind ik niet echt een omgeving waar ik met andere geadopteerde hierover kan kletsen. Daarom bij deze mijn vraag. Ben jij geadopteerd en lijkt het je leuk om te kletsen over adoptie aan aanverwante zaken?  Dan hoop ik van je te horen. 

ik ben zelf niet geadopteerd, maar heb wel twee geadopteerde kinderen. Zij hebben contact met geadopteerde leeftijdsgenoten via een facebookgroep voor geadopteerden uit hun geboorteland. Een Nederlandse groep en een internationale groep. Misschien bestaat zo’n groep voor geadopteerden uit India ook….

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.