Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Geen zin in verjaardag

Hoi. Ik heb morgen eigenlijk een verjaardag. Mijn nichtje wordt 25. Maar ik heb zo geen zin om te gaan. Ik vier zelf mijn verjaardag nooit en ze vragen mij ook alleen voor verjaardagen en voor kerstavond. Ik vind dat altijd een beetje jammer maar kan aan mij liggen. Ik zit te denken om de verjaardagen van haar en haar ouders te schrappen. Verder ga ik ook nooit naar verjaardagen van familie alleen naar die van mijn zusje maar dat voelt anders. Kan ik zeggen tegen hun dat ik verjaardagen wil schrappen of kan ik dat niet maken? En dus al morgenavond schrappen.

gewoon zeggen dat je verhinderd bent zonder allerlei tierelantijnen of dramatisch gedoe.

Leene

Leene

17-02-2023 om 21:14

Een dag van te voren afzeggen vind ik eigenlijk niet kunnen. En al helemaal niet dan pas zeggen dat je nooit meer naar hun verjaardagen wil komen. Als je er niet overheen kan zien morgen zou ik zoals eerder voorgesteld door Ysenda gewoon zeggen dat je verhinderd bent.
Daarna zou ik als je weer opnieuw uitgenodigd wordt meedelen dat je die verjaardagen niet meer wilt bezoeken.

Maar wat je bedoel je met ' ik vind het altijd een beetje jammer'  jammer dat ze je alleen met kerst en de verjaardagen uitnodigen? Zou je ze vaker willen zien? 
Ik vind verjaardagen ook nooit zo geweldig. Maar als je het wel leuk zou vinden om ze meer prive te spreken kun je misschien iets anders met ze afspreken. 

De dag vantevoren is niet heel netjes. Doe voor de zekerheid een coronatest want je wilt geen besmettingshaard zijn. 

Als het punt is dat je ze vaker wilt zien zoek je zelf toch vaker contact? Doen wij ook, vaak slaan we zelfs de verjaardagen over en komen we op andere dagen niemand die er moeilijk over doet. 

Je kunt deze keer nog gaan en je voornemen om de volgende verjaardagen over te slaan (met gelijk al een 'nee, ik heb al iets anders' als ze je vragen) Dan is het niet zo hard en definitief. Mocht je je ooit nog eens bedenken dan kun je gewoon weer eens gaan. Kun je niet een andere keer naar hun toe op een neutrale dag, of zij naar jou? Gewoon door het jaar heen wat (flits)bezoekjes over en weer, dan is het met een verjaardag niet zo'n zwaar punt.

Als ze wel de moeite nemen om je te vragen voor verjaardagen en met Kerst, lees ik daarin wel de behoefte van hun kant om met jou contact te houden. Dat zegt toch ook wel wat want ze hadden je ook niet hoeven uitnodigen en gezellig met elkaar naar een restaurant kunnen gaan, daarbij jou negerend. Maar nee, ze denken aan jou, koester dat.

Flanagan schreef op 18-02-2023 om 10:31:

Als ze wel de moeite nemen om je te vragen voor verjaardagen en met Kerst, lees ik daarin wel de behoefte van hun kant om met jou contact te houden. Dat zegt toch ook wel wat want ze hadden je ook niet hoeven uitnodigen en gezellig met elkaar naar een restaurant kunnen gaan, daarbij jou negerend. Maar nee, ze denken aan jou, koester dat.

Ik denk eerder dat ze zich verplicht voelen om TO uit te nodigen. Je kunt moeilijk de rest van de familie wel uitnodigen en 1 persoon niet. 

Wil je de verjaardagen overslaan omdat je beledigd bent dat je verder nooit wordt uitgenodigd of wil je gewoon helemaal geen contact meer?

Je zou ook kunnen zeggen (volgende keer, deze keer nog gaan); goh, ik zou liever apart met jullie afspreken, dan hebben we meer persoonlijk contact, dat zou ik leuker vinden.

Ik ben ook niet dol op verjaardagen maar ga meestal wel en dan is het vaak ook gewoon weer heel gezellig.

Cinn29

Cinn29

18-02-2023 om 16:55 Topicstarter

Bedankt voor de reacties. Heb last minute besloten toch naar de verjaardag te gaan. Wat iemand hier schrijft zo is het ook dat je moet koesteren als familie je vraagt. Want ik heb ook familie die nooit naar mij omkijken en me alleen maar afkraken. Dus vind het altijd wel gezellig waar ik vanavond naartoe ga.

je zit wel een beetje te miepen he? Aan de ene kant ben je beledigd dat je niet vaak genoeg wordt uitgenodigd; aan de andere kant heb je zelf ook geen zin om naar die verjaardag  te gaan. Heb je wel een bedacht dat je misschien niet vaker wordt uitgenodigd omdat je misschien al uitstraalt dat je geen zin hebt?
En heb je wel eens bedacht dat je misschien niet vaker wordt uitgenodigd omdat je zelf je verjaardag nooit viert?
Probeer goed te bedenken wat het contact je waard is en vandaaruit te gaan kijken hoe je daar dan verder mee om zal gaan nu je toch naar de verjaardag geweest bent.

Nou nou nou Pippeltje, je weet wel de sfeer te bederven.
Cinn, fijne avond toegewenst.

En, hoe was het gisteren Cinn?

Cinn29

Cinn29

20-02-2023 om 20:24 Topicstarter

Dankje flanagan idd alsof ik daar met een houding ga zitten dat ik geen zin heb...dan was ik niet eens gegaan. Madee was toch wel weer gezellig.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.